• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Tigrie

Håller med! Har haft omotiverad mens nu i en vecka! Så vågen visade bara -0,1... Visst, det är inte upp, men jag blir ändå besviken.

• Gulletuss

Å Käre Frans! Efter att jag nått min första målvikt började jag slappna av lite för mycket. Slarva med maten och inte räkna och skriva upp pp. Men det gick vägen, tack vare att jag just nu har lite flyt i träningen.
    MEN igår! Ballade jag UR!!!! Vi åt spagetti och köttfärssås. Och jag gick igång totalt på pastan. Tror att just pasta triggar nån slags kolhydrats-frenzie! Jag kunde inte sluta äta spagetti, nallade ur grytan! Sen vräkte jag i mig mackor! Och bullar! Och nötmix!  Och i dag åt jag 4 kanelbullar till lunch! Förvånad Oh my god! Inte bra!
    Men nu ska jag rycka upp mig! Det är bara så jäkla mycket bokat denna veckan att jag har svårt att klämma in träningen. Men det får lösa sig på något sätt.

Vi måste fortsätta kämpa nu brudar!!! HEJA OSS!!!! 

• Tigrie

Hahaha! Jag kunde inte låta bli att skatta åt det där (åt... Snarare Med) för jag känner igen mig! Jag har alltid haft svårt för det.
    Och alltid haft svårt för att Sluta i Tid, eftersom att jag alltid tänker att "nu har jag ändå gått över poängen, det är redan förstört, lika bra att fortsätta."
    MEN så hörde jag ett uttryck som fick mig att tänka om; "Att säga att dieten ändå är förstörd, är som att säga att Lika bra att stampa sönder hela telefonen, om man råkar tappa den i golvet". Dvs, ett litet felsteg är inte så mycket. Men man behöver inte göra det värre än det är ;)

Hoppas att ni förstår vad jag menar ;)

• Ana B

Jag är helt ny på FL men googlade mig fram till den här VV-tråden.
    Jag har följt VV i lite mer än en vecka nu. Jag är inte medlem utan går efter mina gamla häften och böcker från typ 2008. Systemet verkar vara lite annorlunda nu, men principen är densamma och jag tycker det är mycket roligt och givande att följa er i tråden. Får man vara med här i tråden?

• Scruffy

Kul att tråden börjar bli lite aktiv igen. Min VV konsulent var så nöjd med mig igår. Bara - 0,1. Maj har varit en dyr månad då jag har köpt en massa nya byxor. Tur att skatteåterbäringen kommer snart. Nu har jag precis avnjutit min mellis och en kopp kaffe. Ska ta en liten snabb promenad för att få lite frisk luft innan jag hämtar barnen.

• Ana B1

Ja, hoppas det blir en aktiv tråd jag hoppar in i!
    Jag började med viktväktarna förra onsdagen och döm om min förvåning när jag vägde mig och resultatet visade -3kg i onsdags!
    Visserligen vägde jag mig på eftermiddagen när jag fick fram min startvikt och efter en vecka vägde jag mig direkt på morgonen, så fullt -3 kg är det kanske inte.
    Men ändå! Jag får liksom redan på mig mina "inte fullt så tjock"-jeans.
    Och detta trots att jag var på karneval i lördags och satt hela dagen i solen och drack... hmmm... väldigt många öl....

• Ana B1

Igår småfuskade jag hela dagen. Jag planerade min dag precis som man ska, och fick till och med points över efter att ha planerat in grillning med två glas vin.
    Men frågan är hur många points jag egentligen kom upp i. Jag smååt hela dagen; en skiva salami här, en skiva ost där, ett par jordnötter, ett par jordnötter igen osv hela dagen.
    Det måste blivit hur många points som helst tillslut, har dock ingen aning om hur många.
    Gör ni också såhär? Varför gör man såhär egentligen?

• Scruffy

Denna vecka har inte gått bra för mig.

Jag var ganska deppig i fredags och åt dåligt.
    Sedan fick jag väl inte i mig alla points heller.  

Märker på jeansen att jag nog har gått ned mer i vikt, fast jag inte ska.     
    Min man och mina barn säger att jag är för smal. 

Idag är min invägningsdag och någon gång under dagen ska jag fösöka gå på ett möte.

Var är alla ni andra, tycker att det är dålig aktivitet i tråden.     

• emmakatta

Jag är nygammal viktväktare, gick ner massor i vikt för några år sen (17 kg) men har gått upp en hel del igen. Vägde in mig i jan på -8 kg från min maxvikt men orkade bara en mån innan födelsedagar, förkylningar och ny resa förstörde dieten. Ska jag vara helt ärlig så körde jag aldrig fullt ut den månaden utan höftade mest. Nu är jag tillbaka sen 1,5 vecka och har ligger nu på -12 kg från min maxvikt. Alltså -4 kg sen i jan. Älskar verkligen nya systemet med veckobonus, det är precis något sådant jag behöver för att klara mig i långa loppet. Behöver gå ner 26 kg men jag tar små mål i taget, första delmålet är 5.1 från nuvarande vikt. Hur går det för er andra?

Svar på tråden Några fler viktväktare?