• Anonym

adoptera bort

funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman ,då jag inte känner mig som mamma till barnet på samma sätt och har ingen kontakt alls . hon har det bra hos dom o vet att hon kommer fortsätta ha det och hon tycker om sin styvmamma och det är bra  .det kanske låter konstigt visst gör det ont djävligt ont , men det gör lika ont att inte ha någonting tills på så länge , hur går man till väga . jag har inte riktigt bestämt mig än ,det skulle va till deras fördel och till min . inget illa menat till vare sig dom eller mig. e det någon med erfarenhet av detta vad e för och nackdelar med det.

• Svar på tråden adoptera bort
  • Grätchen
    Anonym skrev 2012-07-02 21:43:27 följande:
    det vet jag inte än  , troligtvis bra  men vi får väl se.,  det blir en uppoffring , men värt det .och hon e som sagt välkommen om hon vill hälsa på ialla fall.
    Jag tycker att du sk börja med att ringa soc för att höra efter hur ni skall gå tillväga.

Det är ganska svårt för någon på FL att ge dig råd eller stöttning när vi inte har hela bilden
    Hur du än gör så hoppas jag att det blir bra för både dig och ditt barn.

Kram!     
  • Anonym
    Kattdamen skrev 2012-07-02 21:45:21 följande:
    Ska du ge pappan hela vårdnaden, eller ska du adoptera bort barnet?

Adopterar du bort barnet finns risken att du ALDRIG kommer se barnet igen. Är det något du är villig att riskera? Även nu riskerar du det iofs, då du inte kämpar för att få träffa barnet utan skiter i det.den risken
    den risken kan jag ta . men jag väntar besked först. nja jag kan inte göra mer än vad jag gjort i detta avseendet.
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2012-07-02 21:52:35 följande:
    den risken kan jag ta . men jag väntar besked först. nja jag kan inte göra mer än vad jag gjort i detta avseendet.
    Naturligtvis kan du det. Så länge du är förälder till barnet så, adopterar du bort barnet kan du inte göra ett skit.

Det är ganska tydligt att du inte älskar barnet. Eftersom du är villig att aldrig mer träffa det.
    En kopp te, tack.
  • elitae
    Anonym skrev 2012-07-02 21:46:54 följande:
    vi kan göra en bra deal 14000 plus min kärlek (-: lät konstigt va(-:
    Det mesta du säger låter ju konstigt... men vi kör på det minus din kärlek, för man kan inte ge något som itne finns, eller har jag fel ?
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-07-02 21:52:35 följande:

Tänk som det visar sig att gräset inte alls är grönare på andra sidan? Då kanske dina barn inte vill veta av dig längre?
  • elitae
    Lisa med barn skrev 2012-07-02 21:54:39 följande:
    Tänk som det visar sig att gräset inte alls är grönare på andra sidan? Då kanske dina barn inte vill veta av dig längre?
    Men hon väntar ju på något gott, mmmmmm.
  • Grätchen
    Kattdamen skrev 2012-07-02 21:53:37 följande:
    Naturligtvis kan du det. Så länge du är förälder till barnet så, adopterar du bort barnet kan du inte göra ett skit.

Det är ganska tydligt att du inte älskar barnet. Eftersom du är villig att aldrig mer träffa det.
    Sååå, om man adopterar bort sitt barn älskar man inte barnet?

Nu vet ni det alla som är adopterade!
    *ironisk* 
  • elitae
    Grätchen skrev 2012-07-02 21:56:33 följande:

*ironisk* 
    Jag håller inte med om att bara för man adopterar bort barnet att man inte älskar barnet. Men jag undrar fortfarande om du kan ge mig ett ex på att man fortfarande älskar barnet om man gör en frivillig adoption?
  • Kattdamen

*ironisk* 
    Nej, ts älskar inte sitt barn då hon inte träffat det på tre år, och adopterar bort det gladeligen för att straffa barnets pappa.

Det visar att hon inte älskar detta barn.
    En kopp te, tack.
  • Lisa med barn

*ironisk* 

Föreslår att du läser TS alla inlägg och motiverar var TS kärlek till hennes barn finns. Tycker bara att det är egoisk och inte helt nyktert/klart/friskt tänkande som lyser igenom.
Svar på tråden adoptera bort