• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Luckiest

Grattis Wembi, vad härligt! Förstå, drygt ett mjölkpakets vikt mindre att bära som nu är borta för alltid! Skönt!

Mollan: Grymt vilken självdisciplin! Du kan ju kasta en slev av det hitåt för här skulle det då verkligen behövas i bland!

• jajja

Tips på matsäck? Vi ska åka till orsa och jag vill helst inte stanna på Max på vägen.

• Solkattan

Jajja:
    Vi var till Liseberg för ett par veckor sedan.. då bakade jag kvällen innan vv pizzabullar..
    En bulle ska vara 3pp. Hittade ett snarlikt recept här: www.matklubben.se/recept/pizzabullar_paa_viktvaektarvis_43573.html
    Lite frukt kanske jorgubbar . skiva ner en ananas... melon? Lyxa till det lite och köpa minimariekex... ? roligare att kunna ta två kex istället för ett..

"Slänga" ihop en matig sallad...? Men kanske kyckling i... lyxa till det med nån skiva knapperstekt bacon?

Max var inte nån höjdare tycker jag heller för en viktväktare. Åt deras delightmål i helgen. En seg kycklingburgare med en brun liten minisallad till... verkligen inte värt pointsen. Dessutom hade de inte märkt ut vilken cola som var light.(var drive-in) Sambon hade vanlig cola.. hoppas verkligen att jag tog rätt...

• happy 78

Provade mc donalds kycklingwrap, den som det va grillad kyckling utan panering på. Riktigt god. 9 pp..

• jajja

OJ vad jag är sugen på godis igen....Blir tokig. Dricker vatten och äter bananer i massor, ändå känner jag detta sug som gör mig knäpp!

• Ulle75
    jajja skrev 2012-06-21 14:14:12 följande:

OJ vad jag är sugen på godis igen....Blir tokig. Dricker vatten och äter bananer i massor, ändå känner jag detta sug som gör mig knäpp!

Om du gillar grapefrukt så ät det. Funkar bäst för att ta bort sötsuget för mig och om du kan så motionera endorfinerna gör att mitt sötsugminskar.
  • Ulle75
    Wembi skrev 2012-06-21 09:04:32 följande:
    -0,7! Fattar inte hur det gått till så som jag fuskat. Men glad ändå och motiverande inför midsommar. Trevlig midsommar på er!

Grattis!! Va bra jobbat.
  • jajja
    Ulle75 skrev 2012-06-21 15:06:35 följande:
    Om du gillar grapefrukt så ät det. Funkar bäst för att ta bort sötsuget för mig och om du kan så motionera endorfinerna gör att mitt sötsugminskar.

Då ska jag genast köpa med mig grape på vägen upp till Orsa. Tack för ett kanon tips
Svar på tråden Några fler viktväktare?