• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Flodisen

Är FAB i limbo? eller väntar vi på att Flinx ska få tid att fixa något? eller är det bara jag som inte kan skriva och läsa nytt?

• HååGe

Skojigt det där med Surfers aprilskämt! Hahahaha!! Såna spralliga kompisar vill jag också ha. Min hippa var onekligen av det lugnare slaget, men trevlig såklart.

Jag blir helt matt av krämgrejen. Jag har just nu bara apotekets och kör med rengöringskräm och skulle aldrig ha tvål i ansiktet. Har snustorr hy och har fått sluta med cliniques "dramatically different moisturizing....." för den var inte fet nog. Sedan orkar jag inte köra ett helt dyrt paket. Man kan ju inte bara köpa en rengöring av ett märkeutan då känner jag att jag måste köpa hela rejset och det har jag ju aldrig råd med så det blir apotekets. Hur tror ni Bodyshops grejer står sig i konurrensen? Jag måste köpa ny ögonkräm (hade även här cliniques) och vet inte vad det skall bli. Maken flyger utomlands snart så han får väl kirra lite lyx till sin kvinna.
    Åldresnoja? Tja, Timisen och ni andra. Jag är kanske inte sådär urgammal, men i vår släkt (på mammas sida) blir vi rynkiga tidigt och jag har precis hur många rynkor som helst, inklusive hängande ögonlock som jag ärvt från pappa. Inte roligt! Sömn och vatten är bra, men nu känns det som om nattkrämen skall göra entré i mitt liv. Hur kommer jag att se ut som 50-åring? Som Lena Nyman (100 cigg om dan har satt några spår där)? Operation av ögonlock står på min fåfängslista.

Vad mer har avhandlats? Jag har glööömt!

• HååGe

Aha Munter! Biotherms olivkräm verkar något jag skall kika lite på!
    Jag har aldrig behövt pudra mig för att se blek ut !

Tips i dagens DN till våren och sommaren:

2005 De Bortoli Semillon Chardonnay. Bag in box. Ett absolut fyndvin enligt Bengt-Göran Kronstam. 179 bagis. "Ett högst angenämt och generöst vitvin för en mycket ringa slant. Doften är sötfruktig och inbjudande, smaken fullmatad och god i hustypisk, torr, alkoholmättad fruktstil". (nr 16446)
    En sådan box skall jag ha i stugan på Tjörn i sömmar!

• ElinPeelin

Bytte tillbax min bild, för att ni ska se att jag VISST använder dom dyraste och bästa ansikts och kroppskrämerna som finns! Mona Selitz och Lena Nyman och jag brukar FAKTISKT byta tips och trix med varann.

• ElinPeelin

Bree har läskigt fin och slät hy...

• Muntra hundägaren

Ja, Elin - du är verkligen , tillsammans med fru Selitz och fru Nyman ett bevis på att de där svindyra krämerna verkligen fungerar! Jag tycker också att det är så underbart roligt att ni får era reklamkontrakt förnyade år efter år efter år! Det är verkligen ett upprättande för alla kvinnor i alla åldrar!!

• Timisen

I något av de fallen ni räknade upp (utan att göra en hagaman o peka ut nån) är det väl en o annan drink för mkt som bidragit till åldrandet. Surfer har väl en svinbra hy förresten...eller en svinbra makeup som döljer en flammig kraterhy ...ska kolla hennes tips extra noga! Men ni missade inte min poäng va? Att jag visst är tacksam för min hy o de få rynkorna!!! Men att det handlar om att jag just nu är lite fixerad vid hur mina ägg ser ut..o jag kan ju inte ta ut o kolla på dem Och då har jag kommit på att en bra hudkräm kan vara det som behövs...akupunktur känns så 2002

Flodis, har du sett att jag skickade ett meddelande till dig? Annars får jag väl utgå från att du skiter i innehållet?!

• ElinPeelin

vi fick tidning i morse... *räcker ut tungan och retar Munter*

• Timisen

Jag fick inte heller nån tidning *tröstar munter*

Svar på tråden Midsommargänget III