• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Coccinelle

Jag anvande indianpuder nar jag gick i hogstadiet, var nog mer sminkad da an nu. Undrar vad jag var for brud i tonaring, svar att placera for jag hoppade i mellan liksom. Umgicks med discobrudarna nar jag ville vara poppig, med svartrockarna nar jag ville vara djup, med punkarna nar jag ville vara radikal och med sporttjejjerna nar jag ville vara sportig Var nyfiken och ville vara med lite overallt.

• Coccinelle

Jag onskar att jag ocksa hade varit mullebrud

• Surfergirl

Oooo, har ni en knullsoffa Anemone! Ha ha, vad härligt.
    Och vad härligt med en välbyggd man!

Fliiiinx! "Alexander Kyckling, mästare i cykling.. Alexander Kyckling, han vet vad han gör..." Iiiihhhh det är ju våran favvolåt! Den kommer man åt från P3´s hemsida, från Arkiv tror jag.
    För er andra som tror vi har tappat förståndet och aldrig hört Alexander Kyckling-sången så är det en typ Gullan Bornemark- barnvisa mixad med en nyare danslåt från radioprogrammet Salva.

• Flodisen

Jag ingår helt klart i mulle och sportkategorin. I gymnasiet hade jag en släng av punk/synth, men jag passade aldrig inte riktigt in. För lite smink och för mycket naturligt blond och för lite ilska med attityd...

• Anemone

Morning gals! Nu är väskan packad och klar och det är dax att promenera till flygbussen i snöyran. Hoppas London bjuder på vårigare väder! I eftermiddag ska jag flanera i Kew Gardens och titta på vårblommor har jag tänkt. Jag lär väl inte få möjlighet att titta in här förrän på torsdag när jag är tillbaka. Ha det så bra till dess allihop!

• Muntra hundägaren

Ha det bra Anemone ! Men du snöyra - fyfan!! Hos oss är det faktiskt blå himmel, sol och fågelkvitter

Dock tror jag att tidnigsutbärarna skämtade aprillo med mig idag, trots att det är andra april - ingen tidning i brevlådan . Hatar morgnar utan tidning

• Muntra hundägaren

Vilka mysiga svärföräldrar du har Flinx . Nu menar jag inte att de är gulliga för att de lagar middagsmaten, utan för att de har med sig massor av lokala delikatesser Ni verkar verkligen ha haft en mysig lördagskväll

Surfer ! Påhittiga vänninor!! Det gäller att ta hjälp av skrock och tradition när man ska möhippa någon

Hudcremer - oj, oj, oj - har nog använt olika specialare sedan första ring! Nu använder jag Biothermes olivcreme (för torr hud). Superskön och superdryg! En burk räcker nog i två månader skulle jag tro. Rekommenderas varmt

Smink började jag med tidigt. Tyvärr var man inte så dukig i början. Kajalen hamnade långt under ögat - jag måste ju ha sett ut som ett mycket ungt fyllo , men man lärde sig ju efter ett tag. Till vardags idag använder jag lite ljus ögonskugga, svart eyeliner, maskara och lite rouge. Det räcker

Hade en tid i högstadiet/gymnasiet när jag använde ljust, nästan vitt puder, för att se så blek ut som möjligt. Röda läppar till det och mycket svart vid ögonen. Lite väl avancerat för att vara så ung kan jag tycka idag

Svar på tråden Midsommargänget III