• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Luckiest

Kul att du hittat hit Happy och bra tips på mat där!

Jag måste hålla med om att viktväktarna känns riktigt sunt och inte heller så uppoffrande som mycket annat gör.
    Jag tror att det mest är tanken på att allt ska gå så rackarns snabbt man måste komma över! 

• happy 78

Ja det är ju lite jobbigt att planera, handla och laga maten.. Speciellt när man ska hacka å riva grönsaker som en tok å när man mest är van att bara svänga ihop nåt typ makaroner å korv. Fast jag brukar göra storkok o frysa in eller så äter jag samma mat flera ggr i rad.. Lite lat sådär.. Jag skulle aldrig palla pulverdieter eller lchf. Älskar frukt å äter massor! Funkar kanon!

• jajja

Hjälp, gick nästan en mil igår. Min rygg dödar mig snart... Inte bästa taktiken med en ond rygg men ändå.
    Hoppas kunna ta en vända till ikväll om det funkar , det är bara att kämpa på. Hoppas kunna se något positivt resultat på tisdag då jag väger mig igen. Det står still men skulle verkligen behöva en liten större vikt nedgång , det är som bäst 400g som jag går ner som mest så det blir ju segt då.
    Beundrar de som kan ta sig igen detta och faktiskt når målet, en stor eloge till er!!

• Solkattan

Hej!
    Precis kommit från lunchens vv möte och är rätt nöjd med 0,7 kg minus denna vecka... :)
    Totalt 6,1 kg på 6 veckor...
    Håller helt med dig där Happy 78... "hacka o riva grönsaker som en tok". Tar minst 30 min längre nu för tiden att få ihop kvällsmaten. Dessutom så äter vår 2,5 åriga son inget annat än makaroner/korv/köttbullar eller pannkaka/våfflor. Så det blir att laga två maträtter...

Luckirest:
    Ha ha... kan se framför mig hur zumban såg ut... har också sneglat mot denna tränningsform men anar att jag också kommer framstå som en elefant bland alla andra duktiga o viga människor. För en 10 år sen gick jag på ett "funk" pass. Och alla såg så där coola ut .. typ flashdance. Medans jag kände mig som ett orubberligt kylskåp.
    Nä... jag håller mig till sporter som cykling o promenader. Skulle gärna simma igen om tid finnes... (gillar dock inte momentet då man ska ta sig den 75 metrarna till omklädningsrummet).

Hur tänker ni andra lägga upp taktiken iför midsommarfirandet..? Snaps, sill, öl, jordgubbstårta... ? Hur ska man få budgeten att gå ihop?!

• jajja

Ja midsommar. Jag dricker inte öl, är inte förtjust och snapsen får jag nog inte ta i år pga mina smärtstillande som jag måste ta.
    Tänkte lägga krutet på sill och potatis! Det är det bästa med midsommar och så unna mig efterrätt.
    Vi ska åka upp till Orsa så jag tänkte ta min trasiga rygg på en långpromenad varje dag.
    Hur tänker man kring färsk potatis och points ? Hur räknar man när potatisen fortfarande är så liten? Eller är det samma lika dom stora potatisar?

• jajja

Solkattan: GRYMT BRA Jobbat!!!!! Stort grattis till dig, du har verkligen kämpat bra.

• Ulle75

Solkattan: Grattis vilken bra viktminskning!!

Midsommar tänker jag oxå lägga mina points på sill och potatisen. Tänkte äta jordgubbar med kesella vanlij eller citron istället för grädden. Vanlig potatis till grillat på middagen och en sallad. Ett glas vin vill jag oxå ha på kvällen så bonuspointsen går nog den kvällen men det är okej!!  

• Luckiest

Oh midsommar! Ja, då har vi en gigantisk buffé! Vi är 18 familjer som tar med 2 rätter (inkl. efterrätt) var och så har vi knytis både till middag och till efterrätt och min tanke är att dricka ett glas vin, äta lite av varje och bara ta en gång, utöver det blir det isof grönsaker. Vid efterrättsbuffen tillåter ja mig att ta av en sak och så blir det 0-pointssoppan till lunch. Att börja räkna points på denna buffé känns som ett heltidsjobb så jag begränsar i stället mängden!

• happy 78
    Solkattan skrev 2012-06-20 14:01:48 följande:
    Hej! Precis kommit från lunchens vv möte och är rätt nöjd med 0,7 kg minus denna vecka... :) Totalt 6,1 kg på 6 veckor... Håller helt med dig där Happy 78... "hacka o riva grönsaker som en tok". Tar minst 30 min längre nu för tiden att få ihop kvällsmaten. Dessutom så äter vår 2,5 åriga son inget annat än makaroner/korv/köttbullar eller pannkaka/våfflor. Så det blir att laga två maträtter... Luckirest: Ha ha... kan se framför mig hur zumban såg ut... har också sneglat mot denna tränningsform men anar att jag också kommer framstå som en elefant bland alla andra duktiga o viga människor. För en 10 år sen gick jag på ett "funk" pass. Och alla såg så där coola ut .. typ flashdance. Medans jag kände mig som ett orubberligt kylskåp. Nä... jag håller mig till sporter som cykling o promenader. Skulle gärna simma igen om tid finnes... (gillar dock inte momentet då man ska ta sig den 75 metrarna till omklädningsrummet). Hur tänker ni andra lägga upp taktiken iför midsommarfirandet..? Snaps, sill, öl, jordgubbstårta... ? Hur ska man få budgeten att gå ihop?!

Känner igen det där med olika maträtter. Har en son på 3 år som inte äter allt för varierat. Och ibland äter vi 3 olika rätter.. Känns fel men antar att det inte är allt för ovanligt att barnen får annan mat?
Svar på tråden Några fler viktväktare?