• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

manam skrev 2012-12-13 07:58:06 följande:
    Ah, men med höjning av dosen ska du se att det hänt massor till måndag. Tror att man kan känna av äggstockar etc redan innan nåt syns på vul. De jobbar säkert för fullt redan.

Här är jag på cd 29. Om jag ska lite på min tempkurva så har jag ytterligare ett par dagar till BIM. Har i alla fall haft en tydlig temphöjning på minst 0.2 grader senaste ca 12 dagarna så har en liten förhoppning om att jag faktiskt haft äl.

Tog ett gravtest idag pga ömma, svullna bröst och lätt illamående till och från senaste dagarna (det senaste kan dock även vara virus i dessa tider) men det var solklart minus . Bara att fortsätta väntandet alltså...,
    ja jag hoppas det vet inte vad som händer annars eftersom julen kommer emellan, men sprutar för fullt även om denna spruta gör mer ont eftersom den måste föras in rakt in och inte kan föras in på sidan som de tidigare.......

vill så gärna att det ska lyckas denna gång.......kollade med min läkare angående väntetiden på IVF och han sa att det ska ske inom vårdgaranti tiden på 3 månader funderar på att sätta upp mig på väntelista ifall det ej funkar denna gång och under tiden fortsätta med sprutor.......
  • Aria

suck..inget för de va för låg dos så de höjde till 112.5 har det ej gett något till på torsdag så avbryts det pga julen...jävla julen

• Aria
    manam skrev 2012-12-18 11:11:47 följande:
    Å, surt... Hoppas, hoppas att det händer massor till torsdag.

Håller med, julen är ett aber i år. Pga den blir det ingen Pergotime för mig nu heller...får snällt vänta till januari.
    112.5 - var det samma dos som du fick senast?
    nä jag fick köra på lägsta igen 37.5 fem dagar sen 75 några dagar vilket denna läkare tyckte var konstigt eftersom menopur är svagare, ger färre mogna ägg men ökar kvaliten på dem som blir mogna och den körs för oss pcoare som har extremt mycket ägg dvs mer än vanliga pcoare vilket jag har.....

• Aria
    Babybel skrev 2012-12-18 11:26:50 följande:

Vilken dos hade du sist när du stimulerade fram så många äggblåsor snabbt?
    då hade jag gonal f spruta och körde 75mg i 7 dagar men menopur är ju mycket svagare så borde ha börjat med en högre dos...saken är med mig är ju att det ter sig som följande vissa doser ger inget alls men en dos kan ge många på en gång, alldeles för många varå behandlingen måste avbrytas därför som man börja med menopur som sk age färre mogna blåsor men att köra med en så låg dos var ju bara ett hån
  • Aria
    manam skrev 2012-12-20 19:05:16 följande:

Hur gick det idag Aria? Håller tummar för att blåsorna hade växt till sig. Idag damp kallelse till ivf-uppstart ned i brevlådan hos oss...
    nädu de valde att avbryta eftersom de inte växt tillräckligt och eftersom julen kommer så avbryter de och då har jag fan ändå hållt på ett tag så jag funderar på att fortsätta och söka tid för VUL hos privat gyn i väntan på att reproduktion öppnar...vad tycker ni?
  • Aria
    Babybel skrev 2012-12-21 18:00:16 följande:
    Personligen hade jag tagit en paus. Jag tror att kroppen behöver vila och liksom långsamt greja med äggblåsorna själv. Jag hade ju 2,5-3 månader mellan Pergotimeförsöken och sprutorna och det tror jag faktiskt var det vinnande konceptet. Äggblåsorna hade liksom gonat till sig och bara väntade på den där sista skjutsen. Jag tror att det kanske kan bli som med värktabletter, att kroppen liksom blir mer och mer tålig om man överbrukar dem för regelbundet. Jag har varit med om det själv också. Då fick jag höja och höja dosen för att det skulle verka smärtstimulerande. Men sen avgiftade jag mig helt och helt plötsligt så blev en mycket lägre dos jätteverksam igen när kroppen var mindre van den.
    fats jag hann ju med en 6 veckors paus innan..............men förstår vad du menar hur gåre för dig då :)
  • Aria

har nu gjort VUL tre gånger och en blåsa var 16 mm idag och de andra är väl runt 12-14 mm....ska på ny VUL imorgon.....

vad är bra storlek egentligen? Vad hade ni när ni blev gravida?

• Aria
    LängtansBlåaBlomma skrev 2012-12-29 01:02:23 följande:
    Är Gonal-F något man kan få tag när inte Pergotime hjälper?
    ja det är hormon spruta som jag fick börja med eftersom pergo inte gav något men sen fick jag byta till menopur eftersom den gav för många ägg.....har du fått börja med den?
  • Aria
    jagvill85 skrev 2012-12-28 10:47:52 följande:
    Vad roligt att höra att du inte behövde avbryta! Tur att det finns privatgyn! Jag hade en blåsa på 16-17mm (på morgonen) tog ännu en gonal-f på kvällen och sedan ovitrelle följande kväll. Lycka till!
    nej det kändes helt värdelöst och så skulle jag ta provera och vi inte hann med dag 2 på mensen innan alla ledigheter så skulle jag vänta och köra med ny provera kur igen för att pricka in dag två så kändes som nästa omgång  skulle vara tidigast februari...

igår var jag på VUL igen, hade då en blåsa på 17.6 och en på 20.5 så jag tog min ovitrielle.....vetta fan hur jag ska lösa det sen när läkaren vill att jag ska ta min spruta om detta ej lyckas :) men jag tog sprutan vid 15.00 sen myste vi vid tio och lyssna på detta...båda hade feber och vi var helt slut hahaha men vi lyckades få till det ändå :)
  • Aria
    jagvill85 skrev 2013-01-09 15:50:42 följande:
    Hur går det för Aria? Glad BIM på lördag? Spännande!
    Hej tjejer nu har jag inte skrivit på ett tag pga att jag legat på sjukhuset, jag fick en kraftig överstimulering denna gång och samlade på mig 15 kg i ren vätska som rann ut i buken, kärlen i buken sprack och all vätska rann ut där, jag var kraftigt uttorkad och all vätska tryckte mot lungorna så jag kunde inte andas själv utan var kopplad till maskin som fick hjälpa mig andas, de tog dock hcg och tydligen så blev jag "gravid" men bara i några dagar för igår tog de nya tester då jag fick kraftig blödning i förrigår och kroppen stötte bort det pga den chock min kropp utsattes för....

jag svävade mellan liv och död i flera dagar på grund av för lite syre i blodet och en massa annat så kroppen orkade inte hålla kvar

som jag skrev så hade jag två blåsor men tydligen fortsatte alla andra blåsor att växa ändå och mina äggstockar blev 15cm stora så nu är det ivf för mig nästa gång....är dock så himla rädd för äggplockningen och vill göra det sövd men i uppsala gör man det inte rutinmässigt så om ni vet något landsting som gör det vore jag tacksam.

De tömde buken på vätska och enligt läkaren kändes det som vid äggplockning och jag kan väl säga att jag nästan svimma av smärta och då varade detta ändå bara någon minut medans äggplock kan ta upp till 40 min beroende på ägg etc.....

kommer aldrig klara av att göra det utan narkos så jag sitter här och bara mår allmänt dåligt och är så ledsen....jag kommer få överstimulering varje gång sa läkaren eftersom jag visat tendenser på det innan också så IVF är enda alternativet :(

hur gåre för er andra?
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd