• Babybel

Startade pergotime 7/6 2012...råd

che71 skrev 2012-06-25 21:36:47 följande:
    Jag räknar med ÄL (om det nu faktiskt "lossade" ägg för det behöver det tydligen inte göra varje månad trots att det visar så på stickan!!) dagen efter positivt utslag på ÄL stickan.
    Så svagt streck 17/6 o starkt streck 18/6 på morgonen- dvs ÄL 19/6
    (MEN så hade jag ju så ont på månd. em/kväll så hoppas att det var ÄL redan 18/6)
    då räknar jag ÄL+7 idag
    Jag tänker inte testa förrän på sönd. 1/7 -  ÄL+13 (BIM-1 eller -2)
    Det är alltid lika spännande!!!Drömmer
    Känner dock ingenting speciellt....
    VA???? Är det sant??? skit också, jag var ju så övertygad om att fick man positivt äl-test så var man "garanterad" ägglossning.

Jag känner ingenting alls heller faktiskt. Molandet  och resten av symptomen har försvunnit och jag känner mig normal igen. Men enligt din metod att räkna så bör jag testa typ 5:e juli.

Kändes det annorlunda de gånger när du blev gravid? Jag tänker att det är ju väldigt tidigt för att få symptom, men å andra sidan har jag aldrig varit gravid så jag vet inte alls hur det ska eller kan kännas.
  • Babybel
    Aria skrev 2012-06-25 21:50:41 följande:
    babybel ta ut dina tabletter du kan som många andra skrev behöva dem senare och normalt  brukar man få ta dubbeldos om det inte blir någon bebis på första, den privata läkaren sa att proceduren är följande

1.enkel tablett första gången, om ingen befruktning så får man ta två för att pusha på lite mer
    om man fortfarande inte får någon bebis så sköljer de äggledarna eller prövar sprutorna, han själv rekommendera aldrig någon att ta enkel kur fler än en gång

men tror det där också är individuellt från läkare till läkare vissa fortsätter köra pergotime 6 gånger andra avbryter och byter metod efter tredje gången....
    Kanske ska jag ringa gyn innan och höra vad hon tycker, men hon känns liksom inte så kunnig. 
  • Babybel

Nä, där håller jag inte med. Pergotime funkar nog som allra bäst på oss med PCO eftersom vi har mängder med äggblåsor och ofta är lätta att stimulera. Kollar man på ivf och frrtilitetsbehandling rent generellt lyckas man bäst med de som har PCO.

Men läser man på familjeliv så är det väldigt lätt att få uppfattningen att problem är mycket större och fler i antal än de är. För det är oftast de med problem som skriver på forum, de behöver nog diskutera och prata av sig i större omfattning.

Samma sak med missfall och missed abortion. Det senare hade jag aldrig ens hört talas om innan FL, och nu verkar det som att det är fler som får ma än som blir gravida.

• Babybel
    Tjotta skrev 2012-06-26 10:42:25 följande:
    Nej men guuu nu är det jag igen...... Jag har så mycket i huvet just nu. Detta är en jätte personlig fråga så ni behöver absolut INTE svara men jag undrar har ni sex bara kring ägglossning eller typ varannan dag?? Ja he he he inte för att jag är inte intresserad av hur andra har sex men jag vill komma på ett sätt som inte stressar min sambo. Jag vill inte att han ska tro att jag vill ha sex bara för att skaffa barn och sen inget mer. Han är nämligen lite känslig när det gäller den frågan he he he kan nästan börja undra om det är han som äter hormoner eller jag he he he =)
    Haha, klart du ska kunna ställa sådana frågor!! För mig blir det lite svårt att svara för vi har mer eller mindre alltid haft sex varje/varannan dag så det blir liksom ingen skillnad. Sen vill min kille verkligen detta och verkar inte känna sig stressad av det faktum att "nu kan det bli barn" så det påverkar inte sexet negativt.

Men, jag tänker att du kan vara lite klurig på flera sätt. Min upplevelse är att killar är svaga för komplimanger och går igång på att de känner sig heta och maskulina. Så jag tycker att du ska börja bearbeta hans ego rejält under den här tiden. Säg att han ser sexig ut när han står och lagar mat (eller vad som helst i vardagliga situationer). beröm hans maskulina drag. Skicka sms och säg att du fantiserar om honom/sist ni hade sex eller nån annan het gång. Råka säga att du inte har ägglossning (när du inte har det förstås) och förför honom rejält ändå senare (så får han själv lägga ihop 2 och 2 och känna att du åtrår honom oavsett). För jag antar att du känner så för din kille ändå!?

