• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • flinx

Morrn Morrn! Fick hem två Boob-toppar som jag beställt igår. Skickade efter via www.4mom.se och de kom hem i brevlådan. Jag hade en sen innan så jag visste vilken storlek jag hade. Mkt smidigt. Jag tycker det är skönt med några amningsvänliga bastoppar som man sen kan variera med nåt över. Hälsade på en annan tjej som fick en liten kille två veckor efter lill-flinxen och vi jämförde data! Skönt med liten utflykt. Vi åkte spårvagn (bättre än buss!) och rulltrappa för första gången!
    Promenixade runt i Mölndals Kvarnby. Det är ett gammalt område med gamla fina hus. Området är pittoreskt men oj så backigt. Har känningar idag!

Pollen usch usch. Jag brukar tycka att jag känner av nåt men har aldrig orkat ta reda på vad det är. Men nu när jag har brillor jag trivs i ska jag inte plåga ögonen med linser i pollentider (det har jag gjort ett par år...).

• Surfergirl

Morning!

Kram till T! Jag håller med allt som föregående talare har sagt, försök att tänka positiva tankar och göra mysiga saker under soffliggandet. Se mysiga filmer, läsa bra böcker? Sudoku? Snyltarn kommer när han vill ändå.

Flinx, vilken tjiggig ( ) länk! Lägg i tipstråden, om vi andra skulle lyckas bli gravade nån gång. Vad härligt med prommis i Kvarnbyn! Där får man ju verkligen träna häcken.

• Rally

Jodå! Firat guldet hos läkaren nu på morgonen! Har diskuterat nupp m.m. Det FINNS verkligen nån liten inuti mig. Den har ett hjärta som flimrar och så kan den sparka med benet! Skönt att veta! Nu ska jag sno ihop en projektansökan.

• flinx

Härligt Rally! Visst undrar man ibland!? Det där flimret är kul att se även om jag kände mig som Rachel i Vänner och mest såg Myrornas krig...

• flinx

He he, mannen som varit obstinat motståndare till hus har erkänt att han börjat glutta på kåkar och tomter! Han är förvånad över sig själv och tror att det är en "ta hand om flocken"-gen som vuxit sig starkare.

Annars går skämtet hemma att den som börjar prata hus får en stekpanna i huvet! (osmakligt skämt apropå mordet i vintras då en snubbe slog ihjäl sambon, styckade henne, sumpade i sjö då hon ville bo bättre)

• bebbe2005

Oj, här händer det saker!
    Timisen - kul att du fick sätta igang med sprayningen - haller tummar och tar att det snabbt ger resultat

Tant T - ta det nu l u g n t!!! Det är nu endast ditt och ditt barns välbefinnande som räknas, sa glöm bort jobbet och allting annat "som maste göras", för det finns inget "som maste göras" - hälsan kommer först! Dessutom se det positivt, slipper dina langa dagar till jobbet du ända inte ville ga till!

Du ska se att det kommer bli bra, men följ nu läkarens rad, ta det lugnt och lat dig bli ordentligt ompysslad och ha det skönt!!!

Rally: visst är det kul att se grodden alltid skönt med en bekräftelse pa att man faktiskt är gravid ocksa, för det är inte alltid det är sa tydligt som hos de som mar illa veckor i streck

• bebbe2005

kom just pa, det är snart dags att starta ny trad igen!

• Tant T

Soffan calling!
    Tack för er omtänksamhet och kramar, gullisar! Skickar en blöt puss tebax! (Vill ni inte ha den så kan ni ju alltid skicka den vidare till nån hunk i närheten... )
    Jag _försöker_ hålla mig stilla men det blir mest omkringlunkande i huset med zombieliknande slowmotionrörelser, att röra sig sakta är för mig en konst som endast de visa vara insatta i!

Kul att få se grodan Rally!! Jag är så glad för er skull!

4.mom är ett bra plejs! Jag har under graviditetens gång beställt tre par brallor därifrån och det har gått superfort att få hem dem i brevlådan och när jag var tvungen att skicka tillbaka ett par som var för små så gick det oxå smidigt! Kanske oxå ska ta och ramla in där och handla nån amningstop när jag ändå är hemma och kan göra av med pengar på nätet?

Nu måste jag snart ta och ringa jobbet, skickade ett kort mail igår kväll för att infa om läget men jag lär ju ringa och lägga upp hur det ska bli med allt... Blä! Och jag har ju en massa jobbgrejer hemma!! Så jag måste ändå ner innan gosegrisen kommer! Håhåjaja...

• Coccinelle

Ja Tanten, take it soft!

Harligt Timisen, goda nyhter!

wohooooooooooooooooooooo for synlig groda.

Klart slut fran Paris

• Timisen

PÅ sidan 504...den 14 april...har jag frågat er om ny tråd och nu är det bevisat...INGEN JÄVEL AV ER LÄSER MINA INLÄGG!!!

Och sprejet funkar bra, tack!

Svar på tråden Midsommargänget III