• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Ulle75
    jajja skrev 2012-06-19 08:06:09 följande:
    Ja, ja, nog var det upp,300 g. Tar emot att skriva in det i appen, jag som just fått min första stjärna. Längtar till den dagen då det är 18 kg ner men det känns långt bort och onåbart just nu. Men ska den som ger sig, ska kämpa vidare.

Ja vist är det trist att det blir så ibland, men kämpa på att lägga av är ju inte lösningen och det vet vi ju. Även om det kan kännas svårmotiverat när man går upp.
  • Ulle75

Hade kommit igång med träningen och maten så bra och så har jag fått tokont i halsen idag och kan inte träna. Så trist!! Maten har jag skött bra i vart fall.

• jajja

Sådär nu har jag tagit diverse smärtstillande för mina diskbråck och har varit på två långpromenader. Jag kommer få sota för detta senare i form av smärta men jag måste ju röra på mig som vanligt för att skiten ska läka ( ursäkta språket, är ganska less efter 1 1/2 år och inget hjälper) och för att jag ska bli smal till beach 2025 eller när jag nu gått ner till min målvikt.

Sorry, jag är bra gnällig just nu. Ska bättra mig

• Luckiest

Bra jobbat Ulle! Lugn med träningen, du har resten av ditt liv på dig! ;)

Men seriöst, skills till er som håller på med zumba i grupp.
    Jag tänkte jag skulle testa för det verkade ju sjukt skoj och sagt och gjort. Jag letade upp en film på youtube, på med träningskläder - shoot. Alltså, jag har aldrig tidigare skämts så hemskt som när jag såg mig själv speglas i dataskärmen. Jag såg ut som någon slags hybrid mellan en orangutang utan någon som helst taktkänsla och någon från dagcenter.
    S Å  j ä v l a  p i n s a m t.
    Nää hörreni, någon zumba blir det definitivt aldrig för mig i officiella sammanhang.

Har det gått bra för er andra med maten i dag? 

• jajja

Men du Luckiest det var ju annars en as smart ide. Måste testa, hahaha.

• Wembi

Måste tipsa om min frukost. Körde lchf ett tag men tröttnade på att det kändes som man bara hade en massa förbud. Dock behöll jag lite favoriter bla frukosten. 1 dl turkusk yoghurt och lite nötmusli. Låter lite men jag håller mig mätt hela förmiddagen tack vare fettet. 6pp. Nötmuslin gör jag själv enl recept från 56 kilo.se. Godast är det med bär oxå men jag glömmer oftast dom i frysen ;). Fö har jag märkt att jag håller mig mätt längre och har mindre sug om jag lägger pointsen på fett och proteiner stället för kolhydrater. Tex väljer jag kött, sås och grönsaker och skippar potatisen. Förut skippade jag såsen istället. Detta funkar för mig, lchf light med pointsräkning ;)

• Luckiest

Jajja: Jo, prova du bara! Har du samma bedrövliga taktkänsla som mig så lär du åtminstone få dig ett gott skratt!

Wembi: Tack för tipset! Jag körde också LCHF förut då min karls faster mått jättebra på det och gått ner nästan 30 kg men, för mig var det inte samma succé. Jag mådde visserligen bra på den kosten men jag gick ner två kilo först för att sedan efter några veckor väga 4 kilo mer än när jag började, då sket jag i det.

• jajja

Luckiest: takt känsla? Det var något som aldrig kom med i min dna uppsättning. Armar och ben samtidigt är mer livsfarligt än bra för mig

• happy 78

Hej! Är med i en annan viktväktartråd som är dold. Man måste ansöka om medlemskap men det är inga problem att få va med . Men jag hänger på här också. Är inte så jättemånga som skriver aktivt där.Jag har varit med i 7 veckor nu och gått ner 5.5 kilo. Tänkte gå ner ca 12. Jag fullkomligen älskar viktväktarna. Tycker det är ett riktigt bra koncept. Äter mkt bättre o godare än innan och kan ändå unna mig glass cola o choklad 2-3 dar. Inga mängder men ändå. Väger mig på torsdagar hos vv. Skulle jag väga mig hemma skulle jag nog fuska. Går på mötena ibland. Så torsdag fredag å lördag brukar det bli nåt extra gott å de andra dagarna sköter jag mig riktigt bra. Detta brukar jag äta: frukost: havregrynsgröt med mosad banan o kanel o mjölk, lunch/ middag ofta köttfärssås med massa grönsaker o lite pasta o sallad lr kycklingwok med ris lr sallad med räkor ägg avocado stekta champinjoner å sparris mm. Dricker ofta hemgjorda smoothies å äter fruktsallad med vaniljyoghurt till. Läkerol gigants är bra mot sötsug. Dricker mkt te också efter måltid för att bli mättare.

Svar på tråden Några fler viktväktare?