• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Luckiest

Hej på er! Hur går det för er i dag? Kan vi inte ibland lägga in vad vi äter och antal pp så kan vi kanske ge varandra lite matinspiration!?

• Mollan77

Idag har jag varit duktig och nästan fått i mig alla pp. Nu ikväll blev det en kycklingsallad med lite fetaost och oliver. Har några pp kvar och då får det bli knäckemacka med minikeso och rökt kalkon.
    Spinningen gick sådär... Lyckades bita ihop 15 min i alla fall innan det gjorde för ont. Körde lite lätt styrketräning efter det. Så gött det var :)
    Jag är så sugen på att väga mig, men nu ska jag hålla mig till torsdag!!

• Ulle75

Har testat Zumba idag ritkigt roligt!! Maten går bra just nu, håller mig inom mina points. Idag blev det tonfiskwrap till lunch och kelda tomatsoppa till middag innan tärningen så efter tog jag två knäckisar och vattenmelon med kesella.

• jajja

Hej!!!

Har gått ner 3 kg sedan den 1 maj. Och nu står det stilla. Kämpar och sliter men det är segt. Samtidigt har mina ryggproblem börjat bli värre och jag kämpar nu mera mot två onda ting min rygg och min övervikt. Hoppas kunna vinna över båda.

• Luckiest

Bra jobbat men vad drygt att det nu står stilla. :/

Vilken disciplin ni måste ha ni som bara väger er en gång i veckan, själv har jag dille på att väga mig!

• jajja

Haha jag vill väga mig 14 gånger om dagen. Det är så himla svårt att ha en våg hemma.

• Mollan77

Jag har också dille på att väga mig. Men jag försöker hålla mig nu, men det är svåååårt!
    5pp kvar ikväll... Vad ska jag göra åt det? Inget förmodligen. Är inte hungrig bara trött. Det får bli ett glas vatten och sen sängen.
    Jajja, hur länge har du stått still?
    Jag upptäckte vid min förra runda med vv att min viktnedgång följde min menscykel. Stod alltid still under mensen, sen en extra skjuts ner just efter mens och sedan lite lagom nedgång innan det var dags för nästa mens. Jag antar att det hade med vätskeansamling i samband med mensen att göra...? Kan det ha med det att göra Jajja?

• Luckiest

Det låter bra!
    Här är mensen nu kommen och de två kilo jag har tappat är nu så gott som tillbaka på vågen, säkerligen bara vätska men ändock jäkligt trist att se!

• jajja

Jo, mens låter ju rimligt. Blöder som en sårad gnu just nu och ska väga mig idag. Äsch känner mig svullen som tusan, det blir nog tre kg upp .

• jajja

Ja, ja, nog var det upp,300 g. Tar emot att skriva in det i appen, jag som just fått min första stjärna. Längtar till den dagen då det är 18 kg ner men det känns långt bort och onåbart just nu. Men ska den som ger sig, ska kämpa vidare.

Svar på tråden Några fler viktväktare?