• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • manam
    Tjotta skrev 2012-06-26 10:32:42 följande:
    Ja just det. Har nyss läst i en annan tråd här på FL om lchf metoden. Någon som testat den som INTE gjort det bara för att gå ner i vikt. Hur funkar den för oss med pco?? Verkar vara en metoden som många på FL uppskattar och skriver mkt bra om. Ha en underbar tisdag allihopa!!!! =)
    Kan inte tala av egen erfarenhet här. Men precis som du har jag läst om massor av exempel där LCHF har varit en del i vägen mot ett plus. Funderar allt på att försöka börja äta lite mer LCHF-igt...men det känns ju skitsvårt mitt i sommar/semester-tider.

Som jag förstått det så är PCO:are ofta mer insulinkänsliga än andra och därför kan LCHF göra att kroppen funkar bättre helt enkelt. Efter sommaren tror jag att jag ger det hela ett försök om det inte tagit sig innan.
  • Snobbs

Angående sex, så är vårat problem att vi brukar ha sex minst 2 ggr/dag men försöker nu hålla nere till varannan dag - 1ggr/dag, det går lite sådär. Vi har båda hög sexlust.

Min kille påverkas inte sexuellt av att vi nu försöker bli gravida. Han frågar bara hur det går med teststickorna, då han är intresserad av resultatet

• Tjotta

Vi började med att pendla mellan varandra det första året. 60 mil ca. Vi träffades ungefär 1 helg varannan månad så vårt sexliv har aldrig varit riktigt normalt. Just för tillfället blir det varannan dag men jag vet inte om det har med hormontabl. att göra att man blir så pilsk utav sig he he he.

• langtar efter min babis

Hej hej, Tack for era svar! 
    Jag talade just med svensk lakare (carlanderska fertilitets klinik)  och kanner mig lite lugnare, han sa det samma som ni sa, att det nog borde varit 6 forbud med 3 mogna aggblosor men att det ar valdigt liten changs att det skulle bli trillingar.  med handen pa hjartat sa skulle jag bli overlycklig over trillingar ocksa, jag ar bara radd att ngt skulle ga fel. Det har varit en lang resa om man sager sa...

usch vad jag mar skit av mina tabletter, jag ater Pergotime + Metformin (och tar otreville spruta varje manad for att garantera agglossning)  Metformin tabl ar fruktansvarda, jag mar sa illa 24/7, magsmarta, diarré, ingen aptit alls   och nar jag googlar sager de flesta att biverkningarna sitter i i ca 1 manad! oh my god 

• langtar efter min babis

Nar det galler SEX maste jag saga att jag saknar tiden da det inte fanns en tanke pa babis. Man hade sex enbart for njutningens skull. inget annat.
    Roligt sex, trott sex, hett sex, snuskigt sex, spannande sex. romantiskt sex.
    Nu ar det mest : 40h efter otreville-sprutan sex. 
    Och 'tank om sex' ...tank om det inte blir nagot denna manaden heller...
    Som tur ar har det inte paverkat oss ALLT for mkt, men visst tar det pa krafterna att slass mot ofrivillig barnloshet?

• Babybel
    langtar efter min babis skrev 2012-06-26 17:35:41 följande:
    Nar det galler SEX maste jag saga att jag saknar tiden da det inte fanns en tanke pa babis. Man hade sex enbart for njutningens skull. inget annat.
    Roligt sex, trott sex, hett sex, snuskigt sex, spannande sex. romantiskt sex.
    Nu ar det mest : 40h efter otreville-sprutan sex. 
    Och 'tank om sex' ...tank om det inte blir nagot denna manaden heller...
    Som tur ar har det inte paverkat oss ALLT for mkt, men visst tar det pa krafterna att slass mot ofrivillig barnloshet?
    Hur länge har ni försökt och hur gammal (ung ;) ) är du?
  • Babybel
    Tjotta skrev 2012-06-26 15:17:18 följande:
    Vi började med att pendla mellan varandra det första året. 60 mil ca. Vi träffades ungefär 1 helg varannan månad så vårt sexliv har aldrig varit riktigt normalt. Just för tillfället blir det varannan dag men jag vet inte om det har med hormontabl. att göra att man blir så pilsk utav sig he he he.
    Haha, det har nog med det att göra om ni inte haft så förr, jag märker en tydlig ökning i pilskhet. 

Jag kan verkligen relatera till det där med sexlivet i ett förhållande där man pendlar. I mitt förra förhållande så hade vi 55 mil mellan oss (sthlm-västernorrland) och det gjorde att den där nykärstiden blev lite sexuellt sporadisk. I mitt fall satte det sen tonen för resten av förhållandet även om jag sen flyttade dit, men så är det förmodligen inte för andra per automatik. 
  • Tjotta

jag flyttade med från sthlm till västernorrland och bor där än och inte eg förrän nu har vi ett bra 6 liv. Vi har hållt ihop i snart 4 år.

• Babybel
    Tjotta skrev 2012-06-26 21:55:19 följande:
    jag flyttade med från sthlm till västernorrland och bor där än och inte eg förrän nu har vi ett bra 6 liv. Vi har hållt ihop i snart 4 år.
    Men det är ju ändå väldigt bra!!! Ett väldigt gott tecken. Om jag ska vara ärlig hämtade aldrig mitt ex och mitt sexliv upp sig, det fortsatte liksom i samma anda, sporadiskt och inte så bra. Och vi var ihop i 10 år...
  • Tjotta

Jag tycker det är jätte bra att vi fått upp ångan hemma. Oavsett om det blir bebis eller ej =)
    Jag har bestämt mig för att inte använda ÄL stickor och gravtest. Jag blir så himla stressad av sånt. Men till er som använder ÄL test: om ni rullar runt med gubben varannan dag och så har ni inte tillfälle att rulla runt den dagen ditt ÄL test visar att nu är det dags, Blir det ingen bebis då??
    Nä men alltså en del tjejer som tar kort på sina stickor och visar att kl 12 hade de minsann ingen ÄL MEN kl 14 så kom det glada gubbar och rosa färg..... Men om jag då missar att ha mys med gubben då kl 14 händer det inget för mig då??
    Eller om jag har spermier i mig sen går dagen funkar dem lika bra??

Ja men ha ha ha ha jag vet det låter korkat ha ha ha och som svar på allas frågor så ja visst jag är blond ha ha ha.

Jag frågar mest bara för att vara på den säkra sidan =)       

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd