• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Rally

Aha! En ny utmaning för min nya stegräknare! Klart att jag kan komma tassande för en lunch. Den här veckan kan jag onsdag, torsdag, fredag.

• Tant T

Höhö Rally, du är ju supergravad ju! Det är bara såå kul!!

Elin, om jag (eller BM) kontaktar läkare nu och lyckas få igenom en sjukskrivning där så lär det inte komma ett beslut från FK förrän snyltarn börjat högstadiet! Så nu funderar jag iaf på om jag ska ta ut några av de få semesterdagar som jag kommer att skrapa ihop under de veckor som är kvar att jobba och lägga en semesterdag denna vecka och en nästa vecka för att därefter plocka ut FP en dag i veckan (med 1/4 ersättning eller nåt)... Eller förlorar man mucho på att göra så? Om man nu får göra så...

För vår del är jag tveksam till att det blir nån mer skruddelutt efter den som än så länge ligger därinne och snyltäter... Men det får man väl se senare...

• Anemone

Det är halt Rally. Ta det försiktigt! Jag kan vilken av dagarna som helst. Vid tolv. Numera är det ju gratis inträde på museet men jag vet faktiskt inte om det finns några kul utställningar just nu.

Det är bara att välja:
    Onsdag
    Kycklingwok med nudlar och grönsaker
    Fiskgratäng med paprika och zucchini
    Paj med blandsvamp och purjolök
    Torsdag
    Ärtsoppa med fläsk samt pannkakor med sylt o grädde
    Lammfärsbiff med fetaost och timjansky
    Stekt fiskfilet med citrusremoulad
    Potatis och spenatsoppa samt pannkakor med sylt o grädde
    Fredag
    Wienerschnitzel med rödvinssås
    Lax med citron och chipotleglaze
    Crepes med sparrisstuvning

• Coccinelle

Hello girls!

Sitter har i soffan och ska forsoka jobba men min rygg kommer nog att protestera snart pga den ojobbvanliga stallningen. Ethernetkabeln ar for kort for att jag ska kunna stalla datorn pa bordet i andra rummet.
    Tyckte det var bast att undvika Paris idag, det kommer nog att bli ratt kaotiskt med alla strejker och manga pendeltag ar installda sa det lar ta tid at ta sig in ocksa.

Plupp var bra men Mulle ar minst lika bra. Heja Anemone!

• HååGe

Nummer två???? Jag förknippar fortfarande "nummer 2" med att göra det "stora" på toa...
    Jag är inte beredd att ha två barn ännu! Hjäääälp! Fast frågan är om man skall maxa barnaåren och liksom komprimera barntiden så mycket det går nu när man ändå är på gång (och riskera att det blir dubbelt så jobbigt) eller om man skall låta den första växa upp litegrann och bli lite mer självgående innan man sänker sitt skepp igen och blir slav i blöjträsket?!?? Karriärmässigt är det nog smart att vänta lite, fast jag lär ju inte bli yngre och fräschare... Ja, inte är det lätt, men nu skall spiralen in så vi ligger nog lågt ett tag till. Vore kul att få tillbaka en kropp i hyfsad form, återgå till ett bättre sexliv och så vidare innan man så att säga "går ner sig" igen.

Men visst, jag kanske blir först?? Jag tyckte att det var den häftigaste resan jag gjort, att vara gravid, så det blir jag otroligt gärna igen faktiskt.

Maken skall på anställningsintervju i Stockholm på torsdag så vi kanske flyttar upp snart.
    ...tror inte det egentligen, han skall bara kolla marknaden lite. Man vet aldrig.

• ElinPeelin

jag tror CM kommer bli först med barn nr 2. Tror att hon kan vara gravad redan nu

Nu är det lunch dax, blir broccoli, potatis och skinksås.

• Anemone

CM för fan! Du får väl åtminstone vänta in oss eftersläntrare!

• ElinPeelin

köpt en Toblerone...

och lite nyttigare saker såsom äpplen och apelsiner. Får se om jag blir nå piggare?

• Tant T

Jag har sen lunchen så satans ont i magen, känns som typ magknip fast över hela magen och ut på vänster sida! Har ringt både BM och förlossning för att förvissa mig om att det inte kan vara nåt med mini och de säger avvakta... Om det är magknip ger det med sig efter ett par timmar (det har hållt i sig 2 1/2 timme och kommer lite i skov) och annars ska jag ringa förlossningen igen! Sånt här är ju toppen när man befinner sig 11 mil och 1 1/2 timmes väg hemifrån!! Och orolig och nojig blir man... fast jag känner att snyltarn rör sig därinne och det är ju ett gott tecken! Men ont som fan gör det likväl och jag fasar för tågresan hem... Och en skvätt har man hunnit gråtit oxå, både av smärta och oro! Skit oxå...
    Nån som har en teori?

Svar på tråden Midsommargänget III