• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • HååGe

Jag tror som Esther (och är ändå medicine doktor - kan ändå inget om detta just), att alla kroppens celler ju omsätts och byts ut någorlunda ofta (nåja - nästan alla). Det är väl en ständig process som kommer ut med kisset, bajset och svetten och lite sådär. 1 1/2 liter är nog inte supermycket mer än vanligt om man tänker på att det mesta i kroppen omsätts på det här sättet.
    Min grabb är sjuk! Det är jättehemskt. Han är lite snorig, men har ingen feber men är jätteledsen och kinkig och gråter när han skall äta. Nu skulle man haft den där flytande alvedonen som Esther tipsade om. Vi har bara stjärt-panodil. Har lyckats peta in en och den gav bra effekt så nu sover grabben sött. Hoppas på en lugn natt...

• HååGe

Alltså - helt hjärtskärande att inte kunna göra mer för honom!

Tips - jag tycker att sötad yoghurt typ vaniljyoghurten eller den med melonsmak är för söta. Nu har jag kommit på att man kan ringla lite honung över den naturella, magra yoghurten och har frukt i. MUMS!!! ...och inte alls lika sött då.

• ElinPeelin

hittade på nätet ang fostervattnet:

...och när det bildas nytt så tas det gamla upp av kroppen, och kommer ut som all annan vätska, som bla svett och urin ....

• HååGe

Vad var det jag sa? (och Esther). Vilka uppslagsböcker vi är!

Hur uppgraderar man till nya FL-varianten?

• OZgirl

HG, jag tror att du gör så att du går in på beta.familjeliv.se och loggar in där. Då tror jag att du får möjlighet att uppgradera till beta/nya versionen.

Nån annan som minns?

• Timisen

Alltså kan jag hoppas på att kissa bort min valk!

Snart kommer mannen hem från sin utlandstripp.

• Timisen

Startsidan ovan tryck på familjeliv beta o logga sen in som vanligt...väl.

• Timisen

Fick frågan om vilken stad som är bäst för att plugga läkarlinjen? Uppsala, Sthlm, umeå el lund?

Eh...jag får antingen fråga publiken, välja 50/50 eller ringa livlinan.

• Timisen

Jag skriver hela tiden från alfa-fl...tycker inte om den nya. Syns det om man får medd?

• OZgirl

Mannen säger Umeå! Alla dar i veckan!

Och jag ser inte att jag får alfamail från dig Timisen om jag inte går in och aktivt kollar mailboxen...

Svar på tråden Midsommargänget III