• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • toca

Tackar för tipset Rally! Tja... Fast jag mar ju inte illa egentligen, jag kräks ju bara. Skumt kanske men jag har inte det där som manga andra tycks ha att de gar och mar lite smailla hela tiden utan att det händer nagot. Det är snarare; Jag mar bra, jag mar bra, jag mar bra... NU KRÄKS JAG! Och sedan mar jag bra igen...
    Är det verkligen ingen annan än jag och Elin som kräkts alls? Inte en endast liten gang??? Dalig spridning...

• Timisen

Men jag har oxå nojjat över det! Så jag ska be att man kollar det om det blir aktuellt...
    För jag vill inte att MIN nätsysterson(?)dotter(?) - som redan föds till fult språk och långt ifrån nordisk ära o redlighet - dessutom ska ha fysiska men!;-D

• toca

Tack Timisen! Jag veeet ju egentligen att varenda gravid kvinna är förkyld nagon gang, sa hade det lett till syrebrist hade vi nog haft problem allihop. Tack!

• Rally

Toca - jag har astma, men undviker min medicin eftersom jag inte tycker att jag behöver medicinera (har aldrig fått nåt allvarligt anfall som medfört sjukhusbesök) och var till läkaren lite lagom uppskrämd av Timisens berättelse. Min läkare lugnade mig då med att man alltid har tillräcklig syrehalt i blodet om man bara undviker andningsuppehåll (astmaanfall) och RÖKNING. Just rökning är tydligen den allra vanligaste orasken till fosterskador. Rökare kan även ha problem med blodets syresättning. Kanske finns det någon faktor i den historien som vi inte känner till?

• toca
    Du är söt!
    Jag lovar att halla för öronen pa din nätsysterdet varje gang nagon använder ett fult sprak. Och jag förstar att det inte är svordomar som avses!
  • Timisen

...så kolla det! så slipper du BÅDE spy o noja!

Undrar varför jag aldrig lär mig skriva ett långt ist för 15 korta inlägg...

• toca

Ja, jag lär inte tillhöra den riskgruppen. Jag tror jag testade att tjuvröka tre ganger när jag var i tonaren och det känns ganska preskriberat nu. Fast kanske den där marijuanarökningen i en yurta i Kirgistan har satt sina spar!

• Timisen

Konstigt läkarsvar rally! Min kompis mamma (nästan 80 år) hade dålig syresättning i blodet vilket till slut fick hennes svaga hjärta att stanna, men hon hade inte uppehåll i andningen.
    Och mamman ifråga hade alltså en ärftlig sjukdom, syrehalten i blodet var låg...rökning är la inte ärftligt?

• Rally

"sjukdom" (fan att man inte kan rätta stavfel efter att man har tryckt på sänd)

Svar på tråden Midsommargänget III