• Anonym

adoptera bort

funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman ,då jag inte känner mig som mamma till barnet på samma sätt och har ingen kontakt alls . hon har det bra hos dom o vet att hon kommer fortsätta ha det och hon tycker om sin styvmamma och det är bra  .det kanske låter konstigt visst gör det ont djävligt ont , men det gör lika ont att inte ha någonting tills på så länge , hur går man till väga . jag har inte riktigt bestämt mig än ,det skulle va till deras fördel och till min . inget illa menat till vare sig dom eller mig. e det någon med erfarenhet av detta vad e för och nackdelar med det.

• Svar på tråden adoptera bort
  • Grätchen

Ok, rätta mig om jag har fel.
    Det barnet du vill adoptera bort har du inte träffat på 3 år?

• Anonym
    Grätchen skrev 2012-07-02 21:32:32 följande:
    Ok, rätta mig om jag har fel.
    Det barnet du vill adoptera bort har du inte träffat på 3 år?

ja ev bara överlåta vårdnaden betyder inte jag hatar barnet för det. . jag behöver unna mig den kärlek jag faktiskt förtjänar(-:
  • Anonym
    elitae skrev 2012-07-02 21:26:37 följande:
    Kan tänka mig att du förklarar det så mycket bättre än mig. Nej, tyvärr. Men du får 13000kr/mån om du blir min hjälpreda, vad sägs ?
    det är för  tufft och hårt arbete högre lön .... för ansvaret.
  • Grätchen
    Anonym skrev 2012-07-02 21:35:03 följande:
    ja ev bara överlåta vårdnaden betyder inte jag hatar barnet för det. . jag behöver unna mig den kärlek jag faktiskt förtjänar(-:
    Då hänger jag med.

Om det är vad du tror är bäst för ditt barn så gör det. Vad  tycker barnets pappa om det hela?
  • Anonym (..)

om du ändå är anonym ts kan du väl beskriva hela situationen så folk kan hjälpa dig med råd, tips och stöd!

• elitae
    Anonym skrev 2012-07-02 21:36:01 följande:
    det är för  tufft och hårt arbete högre lön .... för ansvaret.
    okej     hur    mycket    vill    du    ha        för det            ?
  • Anonym
    Grätchen skrev 2012-07-02 21:37:50 följande:
    Då hänger jag med.

Om det är vad du tror är bäst för ditt barn så gör det. Vad  tycker barnets pappa om det hela?
    det vet jag inte än  , troligtvis bra  men vi får väl se.,  det blir en uppoffring , men värt det .och hon e som sagt välkommen om hon vill hälsa på ialla fall.
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2012-07-02 21:43:27 följande:
    det vet jag inte än  , troligtvis bra  men vi får väl se.,  det blir en uppoffring , men värt det .och hon e som sagt välkommen om hon vill hälsa på ialla fall.
    Ska du ge pappan hela vårdnaden, eller ska du adoptera bort barnet?

Adopterar du bort barnet finns risken att du ALDRIG kommer se barnet igen. Är det något du är villig att riskera? Även nu riskerar du det iofs, då du inte kämpar för att få träffa barnet utan skiter i det.
    En kopp te, tack.
  • Anonym
    elitae skrev 2012-07-02 21:39:51 följande:
    okej     hur    mycket    vill    du    ha        för det            ?
    vi kan göra en bra deal 14000 plus min kärlek (-: lät konstigt va(-:
  • koalabjörn

Du ringer till socialförvaltningen eller familjerätten i din kommun och säger att du funderar på att adoptera bort ditt barn.

De hjälper dig att få träffa en handläggare som du kan diskutera detta vidare med.

Lycka till, hur det än blir!

{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden adoptera bort