• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • jagvill85
    Aria skrev 2013-02-05 15:40:10 följande:
    ja de brukar inte vara omöjliga precis som med mitt ÄL-test som de ska ta blodprov på för att konstatera huruvida jag haft det eller ej. Jag ringde och sa att jag fått utslag på Äl och ville se om jag verkligen fått egen det var inga problem alls
    Hur går det Aria?
    Hade du äl då senast?
  • Babybel

Hur går det för er tjejer? Jag är i vecka 25 och allt tuffar på. Tycker att tiden går fort ändå.
    Nu får ni uppdatera lite här, är ju nyfiken ;)

• manam
    Babybel skrev 2013-03-30 09:48:59 följande:
    Hur går det för er tjejer? Jag är i vecka 25 och allt tuffar på. Tycker att tiden går fort ändå.
    Nu får ni uppdatera lite här, är ju nyfiken ;)
    Jodå, här tuffar det också på. Är i vecka 14+2 idag och gjorde KUB med finfina resultat förra tisdagen. Så det börjar kännas mer och mer verkligt detta. Har mått nästan precis som vanligt under hela graviditeten hittills så jag har tvivlat måååånga gånger på att det verkligen kunnat växa ett liten liv därinne, men jodå...det gör det alltså .

Har du mått bra och sådär? Kan tänka mig att tiden nästan går fortare ju mer den går...utom kanske de allra sista veckorna då...
  • LängtansBlåaBlomma

Babybel, här står det still. Men ska till fertilitetsklinik om två veckor, hoppas de vet vad som fattas för att jag ska bliggravid. Blev tårögd idag i smyg när en kollega avslöjade sin graviditet. Så jävla orättvist :(

• lotteri

Nu var det länge sedan jag skrev igen. Missade som jag skrev förra gången äl i januari pga att ivf hade stängt under julen och jag behövde mer pergo. Min januaricykel drog ut på tiden så till den milda grad att jag slagit personligt rekord flera gånger om. Dag 73 kom äntligen nästa mens och jag kunde börja ny kur pergo. Tempkurvan ser helt galen ut trots att jag ätit pergo, varannan dag 36,2 å varannan dag 36,6 men fick ändå till en äl på dag 23. Jag veckopendlar till mitt jobb så 4/7 dagar är jag inte hemma, vilket är min största oro till att det kommer ta lång tid för oss att bli gravida även om jag nu kan få regelbunden äl mha pergo. Tack å lov prickade äl in precis under vår påskledighet och till min förvåning och stora lycka så plussade jag igår, 15 dagar efter äl. Stort, overkligt och alldeles underbart. Men eftersom jag förra graviditeten fick missfall v 6 så ligger ett orosmoln och skuggar vår lycka. Men som en kompis till mig sa, man väntar ju barn, inte missfall så jag försöker glädjas åt vårt plus och inte tänka så mycket på det andra.

• Aj88

Lotteri: härligt! Grattis!
    Vi hade försökt i flera år. Ätit 6 kurer pergotime och skulle precis göra ivf när vi blev spontant gravida!
    Helt sjuk känsla och precis som du så oroade jag mig JÄTTE mycket för missfall. Har även jag fått ett missfall för många år sen i vecka 7.
    Är nu i vecka 18 och har sett en liten pojke på rul. .
    Så du ska se att allt kommer gå bra!!
    Lycka till!

• lotteri

Aj88: Ja, det är svårt att släppa tankarna eller att sluta analysera alla grav.symtom som man känner (eller inte tycker sej känna) Brukar inte vara en nojjig person i övrigt, men det här kan jag visst bara inte släppa helt. Skönt att jobba och stundvis fokusera på andra saker :) Har ett VUL inbokat hos IVF om två veckor, är då i vecka 8 och jag både gruvar mej och längtar. Känns helt sjukt att vi redan har ett barn, känner mej som en förstagångsgravid med alla nojjor och orostankar, men det är väl så när man försökt så länge och äntligen fått plus. Man vet hur enkelt det skulle kunna va och hur svårt det faktiskt varit.

• manam
    Snobbs skrev 2013-05-07 22:26:23 följande:
    Jag var med i denna tråden i sommras, 26e april kom min son
    Vad underbart Snobbs! Stort grattis!

Själv var jag på RUL idag. Bebis är nu 19+2 veckor gammal och verkar må finfint där inne.

• jagvill85
    Snobbs skrev 2013-05-07 22:26:23 följande:
    Jag var med i denna tråden i sommras, 26e april kom min son
    Grattis!!!

Är själv i vecka 28+3. Magen växer så det knakar men har haft lite väl mycket sammandragningar under senaste veckorna så har blivit ordinerad vila. Tycker att bebis skall lugna ner sig lite nu och inte börja ha allt för bråttom ut! 
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd