• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Gulletuss
    Magdalena82 skrev 2013-03-07 13:45:58 följande:
    Heja heja! Bra där, vi unnar oss helt rätt saker i den här tråden - vi är så bra! Vad blev det för skor? Jag springer i ett par asics gel kayano. Underbara skor men såg nu att jag slitit dem väldigt mkt i hälen. Får bli ett par nya längre fram i vår. Vad jag däremot köpte förra veckan: en gymboll! Sjukt bra grej för snabba övningar här hemma :) plankan 3 * 1 min. Puh!

Magdalena82 skrev 2013-03-07 13:45:58 följande:
    Heja heja! Bra där, vi unnar oss helt rätt saker i den här tråden - vi är så bra! Vad blev det för skor? Jag springer i ett par asics gel kayano. Underbara skor men såg nu att jag slitit dem väldigt mkt i hälen. Får bli ett par nya längre fram i vår. Vad jag däremot köpte förra veckan: en gymboll! Sjukt bra grej för snabba övningar här hemma :) plankan 3 * 1 min. Puh!

Det blev ett par Nike Air Max Moto. Jättesköna, fick dem till kampanjpris för 799:- (o.p. 1300 så jag är skitnöjd! Nu gäller det bara att använda dem! Och efter kvällens matorgie så får jag nog ta några extra varv. :-P
  • Scruffy

Nu har jag varit på min kvällspromenix med stavar. Jag har fått ihop 4 bonus points idag. Vilket använder man först, veckobonusen eller aktivitetspointsen? Tänkte börja att använda upp hälften av aktivitets pointsen.

• Scruffy

Mina points imorgon räcker både till vin och fredsgsmys. Får se vilket jag väljer eller om jag tar båda

• Marlean

Usch, känns inte som om det går särskilt bra för mig alls.

Eftersom jag måste vara i skolan låååååååååånga dar just nu och även plugga,plugga,plugga hemma tills denna tiden (läs: efter midnatt) så hinner jag varken laga mat eller annat. Dålig timing att börja med Vv, jag vet! Äter för lite och mer eller mindre överlever på VVs chokladbars då jag är gottegris av stora mått och alltid kommer vara det. Men hur gör man annars liksom om man inte vet pointsen i köpmat och inte hinner laga mat? Det är hur många frågetecken som helst i min checklista. :((  

• iwannarock

Hur använder ni er veckobonus, lite varje dag eller hela en dag? Nu ligger jag på 38 p på min veckobonus det har inte blivit en enda godisbit eller nåt fika utan det har blivit någon extra knäckemacka eller en lite portion till med mat en dag, jag har bestämt mig gör att inte slänga i min nåt "skit" under helgen heller och jag HOPPAS verkligen jag klarar detta nu och att vågen Vidar nåt enstaka - på söndag.

• Gulletuss
    Marlean skrev 2013-03-08 00:15:21 följande:
    Usch, känns inte som om det går särskilt bra för mig alls.

Eftersom jag måste vara i skolan låååååååååånga dar just nu och även plugga,plugga,plugga hemma tills denna tiden (läs: efter midnatt) så hinner jag varken laga mat eller annat. Dålig timing att börja med Vv, jag vet! Äter för lite och mer eller mindre överlever på VVs chokladbars då jag är gottegris av stora mått och alltid kommer vara det. Men hur gör man annars liksom om man inte vet pointsen i köpmat och inte hinner laga mat? Det är hur många frågetecken som helst i min checklista. :((  
    Det brukar finnas micro att värma matlåda i. Annars är soppa i mattermos en bra grej. Men då måse man ju förstås hinna laga maten/soppan. När jag är i skolan bruka jag ha med mig en matlåda med turkisk yoghurt, lite keso, skivad banan och frusna hallon (eller andra bär). Det toppas med 1 dl grova flingor så man står sig lite. Eftersom bären är frusna håller maten sig fräsh lagom fram till lunch! Flingorna har jag i en påse och häller på vid matdax, så de inte ligger och blir geggiga. Och så frukt till mellanmål!
  • Gulletuss

Man kan även söta yoghurten med lite stevia och ha i lite vaniljpulver om man vill ha det lite gottigare!

• iwannarock

Jag va så sugen på nåt igår kväll och tog lättkeso och frusna blåbär, fy det va nog det värsta jag ätit men fick tipset om kvarg istället, någon som testat?

• Magdalena82

God morgon alla, har haft vägning på morgonen. Efter att ha hoppat av och på vågen, samt flyttat runt den lite för att kontrollera ordentligt kunde jag konstatera: - 1.3 kg denna vecka. Är såklart sjukt nöjd med detta och sitter nu och går igenom veckan för att förstå vad som ligger bakom det. Det enda jag kan komma på är min ökade träning och att jag håller hårt i kosten. 20-23 pp per dag, litet kolhydratintag, inte ätit av vare sig VB eller AB. Återstår att se inför kommande vecka :)

• Scruffy
    Magdalena82 skrev 2013-03-08 08:40:15 följande:
    God morgon alla, har haft vägning på morgonen. Efter att ha hoppat av och på vågen, samt flyttat runt den lite för att kontrollera ordentligt kunde jag konstatera: - 1.3 kg denna vecka. Är såklart sjukt nöjd med detta och sitter nu och går igenom veckan för att förstå vad som ligger bakom det. Det enda jag kan komma på är min ökade träning och att jag håller hårt i kosten. 20-23 pp per dag, litet kolhydratintag, inte ätit av vare sig VB eller AB. Återstår att se inför kommande vecka :)

GRATTIS! Alltid kul med minus, men varför äter du så lite per dag?

Särskilt om du tränar så mycket så måste du nog äta lite mer.

Man ska ju äta sina points och veckobonusen och ändå gå ned i vikt. Nu fattar inte jag hur man får i sig hela veckobonusen, jag har aldrig ätit mer än ca 5 -7 points av den på en vecka. 

Med VV ska man ju aldrig gå hungrig heller. Jag äter bra och mår bra toppen. Samt att jag ÄTER precis allt, fikabröd undantaget.      
Svar på tråden Några fler viktväktare?