• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Pricken i ny tappning

Då får vi ta och fika lite själva du och jag Rally! Har lite uppbokat nästa vecka men sen så. Måste ju få förhandsinfo om inskrivningen och sånt sen!

• Tant T

Om nån är, eller känner nån som är, intresserad av en utskällning och få luren slängd i örat så kan ni bara ringa mig på jobbet så fixar jag det! Har precis gjort det med min internetleverantörs support och jag är fortfarande skitirriterad och flyförbannad och måste få ut mina aggressioner! Grrrrr!!
    Jag känner verkligen att minsta lilla som går mig emot idag så går jag i taket, så snart kommer nog gråten oxå! Det brukar liksom bli så till slut...

• ElinPeelin

näe Tant, jag får nästan dåligt samvete... känns som jag har smittat dig med mitt pisshumör jag hade..

• HååGe

Gött att ni snart slutar jobba!

Spiral insatt. Det gjorde helt enkelt förbannat ont. Nu blöder jag som en gris och har mensvärk. Vad hände med säkra perioder? Är inte det en underbar preventivmetod? SÅÅÅÅ ogärna blir jag ju inte gravid igen. Får väl knapra Iprén igen och leta bindor i badrumsskåpet.

• Tant T

Näej då Elin, jag bara är så här pissig emellanåt, och det tillåter jag mig att vara, det måste man för att orka! Att alltid få höra klämkäcka hurtigkommentarer som "det ordnar sig", "se så, gaska upp dig nu" och "det finns de som har det mycket värre" får mig att bli ännu mer djävulsklik! Det finns de här på jobbet som har såna hurtighetstendenser och då försöker jag stänga in mig på rummet för att inte gripa tag i första bästa student och slå i huvet på hurtignissen!

Jag vill ha nåt riktigt gott att äta ikväll, som tröst och kompensation... Nån som har nåt förslag?! Fiskbullar har vi redan ätit den här veckan!

• HååGe

Egen lasagne! Köp färska plattor och Keldas ostsås. Varva bitar av stekt kycklingfilé med färska tomater och förvälld spenat med ostsåsen och pastaplattorna. Toppa med ostsås och lite riven ost. Lite vitlöksstekta champinjoner är gott att ha i också. Gratinera i ugnen en kvart eller så så att allt blir varmt och osten smälter. En höjdare!!!

• HååGe

Min tröstmat sedan länge - chokladpudding på pulver! Så totalt oraffinerad och radhusmässigt. Elvispa länge så att det blir riktigt fluffigt. Ät inte mindre än 2 portioner. Är man riktigt läbbig har man vispgrädde på. Vill man spara 5 kalorier så tar man och vispar mellangrädde.

Mer seriöst smalaternativ är chokladkaka med limesmak och vispad mellangrädde. Finns på arlas hemsida. arla.se

• HååGe

Min tröstmat sedan länge - chokladpudding på pulver! Så totalt oraffinerad och radhusmässigt. Elvispa länge så att det blir riktigt fluffigt. Ät inte mindre än 2 portioner. Är man riktigt läbbig har man vispgrädde på. Vill man spara 5 kalorier så tar man och vispar mellangrädde.

Mer seriöst smalaternativ är chokladkaka med limesmak och vispad mellangrädde. Finns på arlas hemsida. arla.se

• Flodisen

Det där lät ju väldigt gott HG. Jag håller på att tina kyckling i micron just nu, men det skulle inte bli lasagne

Svar på tråden Midsommargänget III