• Anonym (Ledsen :()

Ingen studentmottagning :(

Måste bara skriva av mig, känner mig så himla ledsen. Nästa vecka tar jag studenten. Mina föräldrar är verkligen låginkomsttagare och har svårt att hålla i de få pengar de har. Jag har varit den drivande i den kommande studentmottagningen, visst de är stolta över mig att jag går ut gymnasiet och de har varit ganska delaktiga kring planerna kring mottagningen efter utspring. Jag har själv fixat inbjudningskort och skickat ut till vänner och släkt. Jag vet att de har det tufft ekonomiskt så jag har bara bjudit de allra närmaste.

Men så igårkväll säger min mamma att de inte kommer att ha råd att fixa mottagning för mig, varken köpa mat eller dricka. Det känns för jäkligt. de har ändå vetat om att den här dagen ska komma i 3 år nu. Jag tycker att de kunde planerat och försökt spara lite...de köper ändå en del onödiga saker som ny tv och mobiler förra månaden. Mamma tycker att det är min uppgift att ringa runt och ställa in mottagningen. Så himla genant tycker jag. Jag tror inte ens de fixat ett studentplakat till mig. Vita kläder har jag fått ta gamla hemifrån garderoben, studentmössan har jag köpt för lånade pengar. Vill bara sjunka genom jorden och vakna upp när "den lyckligaste dagen i mitt liv" är över.

Jag är så ledsen över att inte få bli firad :( 

• Svar på tråden Ingen studentmottagning :(
  • Anonym

men gud jätte många som hjälper. så snälla alla är!!!! men ts har inte ens loggat in och antagligen tråkigt nog kommer hon inte att göra det heller innan det är för sent. dålig stil när så många ställer upp enligt mig.

• stickkontakt
    Anonym (Hmm) skrev 2012-06-07 18:53:35 följande:
    Hon betalade det själv. Har man dom pengarna och väljer att lägga ut det på bal så hennes val... Du menar att hon inte är ansvarsfull då? Bara för att hon hade råd?
    Var läser du att hon varit på bal och betalat saker själv? Hon skriver ju att hon lånat pengar till mössan och att hon tar gamla kläder till studentdagen. Jag ser ingenstans att hon skriver ett ord om att hon betalat något för en bal.
  • Anonym (Hmm)
    stickkontakt skrev 2012-06-07 19:04:21 följande:
    Var läser du att hon varit på bal och betalat saker själv? Hon skriver ju att hon lånat pengar till mössan och att hon tar gamla kläder till studentdagen. Jag ser ingenstans att hon skriver ett ord om att hon betalat något för en bal.
    Nej min syster jag pratar om hehe! Om har betalat allt själv Flört
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Hmm) skrev 2012-06-07 19:05:45 följande:
    HON inte OM Drömmer
  • Anonym (Hmm)
    Tror nog att vi missförstod varandra lite hehe!
  • stickkontakt
    Vad har din syster med saken att göra? Jag skrev att jag tycker att TS verkar ansvarsfull och begär inte orimligt mycket med tanke på den rådande ekonomiska situationen.
  • stickkontakt
    Anonym (Hmm) skrev 2012-06-07 19:07:56 följande:
    Tror nog att vi missförstod varandra lite hehe!
    Ja, det är möjligt. Jag svarade bara TS.
  • Anonym (Hmm)
    stickkontakt skrev 2012-06-07 19:08:29 följande:
    Ja, det är möjligt. Jag svarade bara TS.
    Ja och jag missförstod dig. My bad.
  • Tom Araya

Fyfan vad tråkigt och jag hade verkligen blivit besviken.

Själv är jag också uppväxt med föräldrar som inte hade det så fett och dessutom prioriterade sina liv och boenden så att det blev väldigt lite över men slösa gjorde de inte.

När jag gick ut gymnasiet hade vi knytis i trädgården hos en kompis, dit hela klassen med närmast anhöriga var välkommna.
    En av föräldrarna jobbade på en varuhusgrossist och köpte ut matvaror billigt. Någon stod för att köpa, koka och ta med potatis, en annan för sallad o.s.v. Det blev en väldigt lyckad tillställning och till låg kostnad för alla.
    Då blev klassen heller inte uppdelad men så var det en lite klass också, typ 5. Med anhöriga var vi väl totalt runt 30 pers.

Kan något liknande vara ett alternativ för dig?

• kusbölehelvete
    Anonym skrev 2012-06-07 19:03:06 följande:
    men gud jätte många som hjälper. så snälla alla är!!!! men ts har inte ens loggat in och antagligen tråkigt nog kommer hon inte att göra det heller innan det är för sent. dålig stil när så många ställer upp enligt mig.
    Hur kan du säga att det är dålig stil? Hur vet du att hon inte har loggat in? Hon har kanske tagit kontakt via inbox med någon, det vet ju varken du eller jag.
    Hon har kanske fått något bra tips här och är nöjd med det, såg något om att vända sig till kyrkan och se om hon kan få hjälp.

Svar på tråden Ingen studentmottagning :(