• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Timisen

Haha...retas på du, jag har fem småsyskon så du får svårt att komma med nåt nytt dock

Och när du har retats klart vill jag gärna att herr cocci skriver ngt på franska...döläckert...även om han skriver att vi är gamla sagghaggor!!

• flinx

Har fyra syskon - är oxå rätt svår-retad!

"Waiting for my chikling to gosa with mig" Underbar kommentar!

Håller med Surfer om Cliniques sheer stay-matte puder. Är numera en produkt som jag har en av hemma och en på jobbet för att inte behöva ha en med sig!

Svärisarna och maken lagar mat i köket! Jag har bara dukat! Bra arbetsfördelning va!?

• flinx

Apropå chikling... Har nån hört låten Alexander Kyckling (mästare på cykling ) på radio? Har hört den och sjunger den nu för Lill-Flinxen! Skön trudelutt! Vill ha den som mp3!

• Timisen

Cocci lilla kickling var är du?

Och just det apropå hy o smink o fiderullan faderitto;
    Tack vare mammas gener har jag haft en bra hy o lite rynkor. Skiter i dem som kommer nu oxå ur rent estetsikt perspektiv - jag brukar ändå få karlarna i säng med humor o charm

Men jag har på riktigt o galet allvar börjat koppla ihop åldrandetecken på min utsida med mina odds vad det gäller insidan...begynnande kropsparanoja pga graverikamp o fl i kombination=erat fel!

Och flinxis o flodis, jag hade samma ldb-lotion över kropp o fejs ända in i 30årsåldern!!! Det är som att få spinkisar att sporta - de tror att de inte behöver eftersom de inte har ngt fläsk att hoppa bort...så har jag varit ang hyn; inga finnar, knappt ngr rynkor = slö. Sminkar mig gör jag kanske 1-2 ggr/ vecka, för det mesta har jag bara en dagkräm. Men jag har i princip aldrig somnat m smink...oavsett fyllegrad...o mkt sällan solat solarium o aldrig solat ute utan solskydd.

Jag vet idag att det viktigaste för min hy är; inte stressa, sova minst 8 tim/dygn, dricka vatten o äta bra...inte för mkt dåligt socker. MEN...om man stressar o missköter sig DÅ är krämerna grejen! De gör skillnaden och är räddar en fr att alldeles få slag i spegeln o ju äldre/sämre gener/sämre leverne desto bättre tror jag man måste man bli på smink.

• Timisen

Vad är bra m just det pudret? Jämn yta? Matt yta? Dämpar rodnad? Vad har ni under? Färgad dagkräm? Snorkråkor blandat med varm filmjölk?

• Coccinelle

Jaaaaaaaa har ar jag

Hahahahahaa snorkrakor med filmjolk ar nytt! Fast spermier ska vara bast for hyn och det tror jag pa men jag har aldrig testat, man kanske skulle gora en spemmask 1 gang i veckan och stay forever young!

• flinx

snorkråkor med _yoghurt_!

Pudret ger matt yta. Jag kör lite clinique underlagskräm (Clinique Superbalanced) (om jag ska fixa med smink) runt ögon alt YSL Touche Eclat som jag nämnde sist. Är jag blek tycker jag att Apotekets tonade hudkräm är super. En klick på vardera kind så ser man genast piffigare ut. Sen lite clinique puder!

Somnar alltför ofta med smink. Ska sluta med det. Fast nu blir sminkade tillfällen allt sällsyntare! Lillflinxen bryr sig liksom inte.

• toca

Timisen, du är för söt! Skulle DU ha aldersnoja?? Tjejen som räknar dagarna till 40-arsdagen när hon knappt blast ut det 36;e ljuset pa tartan.... Och som dessutom har en yngre underdel/innerdel än ytterdel!

Som inlägg i krämdebatten använder jag hela serien i princip fran Kerstin Florian som man kan köpa pa Hagabadet och ehhh.... motsvarigheten i Stockholm. Framförallt Nerolioljan är underbar!!
    Och Barbie sminkar sig naturligtvis VARJE dag, även om hon bara är hemma för sig själv.

• Coccinelle

A une valeur calorique faible et permettrait de faire maigrir car le sperme et ses composantes chimiques possèderaient un effet amaigrissant. D?après une étude d?Hambourg « les femmes avalant la semence des hommes maigrissent jusqu?à deux fois plus vite que les autres ».
    - Donne de l?éclat à la peau en stimulant la production de collagène et rend donc la peau plus résistante au vieillissement.
    - Stimule les défenses immunitaires et ralenti le vieillissement.
    - Permet l?équilibre des hormones féminines et protège efficacement des cancers de type hormonal. Une étude réalisée en Californie du Sud démontre que la fellation réalisée 2 fois par semaine diminuerait le risque du cancer du sein de 40 %.

Jaha man blir tydligen smal av det ocksa, och far starkare immunforsvar ocksa fordrojer det aldrandet.

I Nip Tuck kom de upp med det som affarsidé, att salja sad pa burk. det kommer nog ut pa marknaden pa riktigt snart.

Svar på tråden Midsommargänget III