• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hej alla glada

den 7/6 2012 startade jag äta pergotime, jag ska således ta sista tabletten på måndag kväll. Inför tabletten hörde och läste jag om alla konstiga biverkningar etc men jag känner just ingenting alls. Och då börjar hjärnspöket mala på om att tabletterna kanske inte ens tar på mig :( paranoid jag vet.

Jag undrar också lite över vad som händer efter man tagit tabletten, hur långt efter sista tabletten får man ägglossning?

Snälla ni som kan, ge lite råd och vägledning

• Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd
  • Aria

okey hoppas någon svarar på detta snabbt för jag vet inte riktigt vad ska tro eller ta mig till, ni som kommer ihåg vet ju att jag gick igenom en kraftig överstimulering. Fick kraftiga blödningar som varade till den 18 jan, jag beslutade att ta det lugnt ett tag och bara vara och låta kroppen vila. Började dock med munk peppar droppar för att försöka få lite balans på kroppens hormoner och ta det lugnt, nåväl sedan förrigår har jag haft kraftiga ägglossnings flytningar, på skämt sa jag till sambon att tänk om de är ägglossning och vi beslutade att för skojs skull ta ett test som gav utslag fast de bara var pytte lite urin eftersom jag innan varit på toa. samma sak i morse.

Nu har jag sådan värk i korsryggen/svanken att jag inte vet hur jag ska sitta, men det är verkligen inte samma sorts värk som jag haft tidigare vid ÄL då det mer var smärta/värk denna gång är det pulserande värk som att man nästan vill bryta ryggen för att få bort den. Vid ÄL med sprutor fick jag även ont i äggstockar och så men inte nu, visst lite känning men inte mer än så. DOCK får jag väldigt känsliga bröstvårtor och de blir liksom mer styva och större vid ägglossning vilket jag har nu......

kan det verkligen va ny ÄL så snabbt efteråt? Jag har ju aldrig egen mens eller ÄL, och i princip bara fått mens efter 18 månader när slemhinnan spruckit men jag är lite chockad nu, vågar inte riktigt lita på ÄL testerna men sekretet är verkligen precis som på bilderna och beskrivningen, väldigt väldigt trådig, genomskinlig och jag kan typ ta i det om jag skulle vilja (vilket jag då inte vill så klart)

vet att jag har relativt kort lutealfas när jag väl får ÄL men tycker ändå att de bara var 12 dagar sedan mensen försvann och ännu mindre sedan de sista blodiga flytningarna försvann

• Aria

glömde ju skriva själva frågan haha, men innan det så är sexlusten också på TOPP precis som när jag har ÄL (vilket liksom är totalt 3 gånger i mitt liv tror jag :)

men vad tror ni tjejer?

• Aria

men åhh jag är ju helt vimsig glömde skriva in att jag också gått ned i vikt, den lilla "bäbis" magen är i princip helt borta, kan ju påverka det med eller?

• manam

Aria, tycker heeeelt klart att det låter som äl. Jag har ju fått det två gånger av mig själv senaste månaderna och precis som du skriver kändes det HELT annorlunda mot stimulerade ägglossningar för mig. Låter som oddsen är på din sida. Jag håller tummarna!

Aria skrev 2013-01-30 16:57:55 följande:
    men åhh jag är ju helt vimsig glömde skriva in att jag också gått ned i vikt, den lilla "bäbis" magen är i princip helt borta, kan ju påverka det med eller?

• Aria
    manam skrev 2013-01-30 17:46:37 följande:
    Aria, tycker heeeelt klart att det låter som äl. Jag har ju fått det två gånger av mig själv senaste månaderna och precis som du skriver kändes det HELT annorlunda mot stimulerade ägglossningar för mig. Låter som oddsen är på din sida. Jag håller tummarna!
    ja jag hoppas verkligen det :) vågar ändå inte hoppas :) ska ringa läkaren imorgon och boka tid för provtagning
  • Alivia
    Aria skrev 2013-01-30 16:57:55 följande:
    Jag har en lite liknande fråga. Jag var hos gyn förra måndagen. Då sa hon att jag hade en jättestor äggblåsa som skulle lossna när som helst. Det kändes lite i kroppen som att jag skulle ha ägglossning, men inte lika starkt som vanligt, jag tänkte att det kanske berodde på att jag inte ätit pergotime den här månaden. Jag gjorde ett test hemma som gav utslag men jag fick aldrig de stickande bröstvårtorna som jag brukar få. Gyn sa också att min slemhinna var väldigt tunn. 

Tidigare idag fick jag molande värk, ungefär som när jag har ägglossning och gjorde ett ÄL-test, som gav utslag. Är det någon av er som har varit med om att en äggblåsa "hängt kvar" så länge utan att släppa? Jag gjorde ju ett test ett par  dagar efter förra och då fanns inte en tillstymmelse till streck.

• Aria
    Alivia skrev 2013-01-31 15:45:22 följande:
    Jag har en lite liknande fråga. Jag var hos gyn förra måndagen. Då sa hon att jag hade en jättestor äggblåsa som skulle lossna när som helst. Det kändes lite i kroppen som att jag skulle ha ägglossning, men inte lika starkt som vanligt, jag tänkte att det kanske berodde på att jag inte ätit pergotime den här månaden. Jag gjorde ett test hemma som gav utslag men jag fick aldrig de stickande bröstvårtorna som jag brukar få. Gyn sa också att min slemhinna var väldigt tunn. 

Tidigare idag fick jag molande värk, ungefär som när jag har ägglossning och gjorde ett ÄL-test, som gav utslag. Är det någon av er som har varit med om att en äggblåsa "hängt kvar" så länge utan att släppa? Jag gjorde ju ett test ett par  dagar efter förra och då fanns inte en tillstymmelse till streck.

hej ja det kan hänga kvar och den tid man får av gyn är ungefärlig när det brukar släppa de kan aldrig veta 100% så du har nog ÄL grattis :)

själv ska jag dit nästa tisdag för att ta blodprov och kolla om jag hade ÄL
  • Alivia
    Aria skrev 2013-01-31 17:30:33 följande:
    hej ja det kan hänga kvar och den tid man får av gyn är ungefärlig när det brukar släppa de kan aldrig veta 100% så du har nog ÄL grattis :)

själv ska jag dit nästa tisdag för att ta blodprov och kolla om jag hade ÄL
    Åh lycka till. Min ÄL verkar ha kommit ungefär när gyn sa, för alldeles nyss tog jag ett positivt graviditetstest.... är i chock.
  • Aria
    Alivia skrev 2013-02-02 08:38:04 följande:
    Åh lycka till. Min ÄL verkar ha kommit ungefär när gyn sa, för alldeles nyss tog jag ett positivt graviditetstest.... är i chock.
    Grattis vännen va roligt nu passar du på och myser utan stress dock :)
  • LängtansBlåaBlomma

Vad roligt Alivia! Molvärken var alltså graviditet! Men du fick ÄL-utslag fast du var gravid dvs felaktigt?

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd