• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Anemone

Jag känner mig trött trots min käcka näverhatt, nya hårfärg och Flodisens glada kolikock. Dags att gå och dra en gammal grävlingsfäll över sig...

• ElinPeelin

Tant, såklart du ska testa sjukskrivning till 20% om du känner att du behöver det! Du har ju foglossning och ischias, så jag tror nog att du får igenom det!
    Har bekantas bekanta som blivit sjukskrivna 100% efter månad 5, utan krämpor.

• Rally

Hej kollikock! Bortsett från att jag känner mig lika glåmig, dammig och vinterless som alla andra så mår jag bra. Jag antar att det snarare var gravstatus som Elin och Mulle var ute efter. Jätteömma bröst (och STORA!), molvärk och lite trög i magen och enormt törstig trots att jag dricker som en flodhäst. Inget illamående än så länge (tror inte att mamma mådde illa när hon väntade mig). En liten känsla av overklighet smyger sig på då och då. Dock är det ju så att jag har en bild på ett positivt gravtest, sambon har sett det på riktigt han med och sedan dess har jag inte fått mens. Har dock blivit lite nojjig över att jag ska börja att småblöda och har övergått till ljusa trosor istället för svarta. Bölade igår hejdlöst när jag läste förlossningsberättelser i På smällen. Det blev jag lite förvånad över. Det kom så plötsligt. Annars inget särskilt. Hade tänkt att ligga lite lågt med att prata om det hemma för att inte skrämma sambon, men vi har ändå kommit in på det varje dag. Mest han faktiskt, och det är ju roligt. Hans huvudoro rör om vi får in en barnvagn i bilen, fast sanningen är att han hemskt gärna vill att vi ska byta bil och nu tror att han har fått en ursäkt för det. (Klart att barnvagnen går in!) Arbetsnamnet just nu är lilla grodan.

• ElinPeelin

Själv känner jag mig låg och nere idag. Är jättetrött. Fick inte behålla min skål med mjölk o flingor igår, så jag fick inte i mig så mkt mat igår. Kan vara därför jag känner mig håglös?
    Vädret gör ju inte saken bättre heller...

Urk burk

• Anemone

Här kommer dagens fråga: Vem blir först med nr 2? Vad tror ni?

Ni som klämt ur er ettan, har ni börjat fundera på att producera fler guldklimpar? Någon som tänker försöka fixa en STOOR familj?

• Rally

Roligt att höra att Flodisens man har börjat att fundera lite. Heja! Kör på! Utnyttja de positiva vindar som blåser!

• Anemone

En reptil som väntar en groda. Mycket ska man höra... Skönta att höra att du mår bra i alla fall Rally!

• Rally

Trist att du ska vara en sån kräkis Elin! Att det aldrig ger sig! Kram!

Jag tror att CM eller HG blir först med nummer två.

• Rally

Hur mår du själv då Mulle? Bortsett från ovan nämnda trötthet...

• Anemone

Jo tack Rally. Jag åkte på en sjuhelvetes hostsjuka på resan. 39° feber i ett par dagar. Det har inte släppt riktigt, även om febern är borta. Annars är det bara att jobba järnet som gäller eftersom jag bara har två månader kvar här och rätt mycket att slutföra.

Om du är helt uttråkad någon dag och har lust att besöka lunchrestaurangen på ett visst stort museum så vore det superkul att ses! Annars kan jag förstås fara mot staden.

Svar på tråden Midsommargänget III