• Anonym

adoptera bort

funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman ,då jag inte känner mig som mamma till barnet på samma sätt och har ingen kontakt alls . hon har det bra hos dom o vet att hon kommer fortsätta ha det och hon tycker om sin styvmamma och det är bra  .det kanske låter konstigt visst gör det ont djävligt ont , men det gör lika ont att inte ha någonting tills på så länge , hur går man till väga . jag har inte riktigt bestämt mig än ,det skulle va till deras fördel och till min . inget illa menat till vare sig dom eller mig. e det någon med erfarenhet av detta vad e för och nackdelar med det.

• Svar på tråden adoptera bort
  • Anonym

vad skulle dom provoceras av att jag inte lyder er här inne .tokit ju.  ja du tror inte jag vågar det längre att dela med mig inte efter att ha sett o hört väldigt mycket äckligt. annars hade jag gärna öppnat mig

• Anonym (herregud)

Du vill ge barnets pappa och hans sambo en läxa. Innebär denna läxa att dom får adoptera barnet och när barnet sedan gråter efter sin mamma så kommer det att gå upp för dem att de inte kan ta över din föräldraroll? Är det läxan du vill ge dem? Jag vet inte om jag har förstått det rätt.

• lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 14:26:22 följande:
    vad skulle dom provoceras av att jag inte lyder er här inne .tokit ju.  ja du tror inte jag vågar det längre att dela med mig inte efter att ha sett o hört väldigt mycket äckligt. annars hade jag gärna öppnat mig
    Nej, människor provoceras inte av att " du inte lyder", mer av tanken att man vill lära folk en läxa och verka hämndlysten etc. Säger inte Att du är det, men det kan uppfattas så i din text.
    Samt är tanken på att man "frivilligt" vill lämna bort sina egna barn väldigt skrämmande i mångas ögon, särskilt då man inte alls vet bakgrunden.

Är det pga att man inte kan ta ansvar över sina barn och få dem att må bra, så är det en sak. När man hela tiden har barnens bästa i fokus, så är det lättare att förstå. Men när man inte har något mer att gå på än "de ska få vårdnaden/adoptera, sen ska de få smaka på egen medicin" eller liknande, så är det svårt att förstå.

Förstår du hur jag menar?
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • LillaPaula

Vad väntar du på TS? Du kan ju lika väl adoptera bort henne nu direkt. Ring idag så du slipper din jobbiga unge så snabbt som möjligt. Med tanke på att hon endå inte är värd att kämpa för längre. 

• Anonym

barnet gråter inte hon vet att jag  tycker om henne .....och då har barnets pappa en uppgift att berätta hur och varför.

• Anonym (herregud)

Tro mig ts, jag vill förstå men det är väldigt svårt. För barnet skull hoppas jag att du har goda anledningar till det.

• Anonym
    lollisen skrev 2012-07-02 14:29:55 följande:
    Nej, människor provoceras inte av att " du inte lyder", mer av tanken att man vill lära folk en läxa och verka hämndlysten etc. Säger inte Att du är det, men det kan uppfattas så i din text.
    Samt är tanken på att man "frivilligt" vill lämna bort sina egna barn väldigt skrämmande i mångas ögon, särskilt då man inte alls vet bakgrunden.

Är det pga att man inte kan ta ansvar över sina barn och få dem att må bra, så är det en sak. När man hela tiden har barnens bästa i fokus, så är det lättare att förstå. Men när man inte har något mer att gå på än "de ska få vårdnaden/adoptera, sen ska de få smaka på egen medicin" eller liknande, så är det svårt att förstå.

Förstår du hur jag menar?
    ja det här med läxan blir man provocerad av det betyder det ju att man har något att dölja själva . och kanske behöver samma läxa. kanske
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 14:31:24 följande:
    barnet gråter inte hon vet att jag  tycker om henne .....och då har barnets pappa en uppgift att berätta hur och varför.
    Jag bara spekulerar nu TS, mest för att förstå.

Är det så att du vill adoptera/lämna över vårdnaden till dem, för att de själva ska få besvara dotterns frågor om varför det blev som det blev?
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 14:32:54 följande:
    ja det här med läxan blir man provocerad av det betyder det ju att man har något att dölja själva . och kanske behöver samma läxa. kanske
    Det behöver nödvändigtvis inte vara så att man döljer något faktiskt. Kan betyda att man har dåliga erfarenheter i bagaget, eller rent allmänt känner ett obehag om frasen "att lära någon en läxa". Det kan innebära så mycket och så lite.
  • Anonym
    lollisen skrev 2012-07-02 14:33:31 följande:
    Jag bara spekulerar nu TS, mest för att förstå.

Är det så att du vill adoptera/lämna över vårdnaden till dem, för att de själva ska få besvara dotterns frågor om varför det blev som det blev?
    nej men det blir deras uppgift att göra det. vilket hon redan vet om.
Svar på tråden adoptera bort