• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Pyret 85

Hejhopp i tråden! 
    Jag har varit med i VV innan men bara nån vecka, och bara online alltså aldrig med möten och så. Har som sagt inte fungerat då jag inte haft motivation tidigare,  Nu blev jag "all-inclusive medlem"  och går på möten varje tisdag. Började ordentligt i måndags och var på mitt första möte igår. Jättebra och så mycket motivation man får över att någon annan har "koll" på hur mycket man går ner osv.

två av mina bästa kompisar är dessutom också med i vv nu så vi pushar varandra. 

Är denna tråden aktiv?

Någon annan som har viktväktarnas stegräknare? 

♥Mamma till världens sötaste Lian♥
  • EldHav
    MadeleneErik skrev 2013-05-15 09:21:05 följande:
    Jag brukar göra min dipp till grönsakstavarna på lättfil. Mycket mindre points men lika gott =) enda nackdelen är att det blir ganska rinnigt, men då får man iof inte med lika mycket onyttigt varje dippning =P

Jag har inte provat mättande dag så det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med =/ 
    Testa kvarg på 0,1 %, det blir fastare, men nyttigare :)
  • EldHav

Ja, det började bra, gick ner från 68 kg till 65,9 kg på två och en halv vecka ungefär.

Nu står det still/går upp nåt hekto. Haft mens, och varit förkyld i över en vecka, OCH dras med min helsickes benhinneinflammation. Har hållt mig relativt bra till pointsen. Inte räknat slaviskt, men hållt koll på allt, och inte småätit.

Träningen kommer igen när jag hostar mindre, och på tisdag ska jag göra stötvågsbehandling på benen, hoppas det börjar ge med sig efter det. Vill så gärna träna!

Mitt första delmål är under 60 kg, då är jag inom mitt normal-BMI.

Välkommen Ana B1!

Är det nån som vet hur många pp det finns i en påse OLW micropop med smörsmak? Lånat ut min bibel (matguiden)

• Pyret 85
    EldHav skrev 2013-05-29 20:05:00 följande:
    Är det nån som vet hur många pp det finns i en påse OLW micropop med smörsmak? Lånat ut min bibel (matguiden)
    1/2 påse 7 PP
  • Scruffy

Jag har VV stegräknare och tycker att den är kanon. En superbra investering, Måste börja få bättre koll på mina points. Börjar imorgon Hade gått ner 0,6 denna vecka. Åt ohämmat ikväll, då jag var vrålhungrig,

• Pyret 85

Jag gick ihop 12 points igår och då gjorde jag inget speciellt. Men jag går mycket i jobbet och på fritiden.

• MadeleneErik

usch.. har inte haft nån motivation alls dom senaste 3-4 veckorna. inte räknat som jag ska, inte tränat som jag ska, bytt p-piller så jag samlar vätska som en tok och magen är ur balans... inge vidare värst bra med andra ord..

men jag verkar inte ha gått upp nått iaf. inte som märks på kläderna åtminstone. men jag har då knappast gått ner heller.

och på måndag åker jag med min mamma,syster och dotter till turkiet på semester.
    det ska bli jätteskönt att komma iväg, men samtidigt har jag lite ångest.
     Jag har INGA sommarkläder jag kan ha och INGA badkläder.
    så nu MÅSTE jag  handla kläder så jag har nått att ha på mig överhuvudtaget i värmen.
    det känns inge kul alls att behöva handla kläder i så här stora storlekar. och defintift inte när man känner sig fet som en julegris i allt man provar =(

blää!
    Nej nu har jag fått beklaga ur mig lite grann får se om det blir nå¨bättre av det =P 

• Pyret 85
    Tigrie skrev 2013-05-30 21:05:20 följande:
    Räknar ni ihop poäng från promenerande på jobbet??? O_o
    Jag har min stegräknare på mig alltid, så ja!
Svar på tråden Några fler viktväktare?