• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Alivia
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-02-02 16:05:59 följande:
    Vad roligt Alivia! Molvärken var alltså graviditet! Men du fick ÄL-utslag fast du var gravid dvs felaktigt?
    Ja precis! Min förra graviditet fick jag oxå utslag på ÄL-test innan jag plusade och eftersom jag hade ungefär samma symtom som sist så testade jag i morse :)
  • Alivia
    Aria skrev 2013-02-02 14:56:20 följande:
    Grattis vännen va roligt nu passar du på och myser utan stress dock :)
    Tack!
  • manam
    Alivia skrev 2013-02-02 08:38:04 följande:
    Åh lycka till. Min ÄL verkar ha kommit ungefär när gyn sa, för alldeles nyss tog jag ett positivt graviditetstest.... är i chock.
    Vad härligt! Stort grattis!
  • Tjotta

GRATTIS Alivia!!!!! Jag kom nyss hem från gyn och är inte i vecka 8 som jag och FL kalendern räkna ut utan jag är i vecka 6. 5.1mm är fostret och har hjärtslag =) Fick en liten bild med mig hem. Skulle nu detta inte gå hela vägen så är det ju ett bevis på att att det funkar. Aria: Detta året ÄR ditt år med!!!! Det har jag bestämt =)

• Alivia
    manam skrev 2013-02-02 19:02:48 följande:
    Vad härligt! Stort grattis!
    Tack så mycket! Jag var inne och lurkade i en gravidtråd igår och såg dig där. Nu går det vägen det här! :)

Kram 
  • Alivia
    Tjotta skrev 2013-02-05 11:04:30 följande:
    GRATTIS Alivia!!!!! Jag kom nyss hem från gyn och är inte i vecka 8 som jag och FL kalendern räkna ut utan jag är i vecka 6. 5.1mm är fostret och har hjärtslag =) Fick en liten bild med mig hem. Skulle nu detta inte gå hela vägen så är det ju ett bevis på att att det funkar. Aria: Detta året ÄR ditt år med!!!! Det har jag bestämt =)
    Åh, jag har funderat på om jag ska försöka snylta till mig ett UL. Jag tog en dubbelkur pergo som gav ÄL men inget plus, det var på en egen ÄL i en paus som det gick vägen. Men det behöver jag kanske inte säga till MVC? :) Eller hur har ni andra gjort?

• manam
    Tjotta skrev 2013-02-05 11:04:30 följande:
    Å,vad underbart! Kan föreställa mig känslan nu när jag sitter här och tänker på mitt eget första vul nästa torsdag.
    Känns ju som ett otroligt steg att få se de där hjärtslagen. Själv har jag sjukt svårt att fatta att jag är gravid.
  • manam
    Alivia skrev 2013-02-05 14:47:54 följande:
    Åh, jag har funderat på om jag ska försöka snylta till mig ett UL. Jag tog en dubbelkur pergo som gav ÄL men inget plus, det var på en egen ÄL i en paus som det gick vägen. Men det behöver jag kanske inte säga till MVC? :) Eller hur har ni andra gjort?

Jag kontaktade helt enkelt gyn som hjälpt mig att behandla min pco och frågade om jag kunde få ett vul. Det var inga problem alls. Så prova den vägen du också .
  • Aria
    manam skrev 2013-02-05 15:24:28 följande:
    Jag kontaktade helt enkelt gyn som hjälpt mig att behandla min pco och frågade om jag kunde få ett vul. Det var inga problem alls. Så prova den vägen du också .
    ja de brukar inte vara omöjliga precis som med mitt ÄL-test som de ska ta blodprov på för att konstatera huruvida jag haft det eller ej. Jag ringde och sa att jag fått utslag på Äl och ville se om jag verkligen fått egen det var inga problem alls
  • LängtansBlåaBlomma

Är det någon av er som druckit aloe verajuice samtidigt som Pergotime? Kan det störa ut varandra? Jag läste en blogg om en infertil kvinna som drack det med Pergotime och blev gravid. Det ska tydligen ge mer fertilt sekret.

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd