• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Tant T

Jag vill oxå, men jag ska peka med hela handen och dirigera flyttgubbar!

• OZgirl

Toca - konstatera att trimester 2 hägrar! Snart!

Tanten, jag kan inte annat än tänka mig att du regerar på att peka med hela handen! Inte skulle du väl låta nån flyttgubbe bossa dig?!

Har varit och blivit justerad i nacken idag igen - underbart! Han har så varma stora händer, världsabäst! Kan nog snylta till mig ytterligare 5 behandlingstillfällen.

Den nyfödda amerikanskan enl tidigare länk kan man väl konstatera att - de är amerikaner! Man kanske kan droga de små lite så de ligger som man vill och ligger still?
    Däremot anser jag att bakgrunden på de flesta bilderna (finns det bara en fotograf i Ume?) är helt kass för internetbruk. Eller är det bara jag som får grå oformliga cirklar bakom varje par?

• Tant T

Ja eller hur Ozzy?!! Jag är som gjord för det, fattar inte varför jag sitter här på en stol och vänder papper när jag kunde jobba på flyttfirma och peka hela dagarna!!

Är det en kiropraktor du går hos, Ozzy, eller är det nån annan slags handpåläggare?

• toca

Ja, det spelar ju ingen roll! Dagar, veckor, kalendermandad, graviditetsmanad och trimester... Den kommer när den kommer ända!

• OZgirl

Tanten, jag går hos en sjukgymnast som har utbildning inom OMT (ortopedisk manuell terapi). Han kan knäcka som en kiropraktor gör men han är bättre på att bedöma även mjukdelarna, inte bara skelettet. Min snubbe är dessutom så ödmjuk att han inte känner att han måste manipulera om kroppen inte fixar det, utan han kan då välja att bara massera upp lite spända muskler. Favorit!
    Och du - man kan peka med hela handen på många ställen! Det är ju det jag gör hela dagarna!

Men vad jag definitivt har lärt mig är att ett gott skratt förlänger livet - så håll till godo!

• Tant T

Guud vad underbart, det där var precis vad jag behövde Ozzy!! Nu står kollegorna här och hänger och undrar vad jag garvar så vansinnigt åt på arbetstid!

Svar på tråden Midsommargänget III