• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Aria
    manam skrev 2013-01-25 08:14:03 följande:
    Tack Aria. Som sagt, 2013 är garanterat vårt år. Det är din tur nästa gång. Helt säker på det!
    ja hoppas det :)
  • Aria
    Babybel skrev 2013-01-25 11:09:45 följande:

Inte länge till tror jag! Jag tror verkligen att du har gjort ett klokt val i att vänta nu och låta kroppen läka lite och lugna ner sig efter allt. Sen tycker jag att du ska försöka slappna av så mycket som möjligt och låta doktorerna sköta behandlingen Flört
    Jag tror att det är viktigt att inte forcera kroppen till något för snabbt. Jag tror att det blev Manams vinnande koncept. Sen är vi ju förstås olika, och våra kroppar fungerar olika trots att vi har samma syndrom. Men en sak är säker och det är att du vet att du kan få ägglossning och det är det allra viktigaste.
    jo, jag ska bara ta det lugnt nu ett tag så får vi se när vi kör igång igen har ju fått världens influensa nu och hade 40.6 graders feber i onsdags och nu ligger jag på 39,3 så jag ska bara låta tiden gå lite vila ut mig och vi håller på och planerar en resa till vietnam i två veckor så tar tag i det efteråt :) hur gåre för dig? mysigt :)
  • Aria
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-01-27 10:17:40 följande:
    Jag undrar en sak, får ni mens av Pergotime?
    ja alltså för de som pergotime funkar på och får ägglossning så kommer det mens sen, för mig funkar inte pergotime så jag får det inte, har du tagit pergotime?
  • LängtansBlåaBlomma
    Aria skrev 2013-01-27 12:12:44 följande:
    ja alltså för de som pergotime funkar på och får ägglossning så kommer det mens sen, för mig funkar inte pergotime så jag får det inte, har du tagit pergotime?
    Ja jag tog Pergotime och jag funderar på om jag kommer få mens... Det borde komma runt cd 29?
  • Aria
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-01-27 13:30:31 följande:
    Ja jag tog Pergotime och jag funderar på om jag kommer få mens... Det borde komma runt cd 29?
    ja det borde det om pergotime funkar för dig du bör dock ha i åtankarna att man kan få senare ägglossning med pergotime så mensen kan komma senare än normalt är det din första kur? Har man konstaterat ägglossning och utveckling av äggblåsor hos dig genom din pergokur?
  • LängtansBlåaBlomma
    Aria skrev 2013-01-27 13:33:24 följande:
    ja det borde det om pergotime funkar för dig du bör dock ha i åtankarna att man kan få senare ägglossning med pergotime så mensen kan komma senare än normalt är det din första kur? Har man konstaterat ägglossning och utveckling av äggblåsor hos dig genom din pergokur?
    På VUL såg man inget resultat utan det konstaterades att jag behöver dubbelkur. Jag ska ta blodprov i nästa vecka för att i efterhand se om jag fått ÄL ("cd 19"). Troligen inte.
  • manam
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-01-27 13:38:59 följande:
    På VUL såg man inget resultat utan det konstaterades att jag behöver dubbelkur. Jag ska ta blodprov i nästa vecka för att i efterhand se om jag fått ÄL ("cd 19"). Troligen inte.
    Första gången jag tog Pergotime syntes inget resultat alls på cd 12, men jag ägglossade cd 19-20 någon gång. Så ge inte upp! Vissa får sen ÄL av Pergo.
  • LängtansBlåaBlomma
    manam skrev 2013-01-28 09:05:16 följande:
    Första gången jag tog Pergotime syntes inget resultat alls på cd 12, men jag ägglossade cd 19-20 någon gång. Så ge inte upp! Vissa får sen ÄL av Pergo.
    Oj, jag hoppas verkligen det! :)
  • Aria
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-01-29 20:55:54 följande:
    Oj, jag hoppas verkligen det! :)
    hoppas också för dins kull, själv fick jag utslag på ÄL på dag 19 men det var bara flaskt fick ingen ägglossning av det så jag tycker du ska kolla efteråt för att vara säker
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd