-
Klart du kan hoppa in ;) Hade du inte egna ägglossningar tidigare, tänkte eftersom du har fått Pergo. Hade jag haft 3 mogna ägg och inte hade fått sexförbud hade jag också kört i ärlighetens namn, men fler ägg än så hade jag inte vågat.Fiffig skrev 2012-06-30 07:51:53 följande:Hej alla! Hoppar in här med, fast jag är lite senare med min pergostart än er, hoppas det är ok! Jag tog första tabletten 18:e och var på vul igår (dag 12). Senaste dagarna har jag haft lite känningar i sidan som jag först trodde var magknip, men som jag nu har förstått var äggstockarna. Vul visade fem äggblåsor på g, varav tre var större och redo inom ett par dagar! På gränsen till överstimulerad sa läkaren, inte konstigt att jag har haft ont! Vi fick inget sexförbud, läkaren mumlade bara att vi ska känna till riskerna, så vi har bestämt oss för att köra! Verkar som alla får så olika besked vid vul? Vi tänker att eftersom vi har försökt länge utan att något är fel (enligt vår utredning) och ändå inte lyckats, så är chansen för graviditet ändå inte så stor som risken för trillingar. Så nu kör vi på! Blir nervös väntan på mensen sen! -
Nu har iaf jag värsta menskänningarna. Så det blir ju spännande att se när mensen kommer. Och jag har inte de där menskänningarna som oxå kan vara gravtecken, hehe, utan verkligen bara mens (känns som början till att vara riktigt risig i magen, nästan magsjuk). Blir spännande att se hur min "riktiga" mens är. Har ju haft pillermens hela mitt vuxna liv.
-
Jag tänkte testa på fredag så nu är man lite pirrig även om jag verkligen inte tror att jag är gravid.
Jag har börjat äta lchf nu sen lite mer än någon vecka och fått nån slags promenadknäpp och har promenerat 4 mil på 4 dagar. Känns bra i kroppen med både dieten och träningen. -
Vad är det för spottings du har? Jag hjade ju en ägglossningsblödning 4 dagar innan jag fick positivt ÄL-test, men jag antar att du har koll på hur lång tid det är mellan blödningen och äl då?!Fiffig skrev 2012-07-03 09:14:02 följande:Spännande väntan för er! Själv hade jag nog ägglossning igår så nu får jag väl vänta på symptom i två veckor! Jag har aldrig ens behövt testa för mina spottings och min mens brukar vara punktligare än punktligast. Annars blir det ny kur direkt om inget händer. Måste bara fråga er erfarna pergoknaprare, har ni också blivit knasiga i magen efter tabletterna? Jag har världens magknip, är gasig och känner mig hungrig fast jag just ätit! Skumt! Igår kväll fick jag också värsta prestationsångesten och började grina när det inte riktigt gick att göra ni vet... Vi har haft sex fyra dagar på raken och nu orkar jag snart inte längre. Men nu har jag nog haft äl så nu fortsätter vi med varannan dag. Ursäkta de lite privata ämnena, men vem sjutton ska man annars prata med om sånt här? Ha det bäst!
Jo, nog blev magen helt knepig av tabletterna. Jag mådde illa, var konstant vrålhungrig, stenhård i magen och gasig och jag ser ingen annan anledning än tabletterna.
Vad är det för prestationsångest du känner? Om du blir gravid eller inte är ju inget du "presterar" liksom. Lägg inte den bördan på dig själv när du inte kan påverka den. Sen måste ni inte ha sex varje dag. Det är till och med bättre att ha det varannan dag när det kommer till spermiekvalitén, och spermierna lever i upp till en vecka i dig. Så varannan dags sex kan snarare förbättra era chanser än tvärtom. Det ska ju ändå vara kul och härligt det här, och man ska ju njuta av sex. -
Ja, det är ju skitsvårt att veta, samma för mig. Men jag tänker att 14 dagar efter ÄL bör man ju få positivt gravtest om man nu är gravid, annars kan man nog räkna med att man inte är det. Så det blir typ på fredag för mig (samma för dig då!).manam skrev 2012-07-03 12:33:51 följande:Ja, här är ju en till som väntar på BIM. Vääääldigt oklart när den är dock, har ju liksom endast haft pillermens senaste typ 12 åren, men jag tror ju att den eventuella ägglossningen skedde någon gång kring midsommar.
Hittills har allt känns rätt bra faktiskt, men nu när jag vet att mensen snart bör komma – om Pergo funkat alltså – kryper sig den nervösa väntan på. Usch! Inte så kul.
