• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • manam
    Aria skrev 2012-12-18 18:41:47 följande:
    då hade jag gonal f spruta och körde 75mg i 7 dagar men menopur är ju mycket svagare så borde ha börjat med en högre dos...saken är med mig är ju att det ter sig som följande vissa doser ger inget alls men en dos kan ge många på en gång, alldeles för många varå behandlingen måste avbrytas därför som man börja med menopur som sk age färre mogna blåsor men att köra med en så låg dos var ju bara ett hån

Hur gick det idag Aria? Håller tummar för att blåsorna hade växt till sig. Idag damp kallelse till ivf-uppstart ned i brevlådan hos oss...
  • Aria
    manam skrev 2012-12-20 19:05:16 följande:

Hur gick det idag Aria? Håller tummar för att blåsorna hade växt till sig. Idag damp kallelse till ivf-uppstart ned i brevlådan hos oss...
    nädu de valde att avbryta eftersom de inte växt tillräckligt och eftersom julen kommer så avbryter de och då har jag fan ändå hållt på ett tag så jag funderar på att fortsätta och söka tid för VUL hos privat gyn i väntan på att reproduktion öppnar...vad tycker ni?
  • manam
    Aria skrev 2012-12-20 22:14:03 följande:
    nädu de valde att avbryta eftersom de inte växt tillräckligt och eftersom julen kommer så avbryter de och då har jag fan ändå hållt på ett tag så jag funderar på att fortsätta och söka tid för VUL hos privat gyn i väntan på att reproduktion öppnar...vad tycker ni?

Svåååårt. Jag har ju inga egna erfarenheter av sprutor...hur snabbt det kan gå....och vad som händer om man blir överstimulerad. Antar att du kan få en vul-tid som tidigast på torsdag i så fall? Vet inte riktigt hur jag skulle gjort. Sitter själv och är sur på julen eftersom den satte käppar i pergo-hjulet för mig också.
  • jagvill85

Ifall du kan ringa en privatgyn och försäkra dig om en vul nästa vecka samt konsultera med vilken dos du skall fortsätta med (kanske lägre för att inte riskera överstim), då skulle jag fortsätta. Men annars kanske det kan vara lite risky business, ifall du blivit överstim förut.Om du tar provera nu direkt kanske du kan börja med nya sprutor direkt efter nyår? Lycka till med vad än du bestämmer dig för!
  • Babybel
    Personligen hade jag tagit en paus. Jag tror att kroppen behöver vila och liksom långsamt greja med äggblåsorna själv. Jag hade ju 2,5-3 månader mellan Pergotimeförsöken och sprutorna och det tror jag faktiskt var det vinnande konceptet. Äggblåsorna hade liksom gonat till sig och bara väntade på den där sista skjutsen. Jag tror att det kanske kan bli som med värktabletter, att kroppen liksom blir mer och mer tålig om man överbrukar dem för regelbundet. Jag har varit med om det själv också. Då fick jag höja och höja dosen för att det skulle verka smärtstimulerande. Men sen avgiftade jag mig helt och helt plötsligt så blev en mycket lägre dos jätteverksam igen när kroppen var mindre van den.
  • Aria
    Babybel skrev 2012-12-21 18:00:16 följande:
    Personligen hade jag tagit en paus. Jag tror att kroppen behöver vila och liksom långsamt greja med äggblåsorna själv. Jag hade ju 2,5-3 månader mellan Pergotimeförsöken och sprutorna och det tror jag faktiskt var det vinnande konceptet. Äggblåsorna hade liksom gonat till sig och bara väntade på den där sista skjutsen. Jag tror att det kanske kan bli som med värktabletter, att kroppen liksom blir mer och mer tålig om man överbrukar dem för regelbundet. Jag har varit med om det själv också. Då fick jag höja och höja dosen för att det skulle verka smärtstimulerande. Men sen avgiftade jag mig helt och helt plötsligt så blev en mycket lägre dos jätteverksam igen när kroppen var mindre van den.
    fats jag hann ju med en 6 veckors paus innan..............men förstår vad du menar hur gåre för dig då :)
  • Babybel

Det går bra tror jag :) Vecka 10 (9+3) nu. Första gången jag faktiskt längtar till att jul och nyår ska vara över så att det blir 10e januari snart (då gör jag kubtestet då jag förhoppningsvis får se att allt gått bra och att bebin är frisk)

• Aria

har nu gjort VUL tre gånger och en blåsa var 16 mm idag och de andra är väl runt 12-14 mm....ska på ny VUL imorgon.....

vad är bra storlek egentligen? Vad hade ni när ni blev gravida?

• Snobbs

Jag har ingen aning, fick inga vul-kontroller av äggblåsorna. Lycka till imorron!

Lycka till på kub babybel!

• Babybel

21 mm var min äggblåsa när jag tog ovitrellen och sen blev gravid dagen efter :)

Snobbs: tack, men dagarna kryper fram just nu så det känns sim ett år dit.

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd