• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Tant T

Hej sötnosar!! *puss*
    Har äntligen lyckats sparka igång 56 K modemet och har nu läst ikapp här med en snigels hastighet!
    Jag mår bra nu, magsmärtorna gav sig igår kväll. Jag ringde förlossningen i Uppsala efter 2 timmars smärta och hon frågade och frågade och rådgjorde med läkare men bad mig avvakta nån timme till och återkomma om det inte gett med sig. Smärtan förflyttade sig sen ut mot vänster sida och vänster del av ryggen för att sen klinga av efter lite sömn i soffan hemma så min egen lilla teori (eftersom ingen annan passade! ) är att det var mini som bestämde sig för att flytta och lägga sig och trycka på valda delar av mitt innanmäte (som kanske oxå genererade en viss grad av sammandragningar?)! Idag tar jag det lugnt och magen beter sig lite annorlunda än tidigare, den är hård högre upp än tidigare och mer hela magen men ingenting som gör direkt ont.
    Nu ska jag gå nån annanstans och kolla...
    Bye for now!

• OZgirl

Hörru Tanten, när ska du till BM nästa gång? Hon kanske kan känna/kolla/ULa om snyltarn har ändrat position?

• bebbe2005

tjenixen! Fick tag pa toca! hon har dunderförkylning, men annars mar hon bra! Maken stal laptopen ifran henne och for utomlands pa resa, sa hon kan inte logga in sig - men han är förhoppningsvis snart tebaks igen! Hon gläder sig i alla fall över att vi saknar henne och hälsar!!!

• Pricken i ny tappning

Hej! Trist att höra att du har haft ont i magen Tanten. Men läste ju nu att det är bättre. Har också haft massor att göra på jobbet idag och inte riktigt hunnit med att prata med er. Har bara skummat igenom de sista sidorna dessutom.

Elin - luta dig tillbaka i soffan med en DJUP tallrik som du placerar på magen. Funkar bra för mig! Kan inte sitta framåtlutad längre. Åtminstone inte i soffan...

Vad har Timis för roliga nyheter? Nyfiken!

Kul att läsa att Rallys graviditet börjar visa symtom Vänta bara.... snart är du lika tjock som jag!

Var hos BM i morse och nu har miniPricken vänt på sig och ligger med huvudet neråt, även om den är rörlig. Alla värden var kanon och man vaggar vidare, så att säga. Mår fortfarande superbra även om jag nu börjar känna mig STOR. Har börjat få lite problem med att plocka upp tappade grejer från golvet och tyvärr så lägger jag en hel del på stora hyllan av misstag.... Har sedan förra veckan känt av lite i innanlåren och enligt BM så är det bäckenet som ger sig till känna. Tror att det kom i samma veva som miniPricken vände på sig. Well, well. Jag mår super ialla fall och vi börjar komma iordning hemma. Kanske en fika i casa Pricken framåt våren?

Jetzt - hemgång!

• Anemone

Schyst att höra Toca inte råkat ut för något värre än en förkylning och en försvunnen dator!

Skönt att allt ser bra ut Pricken! Hoppas det fortsätter så.

Själv har jag legat i sängen idag och försökt bli av med min envetna hosta. Jag mår bra i övrigt men hostan är enormt tröttande. Vi ska få besök i kväll så jag har precis tagit ut en chokladkaka ur ugnen. Doftar ljuvligt! Annars bjuds det på Munters morotssoppa ikväll. Mums mums!

• Rally

Se till att bli frisk till morgondagens lunch Anemone!

(och detsamma gäller förstås Toca. även om hon kanske inte kommer till det just nu regniga norden för en lunch)

• ElinPeelin

åh va skönt att det är bra med Toca och Tant, snart är det obligatorisk inloggning här varje dag som gäller för gravade, så vi slipper vara såhär oroliga!

Lillpricken har lagt sig till rätta för födsel alltså! Herregud va spännande!
    Hur känns det i gamla/nya lägenheten? Har ni fått er vagn?
    Vi har inte beställt någon ännu, men vi ska göra det snart. Men jag funderar på att åka o kolla på bilen vi tänkt byta till först.

Ätit stuvade makaroner och falukorv, och det var hemskt gott! Ibland glömmer man bort dom enkla husmanskosträtterna....

• Anemone

Timisen - har inte du ifrågasatt hur man kan veta när ÄL kommer att äga rum utifrån ett test man gör en gång per dygn? Man vet ju inte när hormonstegringen började, för 5 min eller 23 timmar sedan. Hittade lite info:

The presence of increased amounts of LH in your urine usually means that you will ovulate within 12?24 hours but this can vary slightly depending on your own hormonal profile. LH is not released all at once, but rather it rises and falls for about 24?48 hours. The LH rise usually begins in the early morning while you are sleeping and it takes 4?6 hours for it to appear in your urine after that. For this reason, first morning urine may not give the best result. Testing mid?day is usually recommended.

Det låter ju som om man oftast skulle få utslag 3/4 dygn efter att ökningen började. Alltså - när man får utslag på stickan ska man helst redan ha börjat pippa som en galning!

Svar på tråden Midsommargänget III