• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • OZgirl

Så roligt Timisen! Det är kanon med en "husläkare"!

Fast med ongarna blir det väl lite skomakarens barn, en doktor som mannen hade hört talas om hade avfärdat sin sons magont med "det går över, ta en alvedon och gå till skolan" - det var akut blindtarmsinflammation... Uh-oh. Så där får jag ligga på när det blir dax!

• Tant T

Oj, här pratar ni skojigheter!

Jag skulle nog föreslå ett mellanmål på förmiddagen oxå, en frukt eller nåt! Och för att hålla blodsockret nere så skulle jag äta var tredje timme, bara för att vara på den säkra sidan och kunna stå emot suget att gå och handla nåt i godisautomaten!

En extra smörgås tillsammans med ex. ett glas mjölk och en frukt ska vara lagom för de flesta gravade! Sen har ju alla olika förutsättningar, som vi pratade om häromdagen, att gå upp i vikt och vi har olika många kilon sen tidigare att "ta av". Jag har absolut varit mer hungrig under graviditeten än innan, och har ätit smörgås och frukt både för- och eftermiddag. Nu märker jag särskilt att jag är mer hungrig men det kan bero på att det inte längre finns så mycket plats för magsäcken därinne, och att man därför inte kan äta så mycket varje gång... Dessutom blir man lite smått illamående och får lättare halsbränna/sura uppstötningar om man äter för mycket... Och det vill man ju helst undvika!

Apropå tidigare diskussion, så ställer jag frågan igen, nån som vet nån bra ögonkräm, MOT rynkor (inte FÖR ), gärna Clinique?

• Tant T

"för att hålla blodsockret uppe och undvika blodsockerfall" ska det naturligtvis stå!

• ElinPeelin

HEJ O HÅ

fan va less jag är på mina arbetskollegor just nu, vill bara kräkas innanför kragen på dom allihopa.
    Känner mig bara jätteirriterad och drar mig undan.

Det är väldigt bra med läkare i familjen tycker jag. Gyn, patolog, kirurg ....

• OZgirl

Just det, hudvård och sånt... det diskuterades i helgen!
    Jag använder Dermalogicas ansiktskräm och rengöring. Det är allt. Och jag gör det bara på mornarna då den enda chansen att jag kommer ihåg det är att göra det i duschen. Sen har jag iofs Lancômes sminkborttagning, men jag sminkar mig såpass sällan att jag inte ofta behöver den heller.

Jag är uppvuxen med en mor som aldrig använde annat är varmvatten och tvål och alsollösning... så jag tycker jag har kommit rätt långt!

• toca

Grattis till Timisens lillebror! Härligt att du är sa stolt över honom!!

Jo, men jag äter nog rätt nyttigt egentligen. Men har inga regeler för mig själv vad, hur, när och hur mycket. Känner jag att jag ätit mycker onyttigt haller jag igen. Jag äter sällan kakor och godis (undantaget var kanelbullefrossan för nagon manad sedan...) Men samtliga av mina vänner är nagot extrema. Om man nu far räkna mjölkalergiker och vegetarianer till extrema i sitt ätande. Nagra av dem utesluter mjölkprodukter helt bara för att det känns som om de mar bättre, nagra andra utesluter samtliga produkter som innehaller tillsatt socker (yoghurt, bröd, skinka tex). Jättekul gäng att ha pa middag...

• toca

Hur gick det med fröken P, Elin? Är hon ocksa kvar eller var det bara Herr K som fick stanna? Jag maste ju njuta av din dokusapa nu när jag inte har nagra egna kollegor!

• Corazon Morena

Tjena, kort inlägg!!!

Elin - ja, det är verkligen kanon att ha patologer i släkten!

Svar på tråden Midsommargänget III