Sen vet jag inte hur det är för dig/er andra just nu men min sexdrift har ju blivit helt crazy nu. Jag går igång på allt hos min kille. Hans doft, hur tröjan ligger över nyckelbenen, hur hans mun ser ut när han sover.
  • Babybel
    Tjotta skrev 2012-06-26 10:32:42 följande:
    Ja just det. Har nyss läst i en annan tråd här på FL om lchf metoden. Någon som testat den som INTE gjort det bara för att gå ner i vikt. Hur funkar den för oss med pco?? Verkar vara en metoden som många på FL uppskattar och skriver mkt bra om. Ha en underbar tisdag allihopa!!!! =)
    Jag har faktiskt tänkt att börja med LCHF eftersom jag hört att den är utmärkt för oss med PCO. Vet flera fall där folk faktiskt fått egen ägglossning efter den dieten. Och det är väl inte så konstigt kanske. När man har PCO så har man ofta ett ökat kolhydrats- och sockersug som inte har positiv effekt på kroppen. Jag är väl lite tveksam till att utesluta alla kolhydrater för hjärnan behöver ju det, men det räcker nog om man ser till att man får i sig 15-20g kolhydrater om dagen. Jag vill ju gärna gå ner 8-10 kg också även om det inte är akut direkt.
  • Babybel
    langtar efter min babis skrev 2012-06-26 17:35:41 följande:
    Nar det galler SEX maste jag saga att jag saknar tiden da det inte fanns en tanke pa babis. Man hade sex enbart for njutningens skull. inget annat.
    Roligt sex, trott sex, hett sex, snuskigt sex, spannande sex. romantiskt sex.
    Nu ar det mest : 40h efter otreville-sprutan sex. 
    Och 'tank om sex' ...tank om det inte blir nagot denna manaden heller...
    Som tur ar har det inte paverkat oss ALLT for mkt, men visst tar det pa krafterna att slass mot ofrivillig barnloshet?
    Hur länge har ni försökt och hur gammal (ung ;) ) är du?
  • Babybel
    Tjotta skrev 2012-06-26 15:17:18 följande:
    Vi började med att pendla mellan varandra det första året. 60 mil ca. Vi träffades ungefär 1 helg varannan månad så vårt sexliv har aldrig varit riktigt normalt. Just för tillfället blir det varannan dag men jag vet inte om det har med hormontabl. att göra att man blir så pilsk utav sig he he he.
    Haha, det har nog med det att göra om ni inte haft så förr, jag märker en tydlig ökning i pilskhet. 

Jag kan verkligen relatera till det där med sexlivet i ett förhållande där man pendlar. I mitt förra förhållande så hade vi 55 mil mellan oss (sthlm-västernorrland) och det gjorde att den där nykärstiden blev lite sexuellt sporadisk. I mitt fall satte det sen tonen för resten av förhållandet även om jag sen flyttade dit, men så är det förmodligen inte för andra per automatik. 
  • Babybel
    Tjotta skrev 2012-06-26 21:55:19 följande:
    jag flyttade med från sthlm till västernorrland och bor där än och inte eg förrän nu har vi ett bra 6 liv. Vi har hållt ihop i snart 4 år.
    Men det är ju ändå väldigt bra!!! Ett väldigt gott tecken. Om jag ska vara ärlig hämtade aldrig mitt ex och mitt sexliv upp sig, det fortsatte liksom i samma anda, sporadiskt och inte så bra. Och vi var ihop i 10 år...
  • Babybel

Haha, jag är här! Väntar mest på att det ska bli nästa helg så att jag kan göra gravtest, så nu har man inte så många grubblerier om sånt här just nu :). Har konstiga "symptom", ena dagen känner jag inget och nästa så liksom sticker och pirrar det i vad som känns som livmodern och äggstockarna. Min syster säger dock att hennes gyn hävdar att man inte kan känna livmodern, så jag vet inte.

Imorgon ska vi ha lite romanskväll här hemma med charkbricka/eller skaldjursplateu och champagne. Det kan ju vara bland de sista gångerna så man får ju passa på. Haha, nä allvarligt så känns det verkligen inte som att jag har blivit gravid nu, min instinkt säger annat. Men det är aldrig fel att fira lite :D

• Babybel
    manam skrev 2012-06-29 23:35:11 följande:
    Jag är också här . Har dock inte "känt" något alls i kroppen senaste dagarna. Och vet ju med stor sannolikhet att jag inte är gravid, så grubblar inte så mycket. Dock tycker jag att detta talar för att jag verkligen hade ägglossning. Kroppen var verkligen TOTALT annorlunda då, för ungefär en vecka sedan.

Ska ju bli sjukt spännande nu när ni som försökt denna månad närmar er BIM tycker jag. Håller alla tummar, ska ni veta. 
    Jag är också övertygad om att du hade ägglossning, dels för att du själv verkligen känner så och dels pga dina symptom (de går liksom inte att inbilla sig). Jag kände mig också så jäkla övertygad om att jag skulle få äl även om min gyn sa att det var väldigt små chanser (hon verkar inte vara så inläst på att man ofta får det senare med pergotime). Och jag hade samma symptom som du. Jag tror man känner och tror som man gör på instinkt, kroppen liksom vet vad som händer.

Ja, det ska verkligen bli spännande nästa helg, men jag tror som sagt inte på att det tagit sig, det känns inte så. Men jag är nöjd nog bara över att ha fått min första ägglossning på 13-14 år och det faktum att Pergotime fungerar. 
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd