jagvill85 skrev 2013-01-09 15:50:42 följande:
Hur går det för Aria?

BIM på lördag? Spännande!
Hej tjejer nu har jag inte skrivit på ett tag pga att jag legat på sjukhuset, jag fick en kraftig överstimulering denna gång och samlade på mig 15 kg i ren vätska som rann ut i buken, kärlen i buken sprack och all vätska rann ut där, jag var kraftigt uttorkad och all vätska tryckte mot lungorna så jag kunde inte andas själv utan var kopplad till maskin som fick hjälpa mig andas, de tog dock hcg och tydligen så blev jag "gravid" men bara i några dagar för igår tog de nya tester då jag fick kraftig blödning i förrigår och kroppen stötte bort det pga den chock min kropp utsattes för....
jag svävade mellan liv och död i flera dagar på grund av för lite syre i blodet och en massa annat så kroppen orkade inte hålla kvar
som jag skrev så hade jag två blåsor men tydligen fortsatte alla andra blåsor att växa ändå och mina äggstockar blev 15cm stora så nu är det ivf för mig nästa gång....är dock så himla rädd för äggplockningen och vill göra det sövd men i uppsala gör man det inte rutinmässigt så om ni vet något landsting som gör det vore jag tacksam.
De tömde buken på vätska och enligt läkaren kändes det som vid äggplockning och jag kan väl säga att jag nästan svimma av smärta och då varade detta ändå bara någon minut medans äggplock kan ta upp till 40 min beroende på ägg etc.....
kommer aldrig klara av att göra det utan narkos så jag sitter här och bara mår allmänt dåligt och är så ledsen....jag kommer få överstimulering varje gång sa läkaren eftersom jag visat tendenser på det innan också så IVF är enda alternativet :(
hur gåre för er andra?