Babybel skrev 2013-01-17 23:50:04 följande:
Manam: Jag förstår verkligen din känsla, jag tycker också att allt rullade på i ett väldans tempo. Man hade nog ställt sig in på att allt skulle ta jättelång tid. Men nånstans kanske det också är bra att man inte lägger massa tid på nåt som inte funkar klockrent direkt. Det enda jag tycker är lite konstigt är att du inte får prova sprutor först. Pergo var ju helt fel medicin för mig, och i ärlighetens namn verkar det vara fel för väldigt många eftersom det tunnar ut livmoderslemhinnan som är en förutsättning för att ägget ska fästa.
Med mig och bebis är allt bra :) (tack gode gud!) . Vecka 14 nu, tycker tiden rullar på riktigt fort. Vi var på KUB-test (förra veckan) som visade en pigg liten bebis som låg och kickade och viftade för fullt och som fick bra odds för att den inte har Downs syndrom. Känns väldigt skönt att vara förbi de stora missfallsrisksveckorna och ha gjort KUB-test med bra resultat. Det var overkligt att se att det faktiskt växer en riktig bebis i mig. Väntar nästan på att vakna u en dröm :)
Aria: Jag tycker att du fattar helt rätt beslut, jag tror det är superbra att låta kroppen återhämta sig lite och vila. När du blir gravid så kommer den här tiden kännas mycket kortare än vad du upplever den nu tror jag. Och jag tror verkligen att du blir det snart. 2013 är den här trådens guldår. Jag tror att samtliga av oss är gravida under detta år.
Hoppas du har rätt! 2013 is the year! Härligt att det redan är vecka 14 och att KUB-testet visade på frisk bebis. Kan bara föreställa mig overklighetskänslan. Mår du bra och så?
Absolut, jag är ju samtidigt tacksam för att det går fort

. Det är väl bara det att man inte önskar sig en mer komplicerad behandling än nödvändigt. Och på mig funkar ju uppenbarligen pergotime så till vida att jag får ÄL...dock med lite för tunn slemhinna. Men jag verkar ju faktiskt kunna ägglossa spontant efteråt också. Ska bli spännande att se vad som händer med 1/2 kur. Hoppas på ÄL men utan att det påverkar slemhinnan lika mycket. När jag ska på VUL i samband med pergo tänkte jag prata med min gyn om vad han tycker...om han tycker att vi ska köra några varv till innan ivf eller vad jag har får odds. Så har jag med mig det till första mötet på ivf-kliniken.
Men summan av kardemumman! Det är ju fantastiskt att jag inte behövde vänta längre för att få kallelsen. Trodde jag aldrig.