• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • OZgirl

God morgon!
    Jag ska (kanske) ha lönesamtal idag med min chef. Det blir nog intressant... Jag kommer nämligen, iom att jag har bytt tjänst, vilja förhandla om min lön. Och det rätt rejält. Jag kommer begära typ 5000 mer än vad jag har idag, så det lär jag ju inte få. Helt värdo att ingen liknande roll som min finns här sen tidigare, det finns liksom inget att gå på. Så jag får drämma på ordentligt helt enkelt! Det värsta som kan hända är ju att jag inte får det jag begär. Jag ger mig fan på att bossen kommer säga att "företaget går så dåligt nu, det finns inte så mkt pengar blah blah blah". Undrar om bara tjejer viker ner sig för ett sånt argument?

• Surfergirl

Oooo, good luck till det Oz. Kan du inte ta med dig lite fin statistik och peka argt på? Min boss kör alltid oxå med "jaaa, du som går igenom siffrorna själv varje vecka vet ju vad vi har att röra oss med i lönekostnad..." yada yada yada...

Skitchef.

• Pricken i ny tappning

Men det snöar ute! Hur är det möjligt??!!

Ozzy, go for it! Kör hårt!

Har heller ingen mamma och pappa i krokarna. Dock finns min halvsyster som är en del äldre än mig och sedan tio år tillbaka (sen jag räknar mig som vuxen) så har vi fått en ganska bra kontakt och det är henne jag kan vända mig till i egenskap av familj som alltid ställer upp. Vet att hon är helt exalterad över min graviditet och gärna hjälper mig. Väldigt skönt att veta att hon finns där om det är ngt. J har en hel massa familj men de är inte så nära varandra. Så jag håller med ovanstående talare

• Pricken i ny tappning

Och jag fyller år dagen före miniPrickens BF. Fast vi har redan fått/fått låna det mesta. Många av mina vänner har redan barn och har med glädje kommit över med babysitter, bärsele, bilstol, säng, kläder etc. Tänkte nog var helt ego och önska mig presentkort på fotvård etc, om jag skulle gå över tiden...

• Anemone

Tungt utan mamma Elin! Du har rätt i att en mammas betydelse inte kan ersättas av någon annan.

• Pricken i ny tappning

Hade tagit fram vår/sommarskor, men icke.

Nu ska jag fixa barret! See you!

• flinx

Morrn!
    Busy idag. Ska både till MVC och BVC. Ska snacka med min vän bm... Får se om jag ids/törs säfa ett och annat till henne eller om jag fegar ur.

Svar på tråden Midsommargänget III