manam skrev 2012-12-06 14:57:15 följande:
Babybel, åååå...var härligt att du redan gjort ett första ultraljud. Och framför allt att allt såg bra ut

. Grattis igen! Det är ju faktiskt en fördel för oss som får kämpa lite...att vi kan tjata oss till ett tidigare ultraljud

.
Aria, skönt att vara igång igen! Ett steg närmare ett plus nu. Håller tummarna för att nya preparatet är det som fixar plusset åt dig.
Här är jag ju mitt i en obehandlad cykel...återstår att se om det blir, eller blev, någon egen ÄL. Just nu vet jag inte riktigt vad min kropp pysslar med. Hade ÄL flytningar till och från i typ 10 dagar. Sedan en temphöjning på 0.2 grader sedan förra fredagen som har hållt i sig hittills. Så tänker att hade jag ÄL så borde den kommit typ i fredags. Men sedan i måndags fick jag en sån jäääääkla kramp i magen. Aldrig känt något liknande faktiskt. Gjorde riktigt ont i typ tjugo minuter. Vet ju inte ens om det hade med menscykeln att göra....men skumt kändes det i alla fall. Nu har jag inga ÄL-flytningar längre men däremot ömmande bröst. Så något håller ju mina hormoner på med. Tänker att jag inväntar den eventuella mensen någon vecka till innan jag kontaktar gyn för att kolla vad som blir nästa steg.
Jag behövde inte tjata ens utan när jag rinde och sa att jag blivit gravid så verkade det självklart att det skulle bokas in ett UL. Gött hur som helst!
Hehe, mina ömmande bröst var mitt första tecken!!!. Det kom redan 7 dagar efter ägglossning (det kan ha kommit tidigare, men det var först då jag började reagera
på riktigt). Därför tog jag gravtestet redan äl+9. Jag märkte det framför allt när jag stod i duschen och strålarna liksom gjorde ont på bröstvårtorna. Sen började brösten VÄXA. En bh-storlek gick jag upp på bara nån vecka. Så brösten känns gigantiska nu.
Så det kanske bådar väldigt gott för dig. För min del verkar brösten vara det sätt som mina hormoner märks, men jag vet ju såklart inte om det kanske skulle varit så om jag fått mens också (eftersom jag aldrig haft det av mig själv)