• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • MadeleneErik
    Scruffy skrev 2013-04-23 10:35:54 följande:
    Pust, precis hemma från simhallen och har ätit min morgon mellis. 1250 meter. Tror att jag kommer att snubbla på målsnöret. Kommer säkert att fattas typ 0,1 eller 0,2. Får se om jag kan ta en långpromenad ikväll.
    Jag håller tummarna för dig! 
    är det imorgon du har vägning? 
  • MadeleneErik
    Mammas V skrev 2013-04-19 12:36:16 följande:
    MadeleneErik: Åh tack! Sallad va ju bra... jag har VV appen men tycker restaurangguiden är lättare...haha Sen är ja inte mycke för VV godis då man bara blur gasig...o inte banan heller..de är typ 116kcal..så att de är 0 pp gillar ja inte...Men..maränger va lite såg ja nu...haha så de ska ja ha med mig en påse som ja o min vän ska ha till vinet....hahahaha...de brukar va en godisskål på 2kg så de är faktiskt en förbättring!!

Är de nån här som är medlem hos sportlife?
    Tänkte höra ni som går där om ni kan rekommendera nåt bra eller roligt pass?

Ja vill ju gå på bodypump...men ja vet inte ritkigt va de är..är de nån som prövat? 
    HUr gick det med resan? =)

Nej jag är medlem på friskis, men har provat bodypump på ett träningskonvent för några år sedan.
    då va de iaf styrketräning i grupp med skivstång. riktigt jobbigt men sjukt roligt! så jag tycker helt klart att du ska prova =)

Själv tog jag mig iväg till gymmet igår efter ett långt uppehåll efter alla underbara dagisbaciller som flyttade in i mig. Riktigt skönt att vara igång igen! =) 
  • Scruffy
    MadeleneErik skrev 2013-04-23 10:41:27 följande:
    Jag håller tummarna för dig!  är det imorgon du har vägning? 

Tack. Jag behöver alla tummar och tår som bara är möjligt. Ja det är i morgon som jag har invägning. Vet dock inte till vilket möte jag ska gå. Oavsett resultat så rapporterar jag.
  • Gulletuss
    Scruffy skrev 2013-04-23 11:55:36 följande:

Tack. Jag behöver alla tummar och tår som bara är möjligt. Ja det är i morgon som jag har invägning. Vet dock inte till vilket möte jag ska gå. Oavsett resultat så rapporterar jag.

Håller tummarna!
  • Scruffy

Gick en extra promenad igår, men tror inte attjag kommer stt klara det. Ska seom jag hinner läggain en till promenad innan jag går dit.

• Gulletuss
    Scruffy skrev 2013-04-24 06:21:29 följande:
    Gick en extra promenad igår, men tror inte attjag kommer stt klara det. Ska seom jag hinner läggain en till promenad innan jag går dit.

Oavsett är du en superkämpe och jätteduktig! Klappa dig själv på axeln vettja!

Själv sitter jag just nu asnöjd efter att varit ute och joggat nu på morgonen! Cool Testade att springa med en kompis och det gick riktigt bra. Vi låg nog på ganska samma nivå. Nu ska jag köra lite situps, rygglyft och hantlar här i mitt "hemmagym"! Flört   Så peppande för mig att få lägga till några aktivitetspoints i checklistan! Jag äter inte upp dem. Bara tittar stolt på dem! Skrattande
  • Mammas V

Åh..jag bara gråter..har haft jätte jobbigt i ett par dagar o som pricken över i har ja gått upp typ allt..
    Dessutom så får ja ingen mer a-kassa så blir inget gymkort...Förstår inte hur en tvåbarnsmamma inte ska få pengar

Resan till sthlm är nästa torsdag...om de nu blir av...allt går åt helvete just nu :-/ 

• Gulletuss
    Mammas V skrev 2013-04-24 09:29:45 följande:
    Åh..jag bara gråter..har haft jätte jobbigt i ett par dagar o som pricken över i har ja gått upp typ allt..
    Dessutom så får ja ingen mer a-kassa så blir inget gymkort...Förstår inte hur en tvåbarnsmamma inte ska få pengar

Resan till sthlm är nästa torsdag...om de nu blir av...allt går åt helvete just nu :-/ 

Fy va tråkigt! Rynkar på näsan Det låter som att du har det kämpigt just nu!  
    Hoppas att saker och ting löser sig för dig!
    Det kanske är en klen tröst när allt känns motigt, men träna kan du göra gratis hemma. Så länge i alla fall. 
    Styrkekramar till dig!  
  • Gulletuss
    Mammas V skrev 2013-04-24 10:12:57 följande:
    Gulletuss: Nä inget är klent just nu..tack så skönt o ha denna tråden...

tar gärna emot tips på träning hemma? funderar på hopprep?

Hopprep måste ju vara asbra konditionsträning?!

Jag har lite svårt för att ta mig till ett gym. Jag känner mig lätt så kass. Man vill liksom kunna allt hyffsat bra från början!
    Så jag tränar själv. Har börjat med promenader i rask takt, sen har det blivit mer och mer löpning efter hand. När jag sen kommer hem uppvärmd och klar försöker jag göra armhävningar. Jag kan inte göra en enda "riktig" armhävning! Så jag står med fötterna i golvet och händerna på 3-4:e trappsteget (nerifrån) och gör armhävningar. Det blir lite lättare då. Och man behöver inte göra dem på knä, utan kan ändå använda hela kroppen.  Sen gör jag lite sit ups. Rygglyft (eller vad det heter) Jag ligger på mage och har händerna typ vid öronen/bakom nacken. Sen lyfter jag överkroppen och benen, lite banan-style. Och så brukar jag köra med hantlar lite granna också. Det har hänt att jag har gjort "hitlers hund" också. Den är ganska tuff om man gör många repetitioner. Och det känns som att man får med stora delar av kroppen. Detta "gymmandet" brukar bara ta mellan 10-20 min. Och så har jag någon bra upptempolåt på hög volym!
    Jag är bara en glad amatör, men jag har märkt skillnad på både kondition och styrka!
    Så, då fick du en hel novell om min mycket simpla träning!  
Svar på tråden Några fler viktväktare?