• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Anemone

Nej, inte kräksjukan Flodisen! Det blir man inte glad av. Sluta kräkas!

När jag kom hem idag hade jag fått resultatet från mitt cellprov som jag gjorde för några veckor sedan. Det var normalt. Phu! Ibland kan jag få en känsla av att turen plötsligt ska vara slut och att det ska börja hända dåliga grejer. Man har det så oförskämt bra liksom. Men den dagen var alltså inte idag. Tack för det!

• ElinPeelin

eeehhhh Flodis...

du kanske är gravad ändå???

• ElinPeelin

åh va skönt Anemone, jag är alltid orolig och rädd inför prov svar.

Är jättetrött, så jag ska äta lite flingor o mjölk och lägga mig i soffan. Bad kan verkligen vara utmattande.

• Flodisen

kanske masn skulle ta och uppgradera. Alla andra verkar ju ha gjort det. Man vill ju inte hamna på efterkälken.

• Anemone

Så Elin har flåsat klart i sitt badkar...

• Flodisen

Så där. Då var man samma flodis i ny omgivning.

Om man sökte vänner i olika former så kom samma personer upp hela tid. Där stod det att jag var både gravid och pappa

• OZgirl

Jag tror att Flodisen är gravad! Jag tror att Flodisen är gravad!

Har varit en god hemmafru och lagat middag åt min svåger och sen har jag bakat kakor också. Käckt värre! Men trevligt, vi pratade en hel del vid middagen om massa olika saker. Mannen jobbar i natt, så han är inte hemma och kan ta en del av tolkandet och vara med i diskussionen. Imårn ska vi ut och äta (på samma resto som den stora fabmiddagen var) och min syrra henkar på då. Spännande!

• Flodisen

kollikock! hälsar man på Anemone i denna skepnad om jag minns rätt?!

Jag kan inte sova och det bliv inte bättre av att jag var hungrig. Nu har jag dock ätit en smörgås. Jag tänkte att ni är säkert intresserade av mitt intag av nattliga smörgåsar.

• Tant T

Hellö tjatmostrar! Lägg av att babbla så mycket, det tar sån tid att läsa ikapp!!

Åh, Anemone har blivit Mulle!! Jag gick aldrig i Mulleskolan, vet inte varför... kanske var min skräck för myror och småkryp en del i det hela!

Vaffals?! Kan du vara gravad Flodisen?! Kan det ha varit nåt annat det som kom förra veckan? Och nattmacka!! Snacka om symptom!!

Fy fasiken vad jag är trött, de här mornarna och dagarna are killing me! Om man skulle gå ned och jobba 80%, hur mycket förlorar man egentligen då, dels rent ekonomiskt (jag menar, är det nåt extra avdrag på lönen förutom de 20%?) och dels vad gäller antal semesterdagar, FP-dagar osv.? Nån som vet? Sjukskrivning är ju ingen idé, det lär ju inte gå igenom, och först om 2 veckor får jag börja ta av FP-dagarna. Och får man plocka en dag i veckan av FP-dagarna och jobba övriga dagar? Det borde ju vara ok från FK (eller?) men kan arbetsgivaren sätta käppar i hjulet? Många frågor är det idag...

Svar på tråden Midsommargänget III