Eftersom jag inte vet bakgrundenär det svårt att ge bra råd.
1. Du kanske inte bor i Sverige, vilket medför svårigheter att "slåss" i systemet och blir umgänget svårare vilket i sin tur blir infekterat. Då är det kanske rätt tänkt som du tänker TS.
2. Är det så att du sitter av någon from av straff oavsett land så gör du barnet en tjänst, att knyta an till pappan o bonus/extra mamman.
3. Känner du att det är ett rätt och bra beslut så kör på, men jag hade nog skrivit ett brev till barnet, lagt det i mitt bankfack och om det hände dig något skulle detta brevet levereras till barnet persnoligen av någon som även närvarande när barnet läste det. Just för att du ska få säga ditt utan att pappan tar bort och kastar/river det i små bitar.
4. Jag är själv adopterad, men jag ångrar det, min mamma hade ett ONS vilket medförde fader okänd på pappret. Mitt enda stor misstag är att jag idag lätt, hennes nye man adoptera mig i myndig ålder, det ångrar jag mycket. Eftersom du inte uppger ålder på barnet - är barnet i ålder som går att prata med kanske någon duktig skulle prata med barnet för att se vad barnet vill. Jag ångrar bittert att jag inte pratade med någon innan jag skrev på pappren.
5. Det är bara du som kan säga vad som är rätt. Jag vet inte om jag hade klarat att adoptera bort ett av mina barn, men det konstiga är att det ska vara lätt för män att adoptera bort sin barn.... Har läst många som vill att den nye mannen ska adoptera barnet, eftersom pappan inte finns med i bilden och eller bryr sig inte.