• Anonym

adoptera bort

funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman ,då jag inte känner mig som mamma till barnet på samma sätt och har ingen kontakt alls . hon har det bra hos dom o vet att hon kommer fortsätta ha det och hon tycker om sin styvmamma och det är bra  .det kanske låter konstigt visst gör det ont djävligt ont , men det gör lika ont att inte ha någonting tills på så länge , hur går man till väga . jag har inte riktigt bestämt mig än ,det skulle va till deras fördel och till min . inget illa menat till vare sig dom eller mig. e det någon med erfarenhet av detta vad e för och nackdelar med det.

• Svar på tråden adoptera bort
  • Anonym
    Anonym (herregud) skrev 2012-07-02 14:38:54 följande:
    Är flickan så pass stor att hon förstår detta? Hur gammal är din dotter ts?
    11 , jag har inte tid att klöra slut på mig själv för det här  ,,, kallar ni det ego ,,nja skulle säga tvärtom faktiskt .....det väntar ngt gott(-: hon förstår varför o inget fel i det att bo hos pappan ..vad e problemet.
  • Anonym (Hon får)
    Chianti skrev 2012-06-23 16:17:23 följande:
    Har du den inställningen kommer du få nej till adoption.

Stämmer inte.
  • Anonym
    Jeff skrev 2012-07-02 14:43:19 följande:
    TS, vad vill du med tråden? Vad vill du ha för svar?
    de svar har jag redan fått.(-: men jag kände jag hade mer erfarenhet än många o i slutändan e det ju bara jag själv som måste överväga hur man ska göra.
  • LillaPaula
    Anonym skrev 2012-07-02 14:44:52 följande:
    11 , jag har inte tid att klöra slut på mig själv för det här  ,,, kallar ni det ego ,,nja skulle säga tvärtom faktiskt .....det väntar ngt gott(-: hon förstår varför o inget fel i det att bo hos pappan ..vad e problemet.
    Vad är det för gott som väntar? 
  • Anonym
    Anonym (Hon får) skrev 2012-07-02 14:45:48 följande:
    Stämmer inte.
  • Anonym
    Anonym (herregud) skrev 2012-07-02 14:41:52 följande:
    Men när flickan är vuxen är det inte säkert att hon förstår varför du lämnade bort henne. Vill du ha kontakt med henne när hon är vuxen?
    tror du jag skulle sparka ut henne ......klart hon gör.
  • Anonym
    lollisen skrev 2012-07-02 14:40:10 följande:
    Okej, tror du att dottern kommer att förstå din grundtanke i det hela? Kommer du att engagera dig i dottern eller kommer du verkligen överlämna henne helt och hållet till dem?
    klart hon gör , hon e väl inte korkad.
  • Anonym
    LillaPaula skrev 2012-07-02 14:41:17 följande:
    Ja precis hon bli vuxen en dag & då kommer hon inse att du VALDE att adoptera bort henne. Inte fan kom det vara dig hon går till då. Hon kommer växa upp och inse att du inte alls gjorde det för hennes skull utan för att försöka skada hennes far. 

Vist han kommer få jobbiga frågor och kommer få ta hand om en flicka som mår dåligt. Men hon kommer må dåligt PGA DIG!  
    du e duktig på o spy galla ,,, kanske gå en utbildning på  att må bra istället(-:
  • Anonym (Fr B)

Eftersom jag inte vet bakgrundenär det svårt att ge bra råd.

1. Du kanske inte bor i Sverige, vilket medför svårigheter att "slåss"  i systemet och blir umgänget svårare vilket i sin tur blir infekterat. Då är det kanske rätt tänkt som du tänker TS. 

2. Är det så att du sitter av någon from av straff oavsett land så gör du barnet en tjänst, att knyta an till pappan o bonus/extra mamman.

3. Känner du att det är ett rätt och bra beslut så kör på, men jag hade nog skrivit ett brev till barnet, lagt det i mitt bankfack och om det hände dig något skulle detta brevet levereras till barnet persnoligen av någon som även närvarande när barnet läste det. Just för att du ska få säga ditt utan att pappan tar bort och kastar/river det i små bitar.

4. Jag är själv adopterad, men jag ångrar det, min mamma hade ett ONS vilket medförde fader okänd på pappret. Mitt enda stor misstag är att jag idag lätt, hennes nye man adoptera mig i myndig ålder, det ångrar jag mycket. Eftersom du inte uppger ålder på barnet - är barnet i ålder som går att prata med kanske någon duktig skulle prata med barnet för att se vad barnet vill. Jag ångrar bittert att jag inte pratade med någon innan jag skrev på pappren.

5. Det är bara du som kan säga vad som är rätt. Jag vet inte om jag hade klarat att adoptera bort ett av mina barn, men det konstiga är att det ska vara lätt för män att adoptera bort sin barn.... Har läst många som vill att den nye mannen ska adoptera barnet, eftersom pappan inte finns med i bilden och eller bryr sig inte. 

• Anonym

oj då vad enkelt du tar på rättssystemet ,. så enkelt funkar det inte  med det rättsliga....men det ordnar sig.

Svar på tråden adoptera bort