• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Timisen

Galna elin vill ha en patolog i familjen!!! Elin...med en sån önskan behöver du ist en psykiatriker!!

• Timisen

Och det klart jag är stolt över lillebror!!! Det är ju fan jag som lärt honom läsa, följt m honom till dagis o träningar o hjälpt honom m läxorna, hämtat hem honom fr sommarläger när han gjort bort sig, svarat mitt i natten när han ringt om hjälp...

Så guuud vad det ska bli en ny upplevelse att bli mamma

• Timisen

...och sovit över när han var mörkrädd, lärt mig hans schema o tvingat honom i rätt tid till skolan, hjälp honom m bostad, hjälpt honom med papper o formalia, ger honom råd om allt o inget...

• Timisen

...och så blev jag sjukför ngr år sedan med en massa ångest för dåliga läkarbesked o trist prognos och plötsligt visar det sig att han tar hand om mig...konstigt...han blev vuxen!

• Timisen

Och nuförtiden tröstar han mig med att en liten tjej från Kina absolut skulle kännas som hans lilla systerdotter..såklart!!!

• toca

Nu maste jag noja lite, eller snarare fa bekräftat fran er att det inte är nagon fara för fostret att jag är förkyld sa här länge... Jag fick hyfsad angest över historien med tjejen som hade för lite syre i blodet och tänker pa det när jag vaknar pa nätterna totalt igentäppt i näsan och andfadd för att jag inte kan andas ordentligt. Jag har varit sa förkyld i tva veckor nu, dessförinnan var jag frisk i tva veckor och dessförinnan lika förkyld i tva veckor igen.
    Men lite förkylning kan väl inte vara farligt? Jag har ju inte feber utan bara halsont, hosta (som i och för sig gör att jag far ont i livmodern varje gang jag tar i) och snuva, snuva, snuva...
    Visst far den sitt syre ända???

• Rally

Hur mår Tanten idag då?

Och Toca med hinken? Läste i nån mammatidning om nån som hade "botat" sitt illamående genom att äta grönsaker. Kanske vore nåt?

• toca

Jag skulle ocksa gärna bli nätmoster till en liten tjej fran Kina!!!

• Timisen

Du toca jag har astma (även rally) o då är det nog större syrebrist. Mamman jag skrev om hade låg syresättning i blodet o det kan du väl kolla? Det lär man inte få fr förkylning, det var en kronisk, ärftlig sjukdom som hon inte visste att hon hade.

Svar på tråden Midsommargänget III