• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Coccinelle

Ja on a schoolnight eller morning kanske man ska saga for jag kom inte i sang forran kl. 4 imorse. Det hander nastan aldrig under veckorna men jag kande ett stort behov av social kontakt samt att bli lite pa lyran, det ar harligt ibland!

Men nu skulle jag helst av allt vilja krypa ner i sangen zzzzzzzzzzzzzzzz Kom tillbaka fran lunch for en stund sedan, at ben & jerry's till dessert och hur gott var det! Perfekt bakis lunch!

Munter, du far mig att tanka pa Nalle Puh av nagon konstig anledning, gar dar och poar och filosoferar for dig sjalv! Inte vet jag men i mitt huvud sa gor du det

wohoooooooooooooooooooooooooooo

• Muntra hundägaren

Men hur kan du både ta långlunch och komma sent till jobbet Cocci. Här i Svergie hade nog chefen harklat sig lite lätt och kanske undrat om man hade alkoholproblem...

Jag är nog en Puh faktiskt. Går och småsjunger för mig själv och kan skratta högt och ljudligt om jag går själv just för att jag kom att tänka på något oerhört roligt. Munter =en liten sund knäppis

• Coccinelle

1,5 H lunchade vi bara. Nej har tittar ingen snett for sant, inte i reklambranschen Dessutom sa ar jag "cadre" och jobbar nar jag vill och min chef vet att jag jobbar kvallar och helger nar det behovs sa nemas problemas!

jag vet inte vad "cadre" ar pa svenska? Det ar en arbetsstaty har som jag inte tror finns hemma men ar ej saker.

• Rally

Arbetsstaty? Eller Arbetsstatus? Flex? Min svärfar har något som kallas "förtroendetid", dvs ingen stämpelklocka eller redovisning, utan han ska jobba sina timmar/göra sitt jobb (varesig det är hemma, på landet, på flyget etc.) och det har han fått förtroendet att sköta själv.

• Muntra hundägaren

Så hade jag det på mitt jobb sist more or less - det blir ju så om man jobbar i prjekt. En skitliten detalj kan ta flera timmar att göra medan annat går på två röda - så länge projektet gick i hamn fick jag jobba hur lite jag ville - det vill säga slita som en hund.

Hur mår gravade Rallypallymonstermoster idag då?

• Rally

Har just köpt en Kesella där datumet har gått ut. Vad sysslar min butik med? Ska nu marschera iväg och skälla (är vänlig, men sträng först). Ibland när jag ska klaga i butiker så får jag den där minen som min sambo har döpt till "herregud-vad-folk-är-dumma-i-huvudet-minen". Den enda som han vet är värre i såna lägen är hans mamma (fast hans farmor går inte heller av för hackor där!).

Det som gör mig ännu mer irriterad är just att jag köpte en ny burk idag för att den gamla redan hade gått ut, trots att jag tyckte att jag köpte den alldeles häromdagen (tyvärr inget kvitto kvar där). Jag misstänker alltså ett systemfel någonstans! MORR!

• Muntra hundägaren

På dem Rally! Får du ingen nu burk tycker jag att du ska öppna kesellaburken och hälla ut den i någons hår - alternativt inanför byxorna eller skjortan . ´Är man dum (dvs säljer gammal kesella) får man lida

• Rally

Jo, har haft den där molande värken ett bra tag, men när jag var ute och gick så blev det hastigt mycket värre när jag tog några väl ivriga steg, så jag var tvungen att gå in i en inredningsaffär och strosa runt lite försiktigt så att det släppte. Nu känns det inte så mycket alls, och därför nojjar jag lite. Å andra sidan sa BM att jag inte kunde göra så mycket till eller från vad gäller att få fröet att stanna kvar. Så jag antar att jag bara ska fortsätta att promenera, fast kanske inte lika raskt.

Förresten... är soltorkade tomater ok, om man köper dem i en burk och inte över disk eller i lösvikt? Och getosten (nu börjas det) är den ok, om den gratineras i ugn i 200 grader i 15 minuter? Visst borde en centimetertjock skiva bli som pastöriserad då? Vet nån?

• Rally
    Kesellan ordnar sig nog ändå! Det är jag säker på.

Ska på jobbintervju på onsdag förresten! (som 5 av 200 sökande) Hoppet finns!
Svar på tråden Midsommargänget III