• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Rally

Cocci 1 - jotack, jag mår rätt bra, fast har ömma (större) bröst och så har jag nästan konstant mensvärk, fast om den är borta eller svagare en kort stund blir jag orolig, inga blödningar än så länge

Cocci 2 - makroner säger man på norska, det får man lära sig om man läser Ibsen (Et dukkehjem), på svenska skulle jag säga biskvier (bilden du visar och din beskrivning liknar väldigt mycket våra svenska chokladbiskvier

• OZgirl

Men Elin! Du har ju nåt i maggen som gör att du blir fetare och fetare!

• OZgirl

Jag fick inte jobbet jag inte hade sökt utan de ville ha nån med mer erfarenhet istället. Fast jag nog inte hade tagit det så suger ett sånt besked!

• ElinPeelin

vicka bajskorvar OZ! skicka en cyberfis till dom!

Rally, det är inget att oroa sig för med mensvärkar, för det har man lite då o då. Jag har det fortfarande regält ibland. Det är väl livmodern som växer o stretar.

När jag var i england för nåt år sedan så pratade tjejerna där om hur dom bantade. Dom tog amfetamin några veckor, sen hade dom gått ner sina 10kg!

• Coccinelle

OK, inget illamaende alltsa, vad skont! Fast det kanske ar for tidigt for det?

• OZgirl

Och jag har ett brottarrecept på makroner hemma! De är asagoda säger kollegan vars recept det är, men det är fasen långt (typ mer än en A4) och rätt mekkigt.

Ska ge mig på Tocas biscotti idag - är det svårt? Jag har varmluftsugn. Ska man rosta dem i 50 eller 100 grader då? Hur gör ni?

• Rally

Vad du INTE ska göra OZ, det är att ha för mycket mjöl i. Följ receptet! Försök att ha is i magen och lite mjöl på händerna när du ska forma till längderna. Mina skorpor blev som betong!

• OZgirl

Cyberfis på väg till de små pruttarna Elin! Bra initiativ

• Coccinelle

Jag tror att jag kor pa amfetamin ocksa, verkar enkelt och bra!

Svar på tråden Midsommargänget III