• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Timisen

Sååå...en av oss gravid o en är åldersdement...?

• Coccinelle

Jag minns Tocas mohippa noja

Surfer det hjalper inte at sova med ett oga, de lurar en anda! Jag var lika bombsaker som du ar idag att inget skulle hande nar jag kom hem fran Paris men ack sa lurad man blev!

Har ar forresten en till som har stadning pa programmet idag och bakade gjorde jag igar kvall. Morotskaka och brod.

• Coccinelle

Jag alskar att baka, en hemlig drom ar att designa egna bakverk till speciella evenemang. Tank att skulptera i choklad! Man kanske ska anmala sig till en kurs pa skoj.

Vi har moblerat om, bytt plats med matrum och vardagsrum och det blev bra men det behovs fixas lite kanner jag men vet inte riktigt hur. Sant dar ska alltid ligga och mogna ett tag innan man kommer till skott.

• Timisen

Chokladskulptur...t o m jag som är en chokladälskare av rang tycker jag det låter lite mycket..

• Timisen

Fy faan för att vara utan sjukförsäkring o förmögenhet i usa, sjukhusen tar 5dubbelt så mkt av oförsäkrade (jfrt m vad de debiterar försäkringsbolag) som inte är tillräckligt fattiga för socialhjälp...
    ...och i israel tvingades en nyförlöst kvinna av arabiskt ursprung lämna en av sina nyfödda bebisar i pant på bb för att säkra räkningen på 17000...det tog 2 månader o en vädjan till justitiedepartementet innan hon fick tillbaka sin bebis...

• Anemone

Har kommer en morgontrott halsning fran San José. Jag sitter pa hotellets kontor med en kopp kaffe och vantar pa att fa frukost med papaya, bonor och stekt banan. Det ar svensk sommartemperatur har uppe i bergen men nere vid kusten dit vi ska idag sa blir det nog rejalt svettigt. Annu sa lange har det mest varit business och nojen och bara lite skog och vaxter sa jag ser fram emot att fa komma ut i busken. Och sa langtar jag till beachen forstas. Jag hinner inte lasa ikapp nu men tittar in igen om en dryg vecka nar jag ar hemma igen. Hoppas att allt ar bra med mina sota cyber chicks!

• Surfergirl

Förmodligen förvirrad och senildement, men jag minns HG:s möhippa och Tocas bröllopssnack med svärisarna, men jag minns inte Tocas möhippa, så jag kan kanske ha kommit in efter möhippan men före bröllopet...? I början av maj tror jag det kan ha varit.

Ska du komma ut i busken Anemone?!? Det lät ju nästan lite kinky. Annars lät det jääädrigt gött där du är nu.

• Timisen

Jag har ätit chips, choklad, bullar och okej då lite pasta med pesto o pinjenötter. Precis då slår jag på tv:n o vad går i repris? Jo, du är vad du äter...

Jag är en chipschokobulle!

• Coccinelle

Later som du har det mysigt Anemone Ha det sa trevligt i buskarna!

Sitter och funderar pa hur jag ska gora med mina resterande semesterdagar som maste tas ut innan maj. Jag har sex dagar kvar men ingenstans att aka och det ar ju inte sa kul att ha semester hemma en vecka helt sjalv. Funderar pa om jag inte ska sprida ut dem och ha langhelger hela varen Varje torsdag sa blir det helg!

• Coccinelle

I sa fall sa ar jag en vitlok Ska pa middag ikvall och jag kanner att jag stinker vitlok, persilja tar bort det har jag for mig.
    Lagade en fisk/gronsakssoppa igar och det blev myyyyycket vitlok men gott var det!

Svar på tråden Midsommargänget III