Jag känner att just nu på första försöket kommer jag inte att bli superdeppig om det inte tar sig, hur känner du? -
Oj, måste säga att det låter ju väldigt lovande. Jag har inga sådana symptom direkt. Känner liksom av livmodern lite, men det känns knappt som mensvärk ens nu.Aria skrev 2012-07-03 23:10:14 följande:när vi ändå är inne på privata saker och så, är det någon mer än jag som fått jätte ont de senaste tvre dagarna vid sex, alltså det känns typ som att han kommer åt livmodern eller för långt in vet inte hur jag ska förklara men det gjorde jätte ont och jag blev helt chockad,
sen har jag en molnande värk men inte på sidorna som vid ÄL utan precis under naveln, liksom mer i mitten....
vill inte heller ropa hej innan man vet hundra procent men jag har alltid älskat lukten av korv, idag när jag stod i kassan på ikea fick jag kväljningar så kraftiga att folk runt om mig kollade, lukten var så äckligt stark medans sambon och vår vän inte ens tyckte att det luktade något alls......
vet ju inte och blir lite förvirrad eftersom jag aldrig får mens och har svårt att avgöra vad som räknas som normala menssymptom och vad som kan va tecken, senhar jag så mycket och klara flytningar att jag nästan trodde jag fått Äl om och om igen ..men det kan man väl knappast få?
Just att må illa av dofter är väl ett av de säkraste tecknen, har du känningar i brösten/bröstvårtorna nåt? Gör gravtest idag, för har du så tidiga symptom kanske ditt hcg ökat snabbt. Kolla in denna hcgtabell http://plusset.wordpress.com/2010/01/04/hcg-niva-tabell/ . Det finns ju många som plussar 4 dagar innan mens (som borde komma senast 14 dagar efter äl)
Jag testade idag men fick negativt, men jag trodde inget annat heller. Känns verkligen inte som att jag är gravid som sagt.
Uppdatera här omedelbart sen ;) -
Det ÄR för tidigt att tro att ditt resultat är slutgiltigt. Läs denna tråd om hormoner så hajjar man mycket mer och kan lugna sig i hågen lite när man får mer tid att testa positivt på, YAY!langtar efter min babis skrev 2012-07-04 13:57:17 följande:I morse Dag 10 efter agglossning testade jag negativt... jag som ANTLIGEN hade fatt agg denna manaden! 3 stora dessutom. Hoppas att det ar pga att det ar for tidigt! kommer testa varje dag nu fram till pa sondag
www.familjeliv.se/Forum-1-3/m26985-2.html -
Pratade med min syster igår och det enda hon kan säga att hon hade som tecken i början på bägge hennes graviditeter är de kraftiga flytningarna, så det låter ju som att det bådar väldigt gott för dig. Har du provat att göra ett tidigt test eller avvaktar du?Aria skrev 2012-07-04 19:25:37 följande:måste erkänna att jag också är lite smått besatt av test, men jag blir inte så nedslagen av resultatet när det är negativt, anledningen är inte att jag känner mig stressad eller så utan mer för att jag är förväntansfull :)
jag har väldigt konstiga sammandragningar i magen sedan igår...lite jobbigt och väldigt mycket flytningar så väntar fram tills måndag sedan är det nog inget att hoppas på antar jag
men läste faktiskt någonstans att vissa kvinnor producerar väldigt låg mängd sådan HCG hormon så testet kan inte upptäcka det, med min tur är jag väl en sådan :)
Visst har jag vita flytningar men jag skulle inte kalla dem kraftiga eller stora, så min känsla stämmer nog. Å andra sidan har jag inte fått nån mens heller. Vet dock inte när vi som började med pergo den 7:e juni har BIM egentligen, nån som har koll? -
Tjotta skrev 2012-07-05 09:44:31 följande:Eftersom det är första gången jag äter pergo så undrar jag: Ska man känna nåt runt äggstockarna?? Och gör man det är det nåt fel då?? Jag tror det är dem lite svårt att titta inuti sig själv =)Alla vi som började 7:e juni och fick ägglossning hade massa känningar, det molade, högg och stack och jag kände illamående och fick en temphöjning. Så visst ska det kännas, det är maskineriet som rosslar igång ;)
-
Den 21 juni fick jag positivt ÄL-test, 14 dagar efter att jag började med Pergo. Så jag antar att mens bör komma 10-14 dagar efter det!? Sitter och väntar nu på att gyn ska ringa upp mig för jag vet liksom inte hur jag ska bete mig om mens inte kommer och jag trots det har neg gravtest för min nästa kur ska påbörjas på måndag. Och då var det meningen att det skulle vara en dubbelkur (men om enkel funkade så vet jag inte om det behövs)manam skrev 2012-07-05 10:28:39 följande:Har ingen aning om när BIM är för mig....vilket börjar kännas lite jobbigt, det borde ju vara i dagarna. Men vilken dag gjorde du positivt ÄL-test (eller gjorde du ett sådant)? Tänker att det borde gå att räkna där ifrån.