lotteri skrev 2012-12-17 14:49:25 följande:
Här hoppar jag in, eftersom jag följt tråden en del, men sällan skrivit.
Jag fick konstaterat PCO i slutet av okt då vi äntligen blivit kallade till IVF efter att i nästan 1,5 års tid ha försökt få till ett syskon till vår 2,5-åring. Har även hunnit med ett missfall också under den tiden.
Jag fick pergotime utskrivet som jag efter en lång cykel äntligen kunde börja käka den 25 nov. Cykeldag 15 konstaterades en äggblåsa på 18 mm via vul och jag lyckades få ägglossning så det känns helt fantastiskt. Är just nu på dpo 12 och dagarna går så långsamt. Vill verkligen verkligen få ett plus snart, det är så tärande att inte kunna tänka på nånting annat.
Jämfört med er andra här verkar det nästan som att jag glider på räkmacka men det har verkligen inte känts så! Ni kämpar på jättebra!
Lotteri, välkommen hit!
Låter ju verkligen hoppfullt med resultatet efter din pergokur. Håller tummarna! Förstår att dagarna kryper fram....
Oj, hann ni så långt som till en IVF-kallelse innan du fick PCO konstaterat? Hur kommer det sig? Blir också lite nyfiken eftersom du redan har ett barn...kom det till utan problem?
Precis som du har jag också svarat jättebra på Pergotime. Fått ÄL av båda mina kurer. Men vid första kuren hade jag för högt TSH och var tvungen att börja med Levaxin till att börja med. Och nu vid andra kuren blev jag överstimulerad och fick sexförbud... Nu har jag mens efter en spontan ÄL, den första jag fått efter att jag slutade med p-piller för över 1.5 år sedan. Så skönt. Bara ett plus hade varit bättre!