• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • happy 78

Midsommar kommer bli problematiskt. Vi ska va iväg hela dan så den så kallade sillunchen kanske kommer äga rum vid 3-4 å middagen vet jag inte vilken tid.. Så jag kommer äta frukost, lunch, sillunch och grillat.. Inte bra.. Och i morgon fyller jag år så då ska jag äta ute.. Men jag tror jag äter så bra jag kan efter förutsättningarna och sen skärper jag mig stenhårt de andra dagarna å promenerar extra mkt. Ang alkohol så blir det Max 2 cider om jag nu ens ska dricka. Har en liten bebis så vill ju inte bli berusad...

• Ulle75
    happy 78 skrev 2012-06-20 21:32:33 följande:

Känner igen det där med olika maträtter. Har en son på 3 år som inte äter allt för varierat. Och ibland äter vi 3 olika rätter.. Känns fel men antar att det inte är allt för ovanligt att barnen får annan mat?

Vi lagar samma rätt till alla men blander inte ihop det till barnen. Så har vi kyckling gryta så har jag alltid lite stekt kyckling som jag plockat undan innan jag blandar i resten. Min äldsta är mest kräsen men dom andra brukar oftast smaka lite på den färdiga grytan oxå. Men sen har ju barnen några favorätter som inte jag vill ha som idag fiskbullar och då gör jag tonfisksås till mig och mannen,.
  • jajja

Fasen, sabbade hela midsommar nu. Vi blev bjudna på entrecote och hemlagad bea jag älskar hemlagad bea. Försökte låta bli att äta så mycket och jag tog i gen efterrätt... Men åhhhh blir så ledsen....

• happy 78
    Ulle75 skrev 2012-06-20 21:55:05 följande:
    Vi lagar samma rätt till alla men blander inte ihop det till barnen. Så har vi kyckling gryta så har jag alltid lite stekt kyckling som jag plockat undan innan jag blandar i resten. Min äldsta är mest kräsen men dom andra brukar oftast smaka lite på den färdiga grytan oxå. Men sen har ju barnen några favorätter som inte jag vill ha som idag fiskbullar och då gör jag tonfisksås till mig och mannen,.

Just nu äter sonen typ ingenting så det är problematiskt men kan så klart göra som ni gör. Troligare att han äter kyckling än gryta med massa grönsaker
  • happy 78
    jajja skrev 2012-06-20 21:58:16 följande:
    Fasen, sabbade hela midsommar nu. Vi blev bjudna på entrecote och hemlagad bea jag älskar hemlagad bea. Försökte låta bli att äta så mycket och jag tog i gen efterrätt... Men åhhhh blir så ledsen....

Försök att få ihop lite aktivitetspoints så kanske det inte alls är kört. Annars får ni väl köra femkamp på midsommar med extremt ansträngande grenar . Tänk inte att det är kört å balla ur fullständigt. Tänk att det va väldigt gott med bean men nu blir det andra bullar!
  • Luckiest

Jajja: Jag håller med happy, tappa inte stingen nu. Låt inte ett litet snedsteg förstöra för dig! Kom igen! Pepp, pepp!

Här är iaf hur min frukost brukar se ut!

2 dl verum hälsofil blåbär/svartvinbär
    1 dl färska jordgubbar
    1 skiva pågen njuta
    0,5 msk philadelphia
    1 skiva skinka
    Paprika och gurka

Och efter vi ätit frukost och plockat undan brukar jag ta en kopp kaffe med mjölk och en banan. Allt detta för 7 pp! Ibland kan jag också, om jag är riktigt hungrig, ta två smörgåsrån med samma pålägg för bara en pp till! Perfekt för mig!

• Mollan77

Kul med lite matinspiration :)
    Då var det vägningsdags idag då... Igår hade jag 11 pp kvar :( jag måste bli bättre på att förbruka dem! Midsommar blir en utmaning. Men jag vet att jag kommer kunna hålla mig till mina pp. Jag tycker inte att det är värt att fuska. Jag blir bara ledsen och tänker på det i ett par veckor efteråt om jag inte sköter mig. Nån gång när jag har ätit lite för mycket så har jag tyckt att jag har sabbat allt och lika gärna kan skita i allt för att jag ändå har misslyckats... Jag vill INTE hamna där! Jag mår så dåligt över min övervikt och saknar min gamla kropp så mycket... Längtar tills jag får träffa den igen...

• jajja

Tack tjejer! Ska ta några extra smärtisar och gå ut och gå lite extra långt. Ha det underbart idag!

Mollan77:Jag förstår vad du menar, verkligen. Lycka till!!!!!!

• Wembi

-0,7! Fattar inte hur det gått till så som jag fuskat. Men glad ändå och motiverande inför midsommar. Trevlig midsommar på er!

• jajja

Härligt för dig Wembi, det är ju toppen . Super bra jobbat, hahhaa

Svar på tråden Några fler viktväktare?