• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • EldHav

Just nu är jag så hungrig så jag vet inte vart jag ska ta vägen... Men maten är snart klar.

Barnen går mig på nerverna, och mannen likaså.

• Gulletuss

Oj oj! Vilka kämpar ni är allihop!! Braaaa! {#emotions_dlg.flower}

Och hipp hipp hurraaaa för  mig som nått första delmålet idag!!!!  Äntligen är jag på rätt sida 80-strecket! Detta firade jag med att ta en rejäl morgonpromenad! 75 minuter blev det i det fina vädret!
    Mycket annat i livet som känns tungt just nu, så jag glädjer mig extra mycket över gott vv-resultat! 

• Tigrie

Det står att taco-mix är 2 pp... Vad i den är det som ger så mycket? Kryddor ska ju vara gratis? Finns det nåt annat man kan göra för att få tacosmaken, men utan pp?

• MadeleneErik
    Tigrie skrev 2013-05-10 21:37:49 följande:
    Försvann alla viktväktare nu?

Vad äter ni till fredagsmyset? Vad gör ni dipp på? Vanlig gräddfil gav ju så många poäng... Tänker på dipp med grönsaksstavar och så...

Någon som följer/har följt/testat på mättande dag? Vad tyckte ni? Är sån dipmix tillåtet då? Lätt kesella, är det tillåtet? Något man kan göra någolunda sås på? ;) Är dålig på att äta mat utan nån sorts sås :P
    Jag brukar göra min dipp till grönsakstavarna på lättfil. Mycket mindre points men lika gott =) enda nackdelen är att det blir ganska rinnigt, men då får man iof inte med lika mycket onyttigt varje dippning =P

Jag har inte provat mättande dag så det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med =/ 
  • Fidelis ad urnam
    Tigrie skrev 2013-05-15 00:42:20 följande:
    Det står att taco-mix är 2 pp... Vad i den är det som ger så mycket? Kryddor ska ju vara gratis? Finns det nåt annat man kan göra för att få tacosmaken, men utan pp?
    gör egen tacokrydda istället, den är pointsfri. 

Tacokrydda sockerfri

1½ tsk salt
    2 tsk chilipulver
    2 tsk paprikapulver
    1 tsk vitlökspulver
    1 tsk lökpulver
    1 tsk spiskummin
    2 krm cayennepeppar

Blanda! Krydda köttfärsen efter smak! (Glöm inte addera vatten)

• Scruffy

Jag har aldrig kommit på tanken att räkna points för kryddmixen. Om en påse kryddmix räcker till 4 personer ger 2 points så blir det ju bara 0,5 pointsper person. Det är ju inom felräknings marginalen. Själv var det invägning idag och det gick ju ite så bra. Trots mer kläder än förra veckan så visade vågen -0,3 kg. Så från och med nu ska jag äta 3 points mer per dag. Är nu uppe i 35. Det som jag tycker är knepigt är att räkna ut points antalet om man inte äter upp hela portionen. Jag brukar alltid räkna den som det givna, men det blir ju lite fel eftersom jag inte har stoppat i mig allting. Nu har jag ätit min nya nattfavorit, 1 päron med 2 msk keso. Sedan 1 chokladpralin

• Tigrie

Jo men så ska man räkna med gräddfilen också, den ger 11pp på 3dl som man har till en påse dipp. 3dl lättfil däremot gav bara 3pp på 3dl! Det måste jag testa till helgen :D huhu!

Vägning senare idag! Huh!

• Scruffy

Ok. Jag tänkte på den kryddmixen som dublandar med köttfärsen. Jag brukar använda creme fraiche. Det finns en mini-frakche med 5 % fett, och och den är points snål.

• Fidelis ad urnam

Jag blir GALEN!
    Denna vecka har jag skött exemplariskt. Jag har ätit mina points och inte ödslat ett enda point på dåliga saker (som godis). Jag har sett till att äta var tredje timme, jag har druckit bra med vatten, jag har gått upp klockan 6 på morgonen för att få några kilometers promenad innan skolan och sedan promenerat på eftermiddagen igen,
    Och vad visade vågen i morse? Jo, 0,7 kilo UPP från förra fredagen!
    Jag fick mens förra fredagen så ingenting sådant spelar in på min vikt.
    Vad är detta!?!?!? Blir så ledsen  

Svar på tråden Några fler viktväktare?