• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Timisen

Japp!

...och nu ska jag sluta sagga o städa upp lite i dynghögen aka gräsänkahemmet

• Tant T

Jag hoppas det är Flinxan som skämtar med oss aprilo!!
    Men det känns ju bra att det inte bara är hos mig som det har k*kat ur!
    Nu ska jag gå och leta efter lunch i kylskåpet, ikväll ska jag o mamsen gå på opera, "Carmen", och innan, på seneftermiddagen, ska vi käka ute! Det är inte ofta vi gör sånt ihop! Hoppas snyltarn, min mage och rygg håller sig i schack bara...

• HååGe

Göteborgare med skallig (nästan) bebis här!!!

Nu har jag varit ute och sprungit!!!!! Eller tja, så där jättemycket löpning blev det ju inte. Jag hade nog orkat hela min runda om det inte varit för att jag blev så nödig på vägen så jag fick ibland stanna och gå lite. Gjorde sedan 30 situps och 20 armhävningar (på knäna). Nu känns det så otroligt skönt. Vore sjysst om man hann göra detta iallafall två gånger per vecka. Det kan man väl bara drömma om.
    Nu har vi fått nys om en stuga på Tjörn som vi kanske hyr i sommar. Lite dyr, men den ligger precis vid havet!!

Igår var min son för första gången på Ikea. Han belv så överstimulerad av allt så han kunde inte sova. Han sov överhuvudtaget inte middag igår så idag sover han heeeela tiden. Vi hade sedan mormor här som barnvakt och var ute och tog en öl. Häääärligt!

• ElinPeelin

japp, kärringar är vi allihopa!

åH va skönt det låter HG, här är det jätteblå himmel så jag ska klä på mig och ta mig ut en sväng (men inte springa )
    Rensade/städade på vindsförrådet o fick bort en kasse med skräp i alla fall. Hittade vårt gamla täcke där som jag skall byta till.

Känner lite symptomer av urinvägsinfektion idag. Ska dricka massor och se om det försvinner.

Kanske tar en sväng till IKEA i eftermiddag innan jag ska hämta upp sambon. Skönast att gå där ensam.

• Timisen

Mja städning blev det kanske inte så mkt hittills...mest hårtvätt o föning och telefonprat.

Ja visst är det skönt med träning?! Och gå ut o springa är nog optimalt, det enda jag kan jämföra rent genomkörarmässigt är 75 minuter yoga. Körde det häromdagen o det var som vanligt så jobbigt att jag tvingade mig att inte kolla på vägguret för då blir vissa positioner outhärdliga. Fattade redan första gången på hennes yoga att det skulle bli tufft - hon ser ut som smidig o muskulös boxare och då snackar vi inte bantamvikt Mycket planka o sjunka sakta mot golvet o stanna halvvägs ner...jiiisus...
    Har träningsvärk i hela kroppen dagarna efter.

Mini, kan du rek en bra natt o dagkräm till ansiktet? Funderar att köpa nåt billigt på apoteket bara för att jag är besviken på annars superbra clarinsprodukterna. (deras askungekräm är fortf otrolig). Det snackas ju så mkt om att många andra dyra märken anv samma billiga shit som i systerföretagens billiga prod. Och jag det var länge sen jag hittade en bra kräm...tror hyn har ändrats... Har nog en ganska vanlig blandhy dvs torra partier, ibland blank t-zon, sällan finnar men lite synliga ryyyynkoooor...

• Minitina71

Hmmm... Bra kräm... Ja, jag använder just nu Clinique, men annars är Diors "iod" bra för min blandhy tycker jag. Och inte riktigt lika dyr som många av de andra märkena. (Vet inte var Clarins ligger prismässigt dock) Kräm brukar jag iofs hellre betala lite mer för och oftast inte köpa de billiga märkena (även om jag har perioder när ekonomin inte tillåter annat..) men däremot rengöring känner jag inte att jag MÅSTE ha nåt dyrt märke, där går jag efter känslan. Utom möjligtvis ansiktsvatten.
    Jag använder däremot samma kräm på natten som dagen. Men det är lite individuellt tycker jag. Ibland kan man ju känna att man behöver lite extra under natten...
    På apoteket har jag dock inte hittat nåt i krämväg som jag tycker passar min hy alls. Believe me, jag har letat!

• Timisen

Jag hade en gång en kräm som passade mig bra men inte fan kommer jag ihåg märket men det kan nog ha varit dior (ganska tjockbottnad glasburk med rosa kräm)! Inte elisabeth arden iaf de känns mest feta. Clarins ligger i samma pris som de mer kända dyra märkena skulle jag tro, men det verkar som om clarins är ett märke som säljs in till hudterapeuter (=skitsmart), ung som thermalogica.

Om ngn tycker detta är ytligt kan jag bara säga att vi löser världsproblemen

Nä men det är ett utslag av min åldersnoja som kom första gången när jag fyllde 27...fruktansvärt framtidsågren!! Nästa noja kom vid nyblivet singelskap vid 33 men då var det mer ytlig fysisk åldersnoja. Och så nu i samband med gravningskampen så tycker jag varje rynka som fördjupas visar mig att det blir tätare mellan de mögliga russinäggen...men OM mini kan rek en bra kräm så dämpas rynkorna o de fina äggen blir fler!
    Bra va?!

Svar på tråden Midsommargänget III