• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Scruffy

Fick för övrigt hem en tröja och ett par byxor till dottern  idag som fullkomligt STANK parfym.
    Det bara snurrade i skallen på mig. Rakt ned i tvättkorgen med dem. 

• Scruffy
    Scruffy skrev 2013-05-07 11:39:31 följande:
    Fick för övrigt hem en tröja och ett par byxor till dottern  idag som fullkomligt STANK parfym.
    Det bara snurrade i skallen på mig. Rakt ned i tvättkorgen med dem. 

SNÄLLA BORTSE FRÅN DETTA, POSTADE DET I FEL TRÅD
  • Fidelis ad urnam
    Scruffy skrev 2013-05-07 11:38:18 följande:

Ett tips är att gör grönskasspett till grillen, paprika i olika färger, lök, chanmpinjonder, zuccini, det ger alla  0 poäng.
    Tänk att majs inte är gratis.  
    Nej jag vet att majs inte är gratis, har lagt in allt på min VV sida
    Det kommer vara champinjoner och lök på spetten med kött. Är inte så förtjust i enbart grönsaker tyvärr.  
  • Scruffy
    Fidelis ad urnam skrev 2013-05-07 11:43:33 följande:
    Nej jag vet att majs inte är gratis, har lagt in allt på min VV sida
    Det kommer vara champinjoner och lök på spetten med kött. Är inte så förtjust i enbart grönsaker tyvärr.  

Menar att man för spett med grönsaker som du sedan äter tillsammans med köttet

Sedan kanske man inte ska äta så mycket bröd och potatis till, där kan man spara points.  
  • Fidelis ad urnam
    Scruffy skrev 2013-05-07 12:27:07 följande:

Menar att man för spett med grönsaker som du sedan äter tillsammans med köttet

Sedan kanske man inte ska äta så mycket bröd och potatis till, där kan man spara points.  
    ha inte planerat in potatis eller bröd
  • Mammas V
    Fidelis ad urnam skrev 2013-05-07 09:03:49 följande:
    Jag behöver peppning! 
    De senaste två veckorna har vågen bara visat plus, plus, plus trots att jag till en början skötte mig exemplariskt! När det dök upp plus spårade jag ur och åt fel och nu är jag inne i en strikt period i ett hopp att rätta till mina snedsteg. Har lyckats sköta maten fastän min man är bortrest, brukar ha lätt för att falla ur när jag ska laga mat åt bara mig själv.

Men behöver peppning. Denna vecka tänkte jag nämligen enbart röra mina veckopoints på lördag vilket betyder att jag MÅSTE sköta min fredag! Har planerat in att vi ska grilla egengjorda grillspett och ha smaksatt fraiche samt sallad med majs och andra godsaker i som tillbehör. Jag hoppas det räcker för att min vanliga fredagsmyssug inte ska ta över.  
    ja har också bara fått pluss fastän ja skött mig...

nu har ja ballat ur helt, inte skrivit in i checklistan på 1 vecka... 
  • Scruffy
    Mammas V skrev 2013-05-07 17:15:47 följande:
    ja har också bara fått pluss fastän ja skött mig... nu har ja ballat ur helt, inte skrivit in i checklistan på 1 vecka... 

Ge inte upp. Börja fylla i checklistan imorgon igen, och håll dig till det du planerar att äta. Har själv haft ett sötsug idag, men jag har inte haft något hemma. ?Blev några frystorkade bär från fling paketet.
  • Mammas V
    Scruffy skrev 2013-05-07 17:31:59 följande:

Ge inte upp. Börja fylla i checklistan imorgon igen, och håll dig till det du planerar att äta. Har själv haft ett sötsug idag, men jag har inte haft något hemma. ?Blev några frystorkade bär från fling paketet.
    Puh...ja ska påt imorrn igen då...usch va dåligt ja mår

ja funderar på om ja skulle må bra av o träna...läste att styrketräning är grymt bra? de är typ de enda ja tycker är roligt o får gjort...någon som vet hur? ja har inte råd med personlig tränare...ska man värma upp eller ska man köra hårt eller...ja.. 
  • Gulletuss
    Mammas V skrev 2013-05-07 19:45:01 följande:
    har en kompis som fixat 2 veckor gratis träning...tänkte pröva indoor, bodybalance o styrketrning..

Mammas V skrev 2013-05-07 19:45:01 följande:
    har en kompis som fixat 2 veckor gratis träning...tänkte pröva indoor, bodybalance o styrketrning..

Det låter ju jättebra! Perfekt att prova på lite olika typer av träning!
Svar på tråden Några fler viktväktare?