Startade pergotime 7/6 2012...råd
testet var positivt, en glad gubbe syntes i rutan, jag höll på få panik och börja hyperventilera så maken trodde för ett ögonblick att jag var gravid och det var ett Graviditets test,
Övrigt om mig förresten. Hade tänkt mig att vara lite anonym egentligen eftersom jag skriver ganska frispråkigt om mig själv i hela forumet.
Men. Jag är 32 år, bor i södra delen av Sthlm. Har varit tillsammans med min kille i 2 år och vi har bott ihop i 1 år. Mitt förra förhållande varade i 10 år och det innan det i 2 år. Så man kan lugnt säga att jag är en förhållandetjej, har inte ens varit singel ett helt år sammanlagt i hela mitt vuxna liv.
Jag och min kille är fortfarande väldigt förälskade i varandra och njuter i fulla drag över att vi har det så härligt ihop (tror verkligen man uppskattar nykärleken extra mkt när man kommer från ett förhållande som varat i ett decennium tidigare)
Jag jobbar som handläggare på en myndighet och har väldigt intressanta och roliga arbetsuppgifter (kanske lite otippat för min arbetsgivare ;) )
Sen har jag sjuk nackspärr idag, är det ett symptom tror ni, hahahahaha! Nä, men tar gärna emot tips för hur jag blir av med det, för detta är den värsta nackspärr jag haft, den dunkar och smärtar även när jag ligger blick stilla.
Hm, men man vet väl inte vilken exakt dag man hade ägglossning?! Jag menar, mitt ÄL-test var positivt i torsdags, men det innebär väl inte att det var då jag hade ÄL?? Den indikerar väl bara att ÄL-processen satt igång!? Så hur ska man veta vilken dag man ska räkna ifrån?
Sen är jag lite fundersam över hur jag ska göra med nästa kur. Min gyn trodde ju inte att jag skulle få ägglossning och skrev ut en dubbelkur till nästa omgång. Eftersom jag trots allt fick ägglossning så undrar jag om jag då blir överstimulerad om jag tar dubbelkur? Eller om det liksom bara förbättrar mina chanser.
Jag har dock för mig att jag har hört att äggkvalitén blir bättre vid en långsam stimulering, men är osäker på om detta stämmer.