• Anonym

adoptera bort

funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman ,då jag inte känner mig som mamma till barnet på samma sätt och har ingen kontakt alls . hon har det bra hos dom o vet att hon kommer fortsätta ha det och hon tycker om sin styvmamma och det är bra  .det kanske låter konstigt visst gör det ont djävligt ont , men det gör lika ont att inte ha någonting tills på så länge , hur går man till väga . jag har inte riktigt bestämt mig än ,det skulle va till deras fördel och till min . inget illa menat till vare sig dom eller mig. e det någon med erfarenhet av detta vad e för och nackdelar med det.

• Svar på tråden adoptera bort
  • Grätchen
    Lisa med barn skrev 2012-07-02 22:00:06 följande:

Föreslår att du läser TS alla inlägg och motiverar var TS kärlek till hennes barn finns. Tycker bara att det är egoisk och inte helt nyktert/klart/friskt tänkande som lyser igenom.
    Jag har läst alla inlägg. Det är nog bäst att barnet stannar hos pappan tycker jag efter att ha läst Ts inlägg.
  • Anonym
    elitae skrev 2012-07-02 21:59:21 följande:
    Jag håller inte med om att bara för man adopterar bort barnet att man inte älskar barnet. Men jag undrar fortfarande om du kan ge mig ett ex på att man fortfarande älskar barnet om man gör en frivillig adoption?
    det kan va en underlättelse för  barnet , och föräldern som behöver släppa en bit i livet som ändå inte träffas o bor hos den andra .och jag kan bygga upp något nytt med kärlek o vill hon e hon välkommen .
  • elitae
    Anonym skrev 2012-07-02 22:06:10 följande:
    det kan va en underlättelse för  barnet , och föräldern som behöver släppa en bit i livet som ändå inte träffas o bor hos den andra .och jag kan bygga upp något nytt med kärlek o vill hon e hon välkommen .
    Det var inte det min fråga gällde..
  • Lisa med barn
    Grätchen skrev 2012-07-02 22:06:06 följande:
    Jag har läst alla inlägg. Det är nog bäst att barnet stannar hos pappan tycker jag efter att ha läst Ts inlägg.

Jag håller med. Hur som helst är det tragiskt när barn blir drabbade. Det blir de alltid vid skilsmässa och annan separation. Hoppas TS barn inte får alltför stora men av detta utan kan gå vidare med sin nya familj. Jag hoppas att syskonet också får en bra framtid.  
  • Anonym
    Kattdamen skrev 2012-07-02 21:59:26 följande:
    Nej, ts älskar inte sitt barn då hon inte träffat det på tre år, och adopterar bort det gladeligen för att straffa barnets pappa.

Det visar att hon inte älskar detta barn.
    men det är väl märkligt att man inte fått träffas på alla dessa år , någonstans måste man lösa upp det för det blir en börda i stället för den ena föräldern .
  • Grätchen
    Kattdamen skrev 2012-07-02 21:59:26 följande:
    Nej, ts älskar inte sitt barn då hon inte träffat det på tre år, och adopterar bort det gladeligen för att straffa barnets pappa.

Det visar att hon inte älskar detta barn.
    Detta vet vi ingenting om.

Det kan lika gärna vara en mamma som har insett sina begränsningar. Inläggen är alldeles för  "ordfattiga" för att jag ska kunna dra den slutsatsen. 
  • elitae
    Anonym skrev 2012-07-02 22:08:43 följande:
    men det är väl märkligt att man inte fått träffas på alla dessa år , någonstans måste man lösa upp det för det blir en börda i stället för den ena föräldern .
    Du får alltså inte träffa dottern ?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-02 22:08:43 följande:
    och ändå ska jag skuldbeläggas som både det ena o det andra , men jag e människa jag med . barnet har det ju inte sämre för det.
  • Lisa med barn
    Anonym skrev 2012-07-02 22:06:10 följande:

Du måste låta henne få veta att du älskar henne och det måste vara du som tar initiativ till umgånge. Jag hoppas att dddu hittar något sätt där ni kan umgås. Ett barn som blir bortstött av sin biologiskamamma kommer att få en trasig själ som vuxen. Snart är hon tonåring och då är det inte säkert att du når fram till henne.
  • Anonym
    Lisa med barn skrev 2012-07-02 22:10:54 följande:
    Du måste låta henne få veta att du älskar henne och det måste vara du som tar initiativ till umgånge. Jag hoppas att dddu hittar något sätt där ni kan umgås. Ett barn som blir bortstött av sin biologiskamamma kommer att få en trasig själ som vuxen. Snart är hon tonåring och då är det inte säkert att du når fram till henne.
    nej tack jag vill inte ha något smygandes umgänge , jag måste veta , jag har ett liv jag med eller får i alla fall.
Svar på tråden adoptera bort